Noget umiddelbart bud på, hvad det kan være?
NG900, skurrende lyd
Redaktør: Bestyrelsen
- soren_a
- SAAB NET NYBEGYNDER
Der er en mislyd i min ellers behageligt snurrende NG900 fra 95. Ved acceleration ved lavere omdrejningstal opstår en skurrende lyd. Det er kun inden for et begrænset omdrejnings-interval (kender ikke dette, da der ikke er omdrejningstæller i
). Ved højere omdrejninger forsvinder lyden igen. Ved normal acceleration med hyppige gearskift er dette ikke så generende, men ved sejtræk er lyden ret tydelig.
- Vels
- SAAB-MANIAC
Så er det bare "opel" gearkassen - det skal nok holde
Alle Vectra'erne lyder lige sådan også, jeg har aldrig oplevet det har noget på sig af konsekvenser.
Jeg kan ikke lige huske hvad der er der forsager lyden. Noget med at kassen er blevet mere kompakt og vistnok med kabeltræk.
Det er der sikkert en mekaniker der kan give en længere lektion i. Ring evt. til et Saab værksted og hør ad - de kender den da sikkert.
Så er det bare "opel" gearkassen - det skal nok holde
Alle Vectra'erne lyder lige sådan også, jeg har aldrig oplevet det har noget på sig af konsekvenser.
Jeg kan ikke lige huske hvad der er der forsager lyden. Noget med at kassen er blevet mere kompakt og vistnok med kabeltræk.
Det er der sikkert en mekaniker der kan give en længere lektion i. Ring evt. til et Saab værksted og hør ad - de kender den da sikkert.

- dvj
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Det er nok udrykkerlejet, der er slidt. Den kan godt finde på at køre med, selv om koblingen er sluppet. Prøv i tomgang at træde koblingen stille nedad, og så hør om den snakker. Der sidder en sort dæksel foran på gearkassen. Fjern den og se lejet og trykpladen.
Hilsen Dennis
Hilsen Dennis
- soren_a
- SAAB NET NYBEGYNDER
Hmm... har prøvet... den snakker ikke, når koblingen trædes ned. Måske man skulle høre et Saab-værksted, om den lyd er en gammel kending...
dvj skrev:Det er nok udrykkerlejet, der er slidt. Den kan godt finde på at køre med, selv om koblingen er sluppet. Prøv i tomgang at træde koblingen stille nedad, og så hør om den snakker. Der sidder en sort dæksel foran på gearkassen. Fjern den og se lejet og trykpladen.
Hilsen Dennis