Problemer med kobling på Saab 96 v4
Redaktør: Bestyrelsen
- supersej
- SAAB NET NYBEGYNDER
Jeg har for nylig fået en Saab 96 med en v4 ford taunus motor. Men koblingen virker ikke. Det er en hudradisk model og der er vædske på. Nogen der kan hjælpe, eller komme med gode fif?
- 99GL
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Din kobling består af to hydrauliske cylindre , og det er sikkert pakningerne der er dårlige. Om de virker kan du finde ud af på følgende måde : nede på gearkassen på venster side er der et lille gummilåg for enden af slave cylinderen vip dette låg til side , mens du så står i dør åbningen og kigger på cylinderen træder du på koblingen , så skulle den lille arm gerne bevæge sig . Hvis den ikke går det er een af cylindrene utæt .
Når du har et resultat , så kan du vende tilbage så skal jeg hjælpe dig videre , jeg har rodet med SAAB V4 de sidste 20 År . så jeg kender den godt ;o)
Lars
Din kobling består af to hydrauliske cylindre , og det er sikkert pakningerne der er dårlige. Om de virker kan du finde ud af på følgende måde : nede på gearkassen på venster side er der et lille gummilåg for enden af slave cylinderen vip dette låg til side , mens du så står i dør åbningen og kigger på cylinderen træder du på koblingen , så skulle den lille arm gerne bevæge sig . Hvis den ikke går det er een af cylindrene utæt .
Når du har et resultat , så kan du vende tilbage så skal jeg hjælpe dig videre , jeg har rodet med SAAB V4 de sidste 20 År . så jeg kender den godt ;o)
Lars
- lars
- ULTRA SAAB FREAK
Har bilen stået stille længe ?
Hvis ? er det ikke utænklig at koblingspladen er rustet fast på svinghjulet.
Træk håndbremsen ,set den i 4 gear ,tryk koblingen ned og kør ned starter.
Det lyder lidt volsomt ,men det virker, har selv prøvet flere gange.
Det er et tips jeg har fået af Jacob fhv. Saab Fredericia.
Ps. Det kan gå galt
MVH
Lars
Har bilen stået stille længe ?
Hvis ? er det ikke utænklig at koblingspladen er rustet fast på svinghjulet.
Træk håndbremsen ,set den i 4 gear ,tryk koblingen ned og kør ned starter.
Det lyder lidt volsomt ,men det virker, har selv prøvet flere gange.
Det er et tips jeg har fået af Jacob fhv. Saab Fredericia.
Ps. Det kan gå galt
MVH
Lars