Banner cycler

Tændingsproblem

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Den_Gamle
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST

Tændingsproblem

16. dec 2004, 16:42

Mit gamle Saabmobil gider ikke starte :cry:

Der er ingen tænding. Jeg har afmonteret tændrør, givet det stelforbindelse, men der er ingen gnist at se når motoren tørnes. Heller ikke hvis jeg forbinder røret direkte til tændspolen (via et tændkabel).
De 3 forbindelserne mellem Hall sensoren (på strømfordeleren) og tændingsmodulet (i bilens venstre side er ok), der er også forbindelse fra modulet til tændspolen, og modulet har både 12V og stel.

Jeg har udskiftet tændingsmodul og tændspole. Stadig ingen gnist

Er der nogen der har erfaringer med den slags?
Kan det være andet end hall sensoren inde i strømfordeleren? I så fald er det så rigtigt at hele strømfordeleren skal skiftes?

Mvh

Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

16. dec 2004, 23:25

HEY! Jeg har haft det samme forbandede problem. Det KAN være hall-giveren den er gal med, det var det på min. Først, hvilken bil snakker vi om her? Du kan tjekke om hall-giveren fungerer, ved at dreje nøglen i tændingen. Lige inden du tørner starteren, skal hall-giveren sende et signal, der får omdrejningstælleren til at give et lille "hop". Får du ikke dette hop, tja så ved du hvad klokken har slået. Du kan godt skifte selve hall-giveren (det er vist et rebuild-kit man køber) men det er alt for dyrt. Jeg ville snuppe en strømfordeler hos huggeren hvis de har en, ellers find en brugt!
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/

Tilbage til "Modern Forum"