Banner cycler

Ny kobling til 99 '84

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Zo
Zodiac

Ny kobling til 99 '84

7. apr 2004, 14:39

Hej Alle

Når jeg giver 'fuld gas' i min 99'er "glider" koblingen lidt rundt. Er dommen en ny kobling, eller hvad kan være galt? Er det dødsdømt at køre i den som den er nu? Den trækker fint i alle gear.

Mvh,
Morten

Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

10. apr 2004, 20:36

Det lyder helt klart som kobling er slidt ned i mine ører... Jeg TROR ikke det gør så meget at gøre med, til sidst vil du dog køre jern mod jern, så inden en uoverskuelig fremtid ville jeg se mig om efter en anden kobling...
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
Gæst

13. apr 2004, 14:43

Hej Daniel og andre

Tak for svar. Er der nogen derude der ligger inde med en gammel kobling til sådn en gammel bil? Den er lige kørt problemfrit igennem syn, så den skulle gerne overleve lidt endnu. Har ladet mig fortælle det ikke er det store problem at skifte koblingen, er der nogen der har erfaring på området?

Mvh,
Morten
Gæst

13. apr 2004, 15:45

Hej Morten.
Det kan også være at pakdåsen på krumtapakslen er utæt, så der kommer olie ud i koblingshuset og dermed på friktionsfladerne. Jeg mener nu heller ikke det gør så meget at køre med en glidende kobling ud over, at det selvfølgelig er r.. irriterende.

Tilbage til "Modern Forum"