Banner cycler

Optima batteri

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Syntax
SUPER SAAB FREAK

Optima batteri

14. okt 2004, 13:07

Tirsdag skiftede jeg vandumpe, jeg kom sent hjem og det bøvlede, så var først færdig med det 1:15 om natten. Tror i så ikke at batteriet var dødt? Og jeg havde jo ikke lyst til at vente på opladning, skulle jo se om det funkede. Jeg havde så et brugt Optima redtop batteri stående, som jeg havde købt for ca 1 måned siden, ukendt historie. For lige at prøve noget satte jeg det i, og allerede da jeg åbnede døren kunne jeg se der var meget mere knald på loftlyset, og da jeg drejede nøglen startede den bare :)

Det er da kram sådan et Optima hva'? Synes i hvert fald det er godt gået.

Som en sidebemærkning kan jeg sige at jeg stadigt ikke har kørt i Saab'en, for drivremmen er vist blevet defekt af at blive trukket over et vandpumpehjul der med den defekte pumpe stod stille - krumtaphjulet kunne ikke få "fat" (=piveri og røg fra rem), og det hjalp kun kortvarigt at stramme (kunne til sidst ikke strammes mere). Jeg har købt en ny rem(original saab, made in denmark) som jeg vil sætte på når jeg kommer hjem i weekenden.

Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

12. nov 2004, 18:07

Hvad havde du givet for det batteri? Jeg går nemlig og overvejer et med gul top :D
MVH Lars Kristensen
nillerviborg
SUPER SAAB FREAK

12. nov 2004, 20:14

Varta's Silver er osse ret gode, og som sidegevinst - vedligeholdelsesfri!!

Lars / Viborg
Flaaa li'glaaa hvad du si'r...
- jeg synes morfarbilen er feeee nok...!
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

12. nov 2004, 20:51

Hej Lars, det ved jeg :D Vi forhandler selv varta og optima. Det der er med optima er at der er gelé istedet for syre, så du kan lægge batteriet ned uden der sker noget. Det er også de batterier rally biler kører med, for hvis bilen triller rundt og lander på hjulene igen, så er der ikke sket noget med batteriet og der er også eksplosions fare med et syre batteri.
Det som jeg tænker på er istedet for at flytte batteriet, hvis der skal monteret batteribøj, så montere et optima batteri på den OE plads, men jeg skal lige have målt lidt og jeg skal også have ringet til fabrikken, for at finde ud af, hvor meget varme den kan holde til :D
Hvis jeg finder ud af noget, skal jeg nok melde tilbage, men det bliver jo nok først når jeg skal have batteribøj på engang.
MVH Lars Kristensen
Syntax
SUPER SAAB FREAK

14. nov 2004, 09:19

Jeg købte mit redtop brugt. Jeg synes det er helt ustyrlige priser der er på dem her i DK. Den pris jeg fik var 2575kr. Så tror jeg at Exide Maxxima er bedre til prisen, som man kan få til 1200-1400kr her i dk, og de er vist mere eller mindre en kopi af optimaet.
Nikolaj
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

16. nov 2004, 18:11

hej kaas
hvor arbejder du ?
jeg har søgt efter et optima batteri og kan ikke finde nogle forhandler
og900 cab ønskes ;-)
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

16. nov 2004, 18:30

Hej Nikolaj.
Bak og Uhrenfeldt i Aalborg, men vi har flere afdelinger i landet, som bl.a. også hedder FTZ.
MVH Lars Kristensen

Tilbage til "Modern Forum"