Så er der komplet 3" under vognen!
problem: Den er lige lovlig sporty i lyden, får nok ikke lov til at køre forbi formange af dem med blå blink på taget.
Der er to potter på, en rund "simons" på 62,5 cm som ligger ca under forsæderne, og en split-potte 3" til 2x2,5" lige efter bagakselen, der ender i to rørhaler!
De to potter sidder der hvor de originale sad!!!!
Hvad kan er gøres for at sænke mine db. ? Ud over en potte mere, det er der plads til (simons 25,0 cm)
Hilsen AGT900
ps. "katten" er "sparet" væk
lige lovlig mange db.
Redaktør: Bestyrelsen
- AGT900
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Saab 9-5 2,0t 1998 (sover i laden)
Saab 9-3 1,9 TiD 2008 (Kører som en drøm)
Medlem nr. 182
Anders G. Trip
Medlem nr. 182
Anders G. Trip
- kimnielsen
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
kan du ikke bare levere det tilbage igen ( smiler )
jeg var til syn med en SAAB hvor der også var " SIMONS " på
Synsmanden er altid frisk og siger nå han kører nok med lånt udstødning.
Du må lige ned til købmanden efter nogle af de rigtig gode gammeldaws stål grydesvampe og proppe dem ind i bagpotten og låse dem med 2 splitter så du laver et +
m.v.h kim nielsen kim@saab-borris.dk 97366137 40186283
kan du ikke bare levere det tilbage igen ( smiler )
jeg var til syn med en SAAB hvor der også var " SIMONS " på
Synsmanden er altid frisk og siger nå han kører nok med lånt udstødning.
Du må lige ned til købmanden efter nogle af de rigtig gode gammeldaws stål grydesvampe og proppe dem ind i bagpotten og låse dem med 2 splitter så du laver et +
m.v.h kim nielsen kim@saab-borris.dk 97366137 40186283
Mvh. Kim Nielsen
6940 Lem St.
40186283
6940 Lem St.
40186283
- RuneSM
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Jeg har snildt fået lov at køre forbi mange politibiler, uden så meget som et løftet øjenbryn på vejen.
Lige udover dengang hvor jeg kom flyvende over et kryds for taxi-grønt og så noget med en civil bil, men det er en anden historie.
Jeg har rent rør med en enkelt oval simons dæmper, i 3", og tror potten er ved at gå til, den larmer efterhånden mere og mere synes jeg.
Lige udover dengang hvor jeg kom flyvende over et kryds for taxi-grønt og så noget med en civil bil, men det er en anden historie.
Jeg har rent rør med en enkelt oval simons dæmper, i 3", og tror potten er ved at gå til, den larmer efterhånden mere og mere synes jeg.
Før: Saab 90 8v m/ Turbo // VW Polo '89 1,3 m/ Turbo // Saab 900 2,0 16v m/ Turbo & Megasquirt // Audi 80 // Avensis '01 Sedan
Nu: '01 Avensis Stationcar
Legetøj: BMW E36 316i med turbo. Snart 2,5i Turbo til drift og drag
Nu: '01 Avensis Stationcar
Legetøj: BMW E36 316i med turbo. Snart 2,5i Turbo til drift og drag
- AGT900
Har lige vendt en tur i vognen og det går sku nok.
Er lidt skeptisk ang. varmen fra forrøret lige efter turboen, syntes blæseren til køleren bliver lidt varm, men det er nok ikke til at ændre for røret fylder jo det, det fylder.
Kan det blive nødvendigt at lave et varmeskjold?
Hilsen AGT900
Er lidt skeptisk ang. varmen fra forrøret lige efter turboen, syntes blæseren til køleren bliver lidt varm, men det er nok ikke til at ændre for røret fylder jo det, det fylder.
Kan det blive nødvendigt at lave et varmeskjold?
Hilsen AGT900
Medlem nr. 182
Anders G. Trip
Medlem nr. 182
Anders G. Trip
- Vels
- SAAB-MANIAC
Mht. til varmen kan du købe varmebandage og vikle om afgangsmanifold og evt. forrør.
Grydesvampen er et trick de fleste Harley Davidson ejere benytter til syn, problemet er dog ofte at svampen brænder i stykker og stopper til.
Skal den dæmpes ville jeg nok gå efter en anden type "rørhale" / afgangsrør. Der er mega forskel på lyden alt efter design.
Ellers så lev med det og tag chancen, det kan vel for hulen ikke være værrer end når jeg ser en Pug 106'er hvor bagpotten nærmest er størrer end bilen.
Grydesvampen er et trick de fleste Harley Davidson ejere benytter til syn, problemet er dog ofte at svampen brænder i stykker og stopper til.
Skal den dæmpes ville jeg nok gå efter en anden type "rørhale" / afgangsrør. Der er mega forskel på lyden alt efter design.
Ellers så lev med det og tag chancen, det kan vel for hulen ikke være værrer end når jeg ser en Pug 106'er hvor bagpotten nærmest er størrer end bilen.

- SGT
- SAAB-MANIAC
Mon ikke også at det hjælper at få ført afgangsrørene helt ud fra undervognen? Det larmer temmelig meget i kabinen, ligesom når potten går til.
SAAB är bra!
9000CC 2.0I 1987 hvid, sommerbil
9-5 2.0t Sedan 2001 metal, vinterbil
9-5 2.0t Sedan 1999 sølv, nysynet
9-5 2.0t Estate 2005 metal, nysynet
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Der skal man bare være 2000% sikker på man ikke har en olie-lækage, da man ellers har en fortrinlig lunte til en motorbrænd...Vels skrev:Mht. til varmen kan du købe varmebandage og vikle om afgangsmanifold og evt. forrør.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
- Vels
- SAAB-MANIAC
Jeg trode olielamper i de lune sommeraftener var højeste modeSaab-daniel skrev:Der skal man bare være 2000% sikker på man ikke har en olie-lækage, da man ellers har en fortrinlig lunte til en motorbrænd...Vels skrev:Mht. til varmen kan du købe varmebandage og vikle om afgangsmanifold og evt. forrør.
Daniel.

- SGT
- SAAB-MANIAC
Det er bare et spørgsmål om at køre stærkt nok
Den lokale toyota forhandler havde for nogle år siden en og900 turbo til at stå, med afbrændt motor og hjelm. Koblingen havde sat fut i den.
Jeg spurgte forhandleren, om det var en 16v og hvad prisen var.
Ja ja, det var 16v og prisen var 10.000
Det var en 8v og næste gang jeg så den, var på et autoophug på Skive-kanten.
Den lokale toyota forhandler havde for nogle år siden en og900 turbo til at stå, med afbrændt motor og hjelm. Koblingen havde sat fut i den.
Jeg spurgte forhandleren, om det var en 16v og hvad prisen var.
Ja ja, det var 16v og prisen var 10.000
Det var en 8v og næste gang jeg så den, var på et autoophug på Skive-kanten.
SAAB är bra!
- AGT900
Så er der monteret stålulds gryderensere.
Enkelt og effektivt. De to afgangsrør fra bagerste pot ca 20 cm ( lavet af et gammelt 90* blødt svingende forrør blev delt i to, så de vinkler nedad til slut) blev afmont. og ca 5 cm inde på røret blev der boret 8 stk 6mm huller hvori der er svejset 4 søm i hver rør. Så blev de 5 cm stoppet med ståluld (efter sæben var blevet skyldet grundigt ud) og monteret i potten med to selvborende skruer i hver.
Og det var MEGET bedre!!!!!!
Hilsen AGT900
ps hvis der er nogle der mangler ståluld har jeg stadigvæk 4 pakker med 10 i hver. Der skulle ikke bruges så meget som jeg troede
Enkelt og effektivt. De to afgangsrør fra bagerste pot ca 20 cm ( lavet af et gammelt 90* blødt svingende forrør blev delt i to, så de vinkler nedad til slut) blev afmont. og ca 5 cm inde på røret blev der boret 8 stk 6mm huller hvori der er svejset 4 søm i hver rør. Så blev de 5 cm stoppet med ståluld (efter sæben var blevet skyldet grundigt ud) og monteret i potten med to selvborende skruer i hver.
Og det var MEGET bedre!!!!!!
Hilsen AGT900
ps hvis der er nogle der mangler ståluld har jeg stadigvæk 4 pakker med 10 i hver. Der skulle ikke bruges så meget som jeg troede
Medlem nr. 182
Anders G. Trip
Medlem nr. 182
Anders G. Trip
- AGT900
Ved du hvor man kan købe den varmebandage du omtaler længere oppe, har været hos Mekonomen og Meca i Viborg, og de lignede alle sammen ???? i hovedet da jeg spurgte efter sådan noget.
Hilsen Anders
Ved du hvor man kan købe den varmebandage du omtaler længere oppe, har været hos Mekonomen og Meca i Viborg, og de lignede alle sammen ???? i hovedet da jeg spurgte efter sådan noget.
Hilsen Anders
Medlem nr. 182
Anders G. Trip
Medlem nr. 182
Anders G. Trip