Banner cycler

Drypper olie - men hvorfra ??

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

gæst...

Drypper olie - men hvorfra ??

28. mar 2004, 22:34

Jeg har en 900i 16V årg 90. Den drypper olie, men jeg har svært ved at finde kilden.

Jeg har renset motoren og kan derfor se, at det er i højre nedre side af motoren. Både motorblokken og gear er vådt, mest i den forreste halvdel. Det er ikke fra målerpinden til transmissionen! Jeg har på fornemmelsen, at det er gearolie, men er ikke helt sikker. Er der nogen der har en ide til hvor jeg skal kigge ? Jeg kan ikke konstatere svind i hverken motorolien eller gearoilen - men på et tidspunkt kan jeg vel... :cry:

/Anders

Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

29. mar 2004, 19:31

Hej Anders.
Jeg tror at det kommer fra pakdåsen til højgearakselen. Det er et oplagt sted. Den er rimelig nem at skifte, du skal have afmonteret koblingen. Hvis koblingen er gammel, kunne det være en god ide at skifte koblingen, når du har skilt det af alligevel. Du behøver ikke at afmontere højgear akselen, men nøjes med at trække den frem, så den ligger op af køleren. Pakdåsen kan godt være p..... svær at afmontere, men jeg ved at der findes en fidus til det, men jeg kan ikke huske det. Der er måske en anden på forumet der kan fidusen.

MVH. Lars - Nordjylland
MVH Lars Kristensen

Tilbage til "Modern Forum"