Banner cycler

Der må mangle noget power

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
JKA
SUPER SAAB FREAK

Der må mangle noget power

13. okt 2004, 13:13

Min 9-3 LTT BSR steg 3 skulle angiveligt have 240hk/380nm. Bilen trækker såmænd også fint, men det virker som om den mister pusten, når hastigheden nærmere sig de 200 - det gælder sådan set både i 4. og 5. gear.
Der er ingen mislyde el. udsættere og jeg ligger langt under max. omdrejninger.
Jeg prøvede desværre ikke at lade bilen strække ud inden den var hos BSR, så jeg har ikke rigtig noget sammenligningsgrundlag. Men den skulle vel for f..... gerne kunne komme op på omkring 240-250 !! Nu har jeg selvfølgelig kun prøvet over kortere stræk, og der kommer den hurtigt op på omkring 180, men så går det meeeeget langsomt. For længe siden sendte jeg en mail med problemet til BSR, og de svarede tilbage, at det kunne være tændkassetten eller tændrør. Bilen har lige været til 30.000 km service (og fået nye tændrør) - det har ihvertfald ikke løst det.

Kan BSR have ret i det med tændkassetten ? eller tager det bare længere tid at komme op til topfart ?
Er der nogen der har en ide ?

MVH Jakob 9-3

Brugeravatar
Jakob-Jensen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

13. okt 2004, 17:15

hej jakob

har du fået testet din bil efter monteringen, af det steg3 trim du har fået på.

jeg synes det kunne lyde som om at den ikke helt har det som de lover, jeg kender flere som har fået byttet boksen flere gange før alle hestene var hjemme i stalden, og den kørte som den skulle. så prøv at få den på rullefelt så får du syn for sagen.
My Turbo Turns Faster Than Yours
Torben.E.
EXTREME SAAB FREAK

13. okt 2004, 18:27

Hejsa

Jeg ved godt det er upopulært at siget det, men det er meget almindeligt at det føles sådan når der skal så mange hk. ud af standart stumper.

Det går fint til at starte med, men den lille turbo pumper varmere og varmere luft, den dårlige ic klarer ikke opgaven, og motorstyringen skruer ned for effekten.

Jeg siger ikke at det er tilfældet her, men det er sandsynligt.

Med 240 hk. (der bliver ved med at være der) burde den vise ca 240-250 på speedometeret.
Torben E
Brugeravatar
JKA
SUPER SAAB FREAK

14. okt 2004, 11:02

Det mærkelige er, at der helt klart er meget mere kraft i motoren end før opgraderingen. Den havde 170 hk før, og selv med denne effekt, burde den da kunne køre over 200. Bilen accelererer fantastisk lige op til 180-190, og så sker der bare ikke rigtig mere !!!

Jeg tror nu også efterhånden mere på en fejl i boksen.
Jeg må hellere prøve at den testet på et rullefelt - kender I et seriøst sted på sjælland (helst nordsjælland/københavnsområdet) - og hvad kan sådan en tur koste

MVH Jakob 9-3

Tilbage til "Modern Forum"