Banner cycler

Svagheder i SAAB 9-3 / NG 900 model serien

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

per
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

Svagheder i SAAB 9-3 / NG 900 model serien

28. sep 2004, 17:16

Hej venner, SAAB nørder, mekanikere og teknikere etc.

Nu har vi hørt en masse om SAAB 9K'er og de øvrige lidt ældre SAAB'ers svagheder. Der kommer jo lidt frem nu og da i trådene, n-år der snakkes køb af en brugt "sag".

Er der nogen akkumulerede erfaringer med svagheder, børnesygdomme 9-3 modelserien evt. NG900, som må siges at dele fundament.

Som ejer af en nyere 9-3 er jeg da meget interesseret i at høre jer teknikeres / mekanikeres erfaringer også med denne model.

Mvh.,
Per

#101 - En to tur bo -----

P.t. ingen SAAB. Kørselsbehov overtaget af to nye Peugeot 208. En til herren og en til damen.
per
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

30. sep 2004, 17:08

Det kunne jo godt se ud som om, at det er verdens bedste bil - eller? Er det blot udtryk for at der ikke er så meget grundlag for erfaring i klubben.

Per

P.t. ingen SAAB. Kørselsbehov overtaget af to nye Peugeot 208. En til herren og en til damen.
Gæst

Re: Svagheder i SAAB 9-3 / NG 900 model serien

3. okt 2004, 17:44

per skrev:Hej venner, SAAB nørder, mekanikere og teknikere etc.

Nu har vi hørt en masse om SAAB 9K'er og de øvrige lidt ældre SAAB'ers svagheder. Der kommer jo lidt frem nu og da i trådene, n-år der snakkes køb af en brugt "sag".

Er der nogen akkumulerede erfaringer med svagheder, børnesygdomme 9-3 modelserien evt. NG900, som må siges at dele fundament.

Som ejer af en nyere 9-3 er jeg da meget interesseret i at høre jer teknikeres / mekanikeres erfaringer også med denne model.

Mvh.,
Per
per
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

6. okt 2004, 21:11

En ægte svaghed!
Kantstensparkering med dame ved rattet!
Har lige kostet mig to nye fordæk af de meget dyre, samt et par fælge der skal repareres. Så gu begge sider. Nævnt andetsteds.

Undskyld, - jeg ved det er lidt mandss........ men det er da en svaghed? Den er måske lidt genereliserende, og ikke henført specielt til 9-3.
Undskyld min frihed de damer! Der må gerne slås igen.

Per

krfogh
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

Svagheder

6. okt 2004, 21:29

Hej Per.
Mine forældre havde en 9-3 2,0 fra 1998, og den var ingen succes. Fra fabrikken trak den mod højre, den satte en vandpumpe efter ca 5 mdr. og knapperne i kabinen knækkede af... Måske er der sket nogle udbedringer efter det, for det var meget tidligt i 9-3'ens historie, men den bil var i hvert fald ikke verdens bedste bil. Siden har de kun kørt Klassisk 900...
Mvh. Kristoffer
Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

Re: Svagheder

6. okt 2004, 21:29

krfogh skrev: Siden har de kun kørt Klassisk 900...
Nemli ja, det skal man ikke kimse af :D
Daniel...
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
per
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

6. okt 2004, 22:08

Hej Krfogh
Jeg havde selv en 9-3 98'r fra ny, som jeg skippede efter en årrække. Men det var en stor succes. Se tråden:

http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... =5550#5550

Men du har helt ret i det med drejeknapperne. Befæstningen knækkede, bl.a. fordi det plast led der forbandt kontakten med varmeapparat gik for stramt. Så vred man dreje-knappen i stykker.
Jeg købte et antal, de var ikke så dyre(kr. 30/stk), - hvoraf jeg stadigvæk har to. Det er de samme knapper eller kontakter, der er i de nyere. Om de så er stærkere, har jeg ikke checket. I alle fald går drejeknapperne væsentlig lettere. Det kan være den bagvedliggende teknik er væsentlig forbedret.

Per

autoanders
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Kontakt:

6. okt 2004, 23:17

Med hensyn til drejeknapper der knækker eller går stramt er der en løsning. Der er en serviceinformation om hvor dan man løser problemet. Jeg har selv lavet flere og det virker meget godt bag efter. WWW.slettet grundet GDPR.....DK
autoanders
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Kontakt:

6. okt 2004, 23:24

Med hensyn til at trække mod højre gør både 9 5 / 9 3 dette sådan er de lavet. Man kan rette dem ind så de næsten kører lige ud men det er altid bedrer at trække mod højre . Det gør så ondt at trække mod venstre hvis man falder i søvn. WWW.slettet grundet GDPR.....DK
Gæst

6. okt 2004, 23:42

Hej slettet grundet GDPR.....

Jeg vil se forbi en dag og hilse på. Da jeg bor i Taastrup er det ikke så langt. Jeg er da interesseret i at få gjort et stykke evt. værkstedsarbejde til den rigtige pris.

Mvh.,
Per
per
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

6. okt 2004, 23:48

Hej slettet grundet GDPR.....

Jeg vil se forbi en dag og hilse på. Da jeg bor i Taastrup er det ikke så langt. Jeg er da interesseret i at få gjort et stykke evt. værkstedsarbejde til den rigtige pris.

Mvh.,
Per

Tilbage til "Modern Forum"