Banner cycler

Bygge anlæg

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
LasseB-T8
ULTRA SAAB FREAK

Bygge anlæg

5. okt 2004, 19:55

Hejsa

Skal til at lave lidt anlæg i dytten, kom så til at tænke på om man ikke kunne lave nye sider i baggerumnet af træ eller lign... Ved at Jakob Jensen har lavet sådan nogle... Har du evt. nogle mål Jakob????

Er der andre som har foreslag til hvordan dette kunne bygges, det skal ikk være alt for "Brian"!!!!

MVH
Lasse

nillerviborg
SUPER SAAB FREAK

5. okt 2004, 21:42

- Hvad vil du gemme i dine nye sider i bagagerummet?? - Et par fine basser??

Jeg har taget en lille træplade og tilpasset nede forrest i lommen i fordørene ( 900T16 / MY87 ), og her monteret en 6,5" bas fra et komponentsæt. Diskant og mellemtone sidder så i de originale huller oppe i forruden. - Hvis der var noget jeg skulle lave om, så ville jeg bruge nogen mindre mellemtoner / diskanter, og så sætte dem i trekanten oppe bag spejlet. - Er bare ikke sikker på om den i førersiden bliver for påtrængende at høre på, man sidder jo lige oveni...!

I bagagerummet en lille infinity sub med en 12".
Som forstærker har jeg ikke helt valgt færdig endnu, der skal testes lidt for at se hvad der er nødvendigt. JBL Bpx300.4 til front og sub, eller en GTO1200.1 til sub og Bpx300.4 til forkanalen.

Saab'en er rimelig nem og trække kabler i, undtagen hvis du skal have højttalerkabler ud i dørene, det kan da lade sig gøre, meen, jeg har prøvet nemmere biler.

Hvis du gerne vil prøve nogen forskellige sub'er eller forstærkere, så kan du bare sige til, det kan vi nok finde ud af...

Lars / Viborg
Flaaa li'glaaa hvad du si'r...
- jeg synes morfarbilen er feeee nok...!
Brugeravatar
Jakob-Jensen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

5. okt 2004, 21:48

hej lasse

jeg har bygget sider i baggagerummet i begge sider. den ene side til forstærker og den anden til sub. jeg har fået en kasse på ca. 24 liter ud af det, uden at det fylder hele rummet op. jeg har ingen mål på det, så det er bare med at komme ud og måle og save. jeg har så lavet et par beslag i noget pladejern, som jeg har skruet i bunden af rummets træplader og for oven i hattehylde beslagene.

jeg vil måske sælge min sub kasse for den vejer jo lidt !!! der sidder en 10" cervin vega i den nu, men den er ved at være død.
My Turbo Turns Faster Than Yours
Gæst

6. okt 2004, 12:19

Jeg vil have bygget forstærkeren ind i siden, med noget plexsi glas. Så den sidder beskyttet. Så med noget lys osv. Regner med der bare skal 1 eller 2, 10 ' basser i... Og så 2 Audiobahn fronthøjtaler.. og 2 Audiobahn i hattehylden.... Men hvis forstærkeren skal bygges ind i siden så skal der jo laves noget i træ ligesom dit Jakob... Så kunne godt være intra i din sub kasse.....
Brugeravatar
LasseB-T8
ULTRA SAAB FREAK

6. okt 2004, 12:20

MVH
Lasse
lars_buch
SUPER SAAB FREAK
Kontakt:

6. okt 2004, 20:09

Hej jer
Jeg kan ikke forstå alle de der rum og ligende.
Jeg har taget den værktøjskasse ud der sidder i højre side og lagt mit ordenlige værktøj ned til reservehjulet. I hullet fra værktøjet har jeg monteret forstæeker jeg syntes det er ok. :D
// Lars
Billede
Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

6. okt 2004, 20:30

Det ser også godt ud!
Problemet er bare, at der ikke findes en sådan værktøjskasse i en 900, den ligger allerede under gulvet... Der hvor du har din forstærker, har vi et hul med tæppe på. Vi er altså nødsaget til at bygge "ud i rummet" for at få plads til det hele...
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
lars
ULTRA SAAB FREAK

8. okt 2004, 00:16

Hej Lasse

Det er ikke det store problem at indbygge nye sider i baggegerummet

Har lavet det på min lillebrors .
Lavet i krydsfiner som går fra ryglænet og helt ud til bagkanten ved baglygten
og fra hattehylde holder til den kant som går langs med pladerne i bunden.
Der skal bare laves lidt inddækning efter hattehylde holder
det hele er sat fast med 2 skruer i bunden

MVH

Saab 9000 2,3
Livet er for kort til O. T. F. !
ps. Golf er det ikke noget man spiller ?
nillerviborg
SUPER SAAB FREAK

8. okt 2004, 00:30

- Jeg har lige bygget lidt plader og foring nede under dobbeltbunden, ved siden af reservehjulet... - Med stof der passer til farven i bagagerummet - Så blev der plads til en lille JBL forstærker...
Måske ryger hjulet ud, så der bliver plads til en stor bandit til at trække bassen...

Lars / Viborg
Brugeravatar
LasseB-T8
ULTRA SAAB FREAK

8. okt 2004, 09:40

Hejsa Lars

DU skulel vel ikke have nogle billeder liggende...
Det skal jo helst laves ordenligt og så man kan holde ud af det på det... Vil også synes det er
nemmere at bruge bagagerummet hvis alle ledninger osv. er gemt væk....

MVH
Lasse
nillerviborg
SUPER SAAB FREAK

8. okt 2004, 09:43

Lasse T8:.... - Send mig din mail, så skal jeg se om jeg kan komme til at tage et par billeder og sende til dig...
Når engang jeg er helt færdig, får jeg Marcel til at hoste nogen, så de kan komme til skue her!
Ellers var der jo lige en grund til at komme til viborg og kigge den 23 okt... - Se tråden minitræf i viborg...

Lars / Viborg
Gæst

8. okt 2004, 11:14

Takker mange gange.. Du kan bruge denne mail ole@saabklubdanmark.dk

Prolemet er at jeg ikke har noget kørekort endnu da jeg kun er 17 sååå
desvære ellers var jeg kommet...

MVH
Lasse

Tilbage til "Modern Forum"