Hej Forum
Til min brugte Saab fulgte der både 1 stk startspærre (som virker), og
1 Sikura alarm m. 2 fjernbetjeninger (& 1 nøgle).
Problemet er, at sælger kun vidste at alarmen var blevet afbrudt med nøglen (af den forrige ejer, pga. utidige alarmer); men ikke HVOR nøgleboxen var placeret (mit eget gæt var motorrummet, da der jo
også er åben-føler på dette rum, men synes jeg har kigget overalt).
Iflg. brugsanvisning skulle det være muligt at justere følsomheden på alarmen, så det vil jeg jo gerne prøve.
Men er der nogen der har en idé til hvor jeg evt. kan finde nøgleboxen til alarmnøglen ? (jeg kan heller ikke finde sirenen - hvis der skulle være en sådan)
Venlig hilsen
Sikura alarm
Redaktør: Bestyrelsen
- lars_buch
- SUPER SAAB FREAK
- Kontakt:
min sidder under plastpladen Mellem motorrum og kabinen dvs. ved kabineblæseren. men om du kan justerer følsomhed ved jeg ikke.
// Lars
min sidder under plastpladen Mellem motorrum og kabinen dvs. ved kabineblæseren. men om du kan justerer følsomhed ved jeg ikke.
// Lars
SAAB 9000- Can it get any better?
http://www.saabpower.dk
http://www.saabpower.dk
- marcel
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Havde samme problem med min TEXalarm - altså at jeg ikke ku' finde den. Men den sad altså lige forrest i motorrummet lige bag kølergitteret til højre og lignede mest en sort bøtte man sku' hælde en-eller-anden væske i..
Men "tuden" var altså en plasprop man sku' fjerne for at kunne sætte nøglen i. Selve bøtten VAR sirenen.
Også min er koblet fra, for jeg har endnu ikke fundet et tilstrækkeligt øde sted til at øve mig i at aflure dens funktionsmåde i detaljer - og den skriger virkelig højt! Så jeg nøjes med at jage tyveknægtene væk med den blinkende lysdiode ved dørlåsen - og en STOR ratlås (og ingen turboskilte..)
Men hvordan opdager din indbrud? Der sidder to ret tydeligt eftermonterede rumfølere i min. Vistnok ret utraditionelt..
(Har ikke noget billede lige nu..)
Mvh
Men "tuden" var altså en plasprop man sku' fjerne for at kunne sætte nøglen i. Selve bøtten VAR sirenen.
Også min er koblet fra, for jeg har endnu ikke fundet et tilstrækkeligt øde sted til at øve mig i at aflure dens funktionsmåde i detaljer - og den skriger virkelig højt! Så jeg nøjes med at jage tyveknægtene væk med den blinkende lysdiode ved dørlåsen - og en STOR ratlås (og ingen turboskilte..)
Men hvordan opdager din indbrud? Der sidder to ret tydeligt eftermonterede rumfølere i min. Vistnok ret utraditionelt..
(Har ikke noget billede lige nu..)
Mvh
Den der ager med suge kommer også frem
97 - 9000 CSE 2,3 LPT JUBIlee
07 - Subaru Legacy, 2,0 suge, Aut, AWD
Udgået:
95 - 900 S, 2,3 suge
91 - 9000 cc 2,3 T, "Sølvpilen."
88 - 9000 cc 2,0 T, Aut, "Den bordelfarvede"
68 - 96, V4 (x2)
97 - 9000 CSE 2,3 LPT JUBIlee
07 - Subaru Legacy, 2,0 suge, Aut, AWD
Udgået:
95 - 900 S, 2,3 suge
91 - 9000 cc 2,3 T, "Sølvpilen."
88 - 9000 cc 2,0 T, Aut, "Den bordelfarvede"
68 - 96, V4 (x2)
-
GæstGæ
Så først din mail nu. Alarmen er vist monteret i 96' (sort 9000 CS'er fra Asbjørn Auto).
Hvis jeg finder alarmen, prøver jeg at tage et billede af den.
Kan man reparere på 'gamle' Sikura alarmer ? autoelektrikere vil hellere sælge noget nyt
Mvh. (anonym indtil alarmen er repareret...)
Så først din mail nu. Alarmen er vist monteret i 96' (sort 9000 CS'er fra Asbjørn Auto).
Hvis jeg finder alarmen, prøver jeg at tage et billede af den.
Kan man reparere på 'gamle' Sikura alarmer ? autoelektrikere vil hellere sælge noget nyt
Mvh. (anonym indtil alarmen er repareret...)
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
Men hvis du finder selve sirenen, så har du og styre boksen! Sådan er det ihvertilfælde på de modeller fra omkring 96. Om det er blevet lavet om på de nye modeller, det er jeg ikke har over!
Men nøgle kontakten sidder bag på alarm enheden ved siden af den multi stik. Der sidder også en dreje kontakt til følsomheden, jeg mener den sidder bag ved multi stikket!
Det kan nok ikke betale sig at begynde at reparare på den!
Men nøgle kontakten sidder bag på alarm enheden ved siden af den multi stik. Der sidder også en dreje kontakt til følsomheden, jeg mener den sidder bag ved multi stikket!
Det kan nok ikke betale sig at begynde at reparare på den!
MVH Lars Kristensen