Her et lidt specielt, men forhåbentlig reglementeret spørgsmål, selvom det ikke decideret går på Saab.
Vi er 3 brødre der er vilde med at gå og skrue på vores biler (heraf 2 saab'er), men vi savner i den grad muligheden for at kunne komme ordentligt ned under og pille. Da vi ikke har mulighed for at installere lift pga. garagens højde, overvejer vi at bygge en mekanikergrav - MEN HVORDAN GØR MAN??? Vi er i tvivl om alt fra dimensioner til påkrævet styrke i væggene osv.
Bygning af mekanikergrav
Redaktør: Bestyrelsen
-
GæstGæ
Blot en tillægskommentar til forrige indlæg.
Det er vist helt korrekt det med kartoffelkælderen. Det skyldes angiveligt, at en grav skal have afløb mv. Er det en værkstedsgrav, skal aflæbet forsynes med olieudskiller og andet miljø værk. Det er ikke billigt, og skal i øvrigt miljøgodkendes.
Det er ikke nødvendigt i en kartoffel eller roe grav!
Det er nok en god ide at få en håndværker med forstand på de ting til at dimensionere vægge hhv. armering samt foreslå materialevalg. Hvis det ikke dimensioneres korrekt, er der vel en reel risiko for at noget sådant kan styrte sammen om ørene på en.
Optrængende vand. Ja - det ser man vel når man begynder at grave. Det er ikke rart at stå i vand til knæene!
Mvh.,
Per
Blot en tillægskommentar til forrige indlæg.
Det er vist helt korrekt det med kartoffelkælderen. Det skyldes angiveligt, at en grav skal have afløb mv. Er det en værkstedsgrav, skal aflæbet forsynes med olieudskiller og andet miljø værk. Det er ikke billigt, og skal i øvrigt miljøgodkendes.
Det er ikke nødvendigt i en kartoffel eller roe grav!
Det er nok en god ide at få en håndværker med forstand på de ting til at dimensionere vægge hhv. armering samt foreslå materialevalg. Hvis det ikke dimensioneres korrekt, er der vel en reel risiko for at noget sådant kan styrte sammen om ørene på en.
Optrængende vand. Ja - det ser man vel når man begynder at grave. Det er ikke rart at stå i vand til knæene!
Mvh.,
Per
- per
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Slå et hul til en brønd i bunden af graven, - i den ende hvor vandet evt løber hen eller samler sig Installer en lille dypumpe, som fås ganske billigt i byggemarked. Hullet behøver ikke at være større end pumpe kan være der. Hvis du har afløb i nærheden i gulv el. lign., leder du afløb hertil.
Du får så formentlig et kabel og en slange liggende, men det er til at leve med. Husk et dæksel til brønden.
Det burde virke.
Slå et hul til en brønd i bunden af graven, - i den ende hvor vandet evt løber hen eller samler sig Installer en lille dypumpe, som fås ganske billigt i byggemarked. Hullet behøver ikke at være større end pumpe kan være der. Hvis du har afløb i nærheden i gulv el. lign., leder du afløb hertil.
Du får så formentlig et kabel og en slange liggende, men det er til at leve med. Husk et dæksel til brønden.
Det burde virke.
#101 - En to tur bo -----
P.t. ingen SAAB. Kørselsbehov overtaget af to nye Peugeot 208. En til herren og en til damen.
P.t. ingen SAAB. Kørselsbehov overtaget af to nye Peugeot 208. En til herren og en til damen.
- Syntax
- SUPER SAAB FREAK
Hmm, ja jeg har faktisk en vandpumpe some jeg bruger til at pumpe vandet ud hvis jeg synes det står for højt (varierer med årstiden) - men det bedste ville jo være hvis jeg evt. kunne pumpe vandet ud, og så når det var blevet lidt tørt kunne behandle siderne med et eller andet så vandet ikke kunne trænge ind igen. Jeg er bare i tvivl om der findes noget der kan holde vandet tilbage.
Men ok, din ide med at bruge en dykpumpe er måske den mest realistiske løsning - er da mere automatisk end den vandpumpe jeg har nu.
Men ok, din ide med at bruge en dykpumpe er måske den mest realistiske løsning - er da mere automatisk end den vandpumpe jeg har nu.
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Husk under alle omstændigheder at få lagt rør ned så der er mulighed for at installerer både lys & stikkontakt. trykluft. og eventuel rør tilbage til afløb ifald du får problemer med vand i bunden.
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
ja får du en mini graver på pladsen så skal jeg satme nok grave det hul
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
ja det er herligt med sådan et stykke legetøj. har selv en kammerat med sådan en
-
GæstGæ
i min kælder - hvor der også tidligere trak vand igennem væggene - har jeg givet det en gang
vådmembran, som egentlig er beregnet til badeværelser (fugt den modsatte vej...); men det
virker ok i kælderen så væggen har været tør efterfølgende
(prøv evt. et mindre område i første omgang)
vådmembran, som egentlig er beregnet til badeværelser (fugt den modsatte vej...); men det
virker ok i kælderen så væggen har været tør efterfølgende
(prøv evt. et mindre område i første omgang)