24. sep 2004, 07:50
Hej gæst! Jeg kan bare se at når jeg sætter tændingen på fx 11 grader f.ø.d med ca 1 bar i tryk på vaccumdåsen, så er der ikke så meget ladetryk, det er vi alle eninge om, men det er også nemt at mærke at den ikke har så mange hypper mere

Og med ca 1.2 bar i ladetryk, uden at have lavet alt mulig andet ved bilen, at så have 195 hk'er og et moment på 292, det syntes jeg er tæmmeligt godt gået! Jeg syntes nu også det ser underligt ud, hvis man skulle miste træk kraft ved høj ladetryk, det er jo turboen det hele drejer sig om, så kunne man jo lige så godt købe en almindelig I'er
Ellers så skal man jo gøre ligesom fx. Jakob Jensen, porte toppen og en større indsugnings manifold og større dyser og IC osv osv. Det var jo ikke meningen fra starten! Meningen var at vi ville finde en opsætning af APC + tænding, som folk selv kan lave hjemme i garagen, og så samtidig for lidt ekstra hypper ud af det!
Med hensyn til ladetryk igen, så nu har jeg kun skruet en smule op for pot'erne fra den oprindelige indstilling, så den lader ca 0.8 - 0.9 bar, men jeg har sat P værdien så lavt at den ikke stiger så hurtigt, den skal justeres op igen når jeg får min chip fra Mats

Med de nuværende indstillinger, så sker der virkelig først noget i de høje omdr. og med fuld ladetryk, det vil sige fuldladetryk = fuld advancering af tændingen.