Forleden dag da jeg var en tur ude og køre kunne jeg høre en turbine agtig lyd (lød ligesom et fly på startbanen, klar til take-off). Lyden kom ikke fra motor, da den ikke forsvandt ved f.eks udkobling. Lyden forsvandt når man bremsede ned.
Igår kørte jeg så en tur på motorvejen og efter et vejarbejde gav jeg gas i 5 gear og pludselig virkede det som om den blev sat i fri gear.
Der har været prb. med at gearskiftet var lidt trægt. Dette blev diagnoseret til gummibøsningen i gearskiftet.
Er det gearkassen der har smidt 5. gearet og har turbinelyden været et hint om dette ?
Hvad skal gå efter (Hvis det er gearkassen) af gearkasser til min Saab 9000 CD 2.3 Turbo årgang 1991 ?
Hvordan ligger landet med autogearkasser (OG PRIS) ?
Det startede med turbinelyd........
Redaktør: Bestyrelsen
- splitbus
- SUPER SAAB FREAK
VWenligst Ciao
Lars
Biler :
VW Splitbus fra '63
SAAB 9000 CD 2.3 Turbo fra '91
Lars
Biler :
VW Splitbus fra '63
SAAB 9000 CD 2.3 Turbo fra '91
- lvoturbo
- EXTREME SAAB FREAK
Hej:
puuuha,, det er ikke nemt at finde en 9000 2,3T automatgearkasse,, jeg har været på udkik ca.1år for at finde en "kasse" til Søren´s 9000 2,3T.
så regn ikke med at det bliver nemt,, med mindre du vil renovere din egen kasse... det er meget dyrt... her snakker vi 20-25000,- incl arbejdsløn/moms......
mvh Lars
puuuha,, det er ikke nemt at finde en 9000 2,3T automatgearkasse,, jeg har været på udkik ca.1år for at finde en "kasse" til Søren´s 9000 2,3T.
så regn ikke med at det bliver nemt,, med mindre du vil renovere din egen kasse... det er meget dyrt... her snakker vi 20-25000,- incl arbejdsløn/moms......
mvh Lars
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Jon er ikke hos Nielsen's Auto mere.
Lars: Et godt bud på én der kan renovere din gearkasse, til en fornuftig pris, er Asbjørn Auto i Silkeborg. M.h.t. automatgearkasse, så er den svagere end den manuelle.
Som én svensker skriver: "Saab har aldrig lavet dårlige gearkasser - de laver bare stærke motorer".
M.v.h.
Jon er ikke hos Nielsen's Auto mere.
Lars: Et godt bud på én der kan renovere din gearkasse, til en fornuftig pris, er Asbjørn Auto i Silkeborg. M.h.t. automatgearkasse, så er den svagere end den manuelle.
Som én svensker skriver: "Saab har aldrig lavet dårlige gearkasser - de laver bare stærke motorer".
M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm
Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Ja, det er Lars-lvo, der snakker om både manuel og auto. Der er ingen tvivl om at splitbus har en manuel. Men han kigger på muligheden for at få en tomatkasse istedet.
M.v.h.
Ja, det er Lars-lvo, der snakker om både manuel og auto. Der er ingen tvivl om at splitbus har en manuel. Men han kigger på muligheden for at få en tomatkasse istedet.
M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
- TurboAnd
- EXTREME SAAB FREAK
Dengang jeg rykkede kassen af i min 900 kom der en lignende lyd fra den. Den kunne sådan set godt køre, men jeg kunne ikke skifte til 5. gear. Efter en måneds tid eller 2, gik den så helt i kage, og der skulle en anden til. Det viste sig at det var syncro ringene der var stået af, hvilket viste sig som en masse messing stykker i olien på pinden når jeg trak den op. Jeg fandt en anden via http://www.dataophug.dk der blev sendt direkte til mig med fragtmand, med kilometer garanti. Kostede mig 3500 leveret til døren. Jeg har lige siddet og kigget lidt på dataophug, hvor der er 5 tomatkasser og 18 5trins manuel i skrivende stund. Det er måske et kig værd? Kunne måske også finde en med en anden gearing, der gør at der ikke skal de samme omdrejninger til den samme hastighed, hvilket sparer benz 
Anders
Anders
Anders
- TurboAnd
- EXTREME SAAB FREAK
Jeg ville nok skifte gearkassen, da det lyder som om at den du har er lidt i "smadder". Et eller andet sted på den der sidder i står der et nummer på en plade.. noget ala GA64103,, GA64107 GA64104.... og temmelig mange flere muligheder. Jeg ved ikke hvad de betyder på en 9000 da det ikke lige er den info jeg normalt kigger efter, men for at give et eksempel, findes der på http://www.900aero.com en oversigt over dem der sidder på en 900. Er under Tech / Gaerbox data. Ved ikke om der er nogen der har et link til en lignende oversigt til 9k.
EDIT: Ups, alle GA er tomatkasser, din hedder noget med GMxxxxx
EDIT: Ups, alle GA er tomatkasser, din hedder noget med GMxxxxx
Anders
- lvoturbo
- EXTREME SAAB FREAK
nemli,ja
man kan jo være heldig at finde en god brugt gearkasse hos en hugger,, men de forærer jo ikke noget væk.!! vær opmærksom på , at evt. ved køb af anden "kasse", skal den have samme bogstaver/numre før den passer.... kender en der skulle bruge en til en 9000 2,3T 94".. fik 3 forskellige gearkasser af hugger..!!
ombygning til AUT. nyt pedal ang. andre trækaksler, EDU- instrument, gearvælger, meget arbejde,,
en renovering af manuel er også kostbart: nye Lejer 3000,- ca.pris + arbejdsløn... har set en højgears-aksel fra en 2,3T kasse,,som skulle renoveres. med der var ingen tænder på nedreste stykke,,, pris på en ny højgearsaksel ligger mellem 5-7000,-
et er sikkert.!!!!! det er dyrt at få gear-problemer
Hilsen Lars
man kan jo være heldig at finde en god brugt gearkasse hos en hugger,, men de forærer jo ikke noget væk.!! vær opmærksom på , at evt. ved køb af anden "kasse", skal den have samme bogstaver/numre før den passer.... kender en der skulle bruge en til en 9000 2,3T 94".. fik 3 forskellige gearkasser af hugger..!!
ombygning til AUT. nyt pedal ang. andre trækaksler, EDU- instrument, gearvælger, meget arbejde,,
en renovering af manuel er også kostbart: nye Lejer 3000,- ca.pris + arbejdsløn... har set en højgears-aksel fra en 2,3T kasse,,som skulle renoveres. med der var ingen tænder på nedreste stykke,,, pris på en ny højgearsaksel ligger mellem 5-7000,-
et er sikkert.!!!!! det er dyrt at få gear-problemer
Hilsen Lars
- autoanders
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
- Kontakt: