Banner cycler

900/9000clubDK ???

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Gæst

900/9000clubDK ???

15. sep 2004, 14:12

der findes i dk en saabV4 klub, en saab sonett-klub, en totaktsklub..
er der mon interesse i at vi laver en dansk saab900/9000 klub ???
kom med kommentarer...
smed

Gæst

15. sep 2004, 14:19

OG HVAD TROR DU DETTE ER !!!!! :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Brugeravatar
9-5Aero
SAAB-MANIAC
Kontakt:

15. sep 2004, 14:20

Hej Smed.

Det er dén du skriver hos hér......!

Saab Klub Danmark dækker modellerne: 99, 90, 900, 9000, 9-3, 9-5 + fremtidige....
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm

Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
Brugeravatar
9-5Aero
SAAB-MANIAC
Kontakt:

15. sep 2004, 14:21

Hej Gæst.

Tjah, det er jo nemt at tage fejl, eftersom der er meget mangelfuld information på siden.

Brugeravatar
LasseB-T8
ULTRA SAAB FREAK

15. sep 2004, 15:30

Hey

Hvis folk har interesse i klubben, finder de også hurtigt ud af hvilke modeller klubben omfatter...
Og stadigvæk skal det jo heller ikke glemmes at telefonen stadig findes selvom internettet er opfundet!!!

MVH
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

15. sep 2004, 15:37

Så så, kan vi lige få kammer tonen? :D
En officiel ekstra klub vil nok være svært, for der vrimler jo ikke med 900 og 9000'ner, men vi er nogle stykker som har snakket om evt. at lave en uofficiel lille logo, som evt viser en dansk turbo klub ligesom den svenske turbo club, men det skal bare være for sjov, der er et kæmpe arbejde i at holde en officiel klub. Jeg tager hatten af for bestyrelsen her i klubben.
MVH Lars Kristensen
Gæst

15. sep 2004, 15:56

jamen hør nu lige her....altså...
hvis dette "forum" dækker alle de nævnte modeller, altså også "de-halve-eller-mere-opler" er der så ikke netop brug for en decideret 900/9000 klub til de klassiske ? med rigtigt klubblad, memdlemskort, medlemsfordele (indkøb), stævner/træf, stickers, streamers, osv. osv.
saabklubdanmark dækker vel også 95/96/sonett, hvis nogen skulle trænge til hjælp eller vil købe/sælge...
jeg betragter mere dette forum som en generel saab-erfarings-udvekslings-hygge-snakke-reparere-interessegruppe... (langt ord igen... ;-)
smed
Brugeravatar
LasseB-T8
ULTRA SAAB FREAK

15. sep 2004, 16:26

Hej igen
Detter er jo en rigtig Saab klub med blad, træf osv.
Saab klub Danmark som ejer denne hjemmeside, har medlemmer med Bil modellerne fra Saab 99 til det nyeste og de kommende modeller.. Jeg skal ikek kunne sige om der ville være et "marked" for en klub med 900/9000 modeller, det er vanskeligt nok i forvejen.. Der findes 3 klubber i DK og Saab 95 og 96 høre ikke under Saab klub Danmark.. Det er meget forvirende, og det har det altid vært.. Men mon ik der kommer en løsning på et tidspunkt!!!

MVH
Blue99
SAAB FREAK

15. sep 2004, 18:13

I tilfælde af en 900/9000 klub, er der så nogen der vil føle sig lidt udenfor? Hva' med den klassiske 99'er der jo deler en del komponenter med 900. Og apropos til gæst, er en 9000 ikke udviklet sammen med Fiat, tjek lige klimaanlæget i en Croma eller Thema!
Brugeravatar
marcel
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

15. sep 2004, 19:50

Du, smed/ gæst - hvad med i det mindste at registrere dig som bruger af forummet, så du ikke optræder som gæst mere. Du har jo skrevet en del indlæg efterhånden.
(Men i øvrigt er det RAT svært at blive medlem af dennehersens SAABklub - i alt fald via nettet. jeg har mailet til en mig opgivet mailadresse, men intet hørt. Kan man virkelig ikke "bare lige" lave en mailformular? "Vi" (når jeg endelig BLI'R medlem) er vel interesserede i at være så mange som muligt?
Mvh
Marcel (med den lilla 9K'er)
Brugeravatar
saabbat

15. sep 2004, 20:04

Hej alle glade saab folk

Jeg tror vi skal satse på det her forum og klub.
Vi er ikke så mange.

Jeg synes evt. kræfter og økonomi skal bruges på at udvide det her forum.
Det kunne være dejligt med galleri og en DIY sektion med billeder.

Men hvem og hvordan styres økonomien i den her hjemmeside.

Er det meget dyrt og udvide med en billedsektion?

Det er et meget stort arbejde at holde klub, klubblad, hjemmeside, forum
kørende. Jeg har den dybeste respekt for de folk som holder det her forum i gang - både administrativt - og ved hele tiden at skrive indlæg og være imødekommende overfor alle vi nybegynderes spørgsmål.
Jeg har sommetider været inde på andre bilmærkers forum og læst indlæg. Det her forum er klart mere ordentlig i tonen og mere seriøst end så mange andre.

To-takts klubben ligger de meget stille?
Ud over de tre tråde vi har nu - teknisk - købes - sælges kunne vi måske lave en tråd for vintage bilerne. Jo ældre en bil er jo større er behovet for at efterlyse reservedel.

Min saab går godt for tiden

Mvh

Bjarne
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

15. sep 2004, 20:24

Hej Bjarne, selvfølgelig går din 900 godt :D Jeg snakkede med Jakob Jensen, som står for denne hjemmeside, til general forsamling "KANON weekend" Han er vist noget kørende det med billede galleriet, der er vist den server/udbyder som driller lidt, men jeg er sikker på der snart kommer noget. Det med DIY, der skal bl.a. Daniel og jeg evt. Peter fra Hobro lige slå hovederne sammen engang. Evt over et par lejsner "som Muncken kalder dem" Vi har alle en viden som der lige skal findes ord til og opsætning. Det kan jo være vi evt. laver et træf igen inden længe, måske nede ved hr. Solgaard, så kunne vi jo overnatte der nede og sammen lave en DIY side, som Jakob kan sætte her ud! Men det er ikke fast lagt med denne weekend endnu, det kommer :D
MVH Lars Kristensen
Gæst

15. sep 2004, 20:44

til marrcel: jeg er skam registreret bruger, men det har jo ikke rigtig nogen betydning om man logger på eller ej, for at deltage i "debatten", vel ? sålænge man ikke har en medlems-mail-tilmelde-formular-funktion...så er det jo ligegyldigt om man er "med lem" eller ikke... apropos med lem: har vi i øvrigt slet ikke nogle kvindelige medlemmer ?
smed
Brugeravatar
marcel

15. sep 2004, 21:05

Der er da i alt fald Cand.Prinsesse Christina i Hørsholm, Kristine i Struer og Susanne i Give. Jeg mener også at ha' set et damesmenneske præsentere sig som POLITIMAND fra Værløse (vistnok) men kan ikke lige finde hende i medlemslisten.
Ang. billeder, så er det nok mere et tids- end et økonomisk spørgsmål, og det behøver jo ikke være en del af dette sted.
Jeg har en del erfaring med billedbehandling og upload til nettet, så det er LIGE FØR jeg vil tilbyde at tage mig af den del på mine mange lange k-e-d-e-l-i-g-e aften-og nattevagter her i den tilstundende efterårs- og vintertid. Det sku' nemlig også gerne være sådan, at ikke-kyndige blot kan sende et papirbillede, og så er der jo nogen der skal gide scanne det og lyssætte å så'n (som I vist siger i Jylland.)
Men tag det med i tankerne, jer der måske stikker hovederne sammen for at lave en DIY-side.
(har forresten lige "rustsikret" mine døre - og HUSKET at tage billeder undervejs - HVIS NU det viser sig at være en brugbar idé jeg har fundet...)
Mvh
Marcel
Brugeravatar
9-5Aero
SAAB-MANIAC
Kontakt:

15. sep 2004, 21:15

Det har siden opdateringen til klubbens nuværende layout, været et generelt problem at se sig ud af, hvad denne side dækker og hvem der står bag. Og som det nævnes er det ganske rigtig yderst besværligt at finde ud af, hvor en evt. mail skal sendes hen, for at få noget mere materiale.

Man kan sige at de basale kontakt- og kluboplysninger er deciderede mangelfulde. Personligt tror jeg på at klubben går glip af en del potentielle medlemmer på dén konto. Det skal stå højt og larmende på forsiden.

M.h.t. billedegalleri, så holder den jo ikke helt, den med at det skyldes serverproblemer m.m. Der findes i dag et utal af webhotel-udbydere i DK og endda massere til meget små penge. Og det tager ikke mange timer at flytte hele siden til en anden udbyder - og oprette et billedegalleri. Om det måske er tiden eller viljen der mangler, skal jeg ikke kunne sige, men noget må gøres.
Senest rettet af 9-5Aero 15. sep 2004, 21:17, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
marcel

15. sep 2004, 21:16

Til Blue99 (med risiko at fornærme alle ikke-9K-ejere..)

Jo du kan LIGE TRO 9000'eren er udviklet sammen med Fiat og Lancia. Og det er DERFOR jeg har anskaffet mig sådan en!
Selv om jeg er gammel 96-kører, så er alle andre modeller end de italiensk-tegnede 9000'er tude....
(nej - det tør jeg ikke sige, nu vi lige er blevet rost for den "ordentlige tone..)
Men altså! 9000'eren- især de OPRINDELIGE cc'er - er noget af det smukkeste der er tegnet i den type bil..
(undskyld alle andre..)
Mvh
Marcel
Gæst

15. sep 2004, 21:55

mht billeder: jeg er pressefotograf, har 15 års erfaring i edb-billedbehandling/photoshop, er lidt af en edb-nørd...så sig til hvis I får brug for hjælp med den del af evt. nyt tiltag, påtager mig gerne den praktiske del af evt. "spil for saab-galleriet".
smed
p.s. dejligt at en ide om en 900klub kan give så positiv en debat!
Gæst

15. sep 2004, 21:57

jamen du har da ret, marcel, men er 96'eren ikke det næst-sjoveste du har været med til (ud over konen) ?
Brugeravatar
marcel

15. sep 2004, 22:09

Jo gæst, ikke så dårligt formuleret. Jeg mærker også lidt af den samme gamle barnlige køreglæde i 9K'eren som jeg oplevede i 96'eren...
Marcel
Den der ager med suge kommer også frem
97 - 9000 CSE 2,3 LPT JUBIlee
07 - Subaru Legacy, 2,0 suge, Aut, AWD
Udgået:
95 - 900 S, 2,3 suge
91 - 9000 cc 2,3 T, "Sølvpilen."
88 - 9000 cc 2,0 T, Aut, "Den bordelfarvede"
68 - 96, V4 (x2)
Gæst

15. sep 2004, 23:01

gæst=smed=har 2 stk. 96'ere 1973, sååå, jo barnlige er vi jo, man skal aldrig blive for gammel til at lege, vel???
Christina
SUPER SAAB FREAK

15. sep 2004, 23:21

9000Turbo, det lyder som om, du slet ikke burde være bruger af dette forum, da her åbenbart er mangelfuldt hvad angår materiale og lederne af det mangler kompentence for at køre det. Hvis man arbejder 37 t/ugen, har en fritid og hverdag efter job, har familie, venner, kæreste og skal køre det her frivilligt, så hatten af for, at vi overhovedet har det her forum! Men nok om det...

Jeg tror, klubberne bliver for splittede, hvis man laver for mange her i lille DK. Mit indtryk er, at vi i forvejen mangler tilgang til Saab Klub Danmark, så forhåbentlig vil flere melde sig ind HER, fremfor at starte en ny klub for de nyere Saab'er. Så skal jeg og min familie bl.a. selv melde os ud af den her klub! Og her føler vi os altså "hjemme" og i godt selskab.

Hav det godt til vi ses igen allesammen.

Christina
Brugeravatar
Stoffer

15. sep 2004, 23:30

M.h.t. billedegalleri, så holder den jo ikke helt, den med at det skyldes serverproblemer m.m. Der findes i dag et utal af webhotel-udbydere i DK og endda massere til meget små penge. Og det tager ikke mange timer at flytte hele siden til en anden udbyder - og oprette et billedegalleri. Om det måske er tiden eller viljen der mangler, skal jeg ikke kunne sige, men noget må gøres.[/quote]

Så var det måske en ide om du havde mødt op til generalforsamlingen, så havde du vist bedre....... Det er ikke webmaster men vores net udbyder det er galt med :roll:
autoanders
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Kontakt:

15. sep 2004, 23:37

Jeg har aldrig opfattet det som en saab klub men nærmer som et debatforum som virker meget godt. Jeg er medlem af saabentusiasten som er en v4 /2takt klub. Der kan du indrykke annoncer i deres klub blad og ellers læse om mange sjove ting. Jeg vil da gerne være medlem her hvis jeg da ikke er det. Hvis ikke, så fortæl mig hvordan jeg bliver.www.slettet grundet GDPR.....dk
Brugeravatar
Stoffer

15. sep 2004, 23:44

Hej . slettet grundet GDPR .

Du kan jo prøve at ringe til Formand Ole Bendtsen, hans nr står under "opslag" kontakt til klubben.......

Iøvrigt er denne side ikke blot et "debatforum" men derimod en del af Saab Klub Danmark som dækker modellerne fra 99 og frem

and thats that :twisted:

og så er det vist ikke det rette sted at diskutere om "man" skal starte en ny klub :roll:
Brugeravatar
saabbat

15. sep 2004, 23:48

Heej allesammen

Det var dog en utrolig positiv debat. Lars i Kaas, kan I ikke stikker hovederne lidt tættere sammen og lægge en plan. Vi er mange der gerne vil bidrage til arbejdsopgaverne, så I ikke skal lave alt arbejdet selv.
Jeg synes altså, det vil være et stort tab, hvis turbofolket laver deres egen hjemmeside. Godt nok har jeg ingen turbo på min 900, men jeg følger da interesseret med de sidste nyheder og debat inden for ladetryksmålinger og 3 tommer udstødninger. Der er jo mange årsager til vi bruger tid på saaben. Nogen er glade for fart, nogen elsker at lege med mekaniske "legetøj", Marcel har projekt "save a saab" og så er der dem der kører med klud. Det vi har til fælles er jo, at det stort set er de samme skruer og slanger vi står og undre os over, når der skal gøres noget.

Med venlig hilsen

Bjarne
Christina
SUPER SAAB FREAK

15. sep 2004, 23:55

...Bare helt i orden skrevet!

Tommeltotterne i vejret :wink:
Brugeravatar
9-5Aero
SAAB-MANIAC
Kontakt:

15. sep 2004, 23:56

Christina: At man har en holdning til, hvordan siden er udformet, er vel ikke en grund til at man ikke skal benytte forummet. Jeg var i sin tid med til at opbygge klubben, og véd, hvor meget arbejde der går til, for at få tingene til at køre. Også så meget at det for mit vedkommende blev for meget. Generelt er opbakningen til klubben stor, men initiativet til at hjælpe væsentlig mindre. Det er de samme der altid må bruge tid og kræfter på arbejdet.

Jeg fortæller blot mine observationer ang. hvad jeg mener kunne blive bedre - og har kunnet blive bedre i efterhånden meget lang tid. Nogle vil vælge at opfatte dette som kritik, mens andre vil kunne bruge det konstruktivt. Som nævnt er jeg overbevist om at den tilgang du efterspørger ville kunne hjælpes lidt på vej, hvis det for "tilfældige surfere" var MEGET nemt at kontakte klubben. Eller sågar læse mere om baggrunden for siden/klubben. Der er lavet massere af tekster ang. dette, så en simpel gang copy'n'paste vil ikke tage mange øjeblikke. Og så lige et enkelt link på forsiden med: "Kontakt/Info". :)

Husk på - en sag har altid to sider.

Torben: Som jeg også skriver, så tager det ikke mange øjeblikke at skifte udbyder. :)
Er den ene ikke villig til at hjælpe - eller har den ønskede funktion, så må de bare se kunden gå andetsteds.
Jeg skal hurtigt finde 3 - 4 billige alternativer, hvis det er prisen der spiller ind.
M.h.t. Generalforsamlingen, så véd du udemærket at Formanden ikke ønsker min tilstedeværelse.

M.v.h.

Brugeravatar
LasseB-T8
ULTRA SAAB FREAK

16. sep 2004, 00:40

Hmm.... så var det jo lige jeg kom til at tænke på, hvorfor 9000turbo ikke er med i klubben mere??!!!! Desuden giver jeg Christina fuldstændig ret. Det er enkelte personer som køre denne her klub.... SOM ER MERE END DENNE HJEMMESIDE.... I kunen jo tage telefonen og ringe til de kontakt personer som står under opslaget på siden!!!!! Tonen her er lidt anstrengt, men tror folk som er med i klubben og yder en indsats føler lidt de bliver trådt på når kritiken havler ned, som den gør med de her indlæg.. alle velkomne til at hjælpe i klubben og komme med synspunkter, men det kræver sgu i møder op til generalforsamlingen... som faktisk lige har vært afholdt (Det var sku hygge drenge!!)
Så syens i skulle tage og ringe til nogle af dem på telefon listen og få en hyggelig snak... Det er fritid og hygge det her, ikke en forretning..!!!
Brugeravatar
9-5Aero
SAAB-MANIAC
Kontakt:

16. sep 2004, 00:45

Hej Lasse.

Og hvorfor var/er det så at jeg ikke er med i klubben mere?

M.v.h.

Brugeravatar
LasseB-T8
ULTRA SAAB FREAK

16. sep 2004, 00:47

Det er jo så det jeg spørger dig om?? vil gerne have historien.... Har aldrig forstået det...
Brugeravatar
9-5Aero
SAAB-MANIAC
Kontakt:

16. sep 2004, 00:50

Hej Lasse.

Jeg tror ikke at din far synes at det er en debat vi skal tage "herinde".

M.v.h.

Gæst

16. sep 2004, 00:53

jamen jamen, saabklubdanmark ??? hvor melder man sig ind, får medlemskort, klubblad??? og hvad koster det pr. år ??? og hvor tit er der møder ? hvor er vedtægterne gengivet? (skal de iflg. foreningsloven) hvad med det lovmæssige klub/foreningsregnskab ? kan man få det at se ?
Brugeravatar
LasseB-T8
ULTRA SAAB FREAK

16. sep 2004, 00:58

Hej Gæst..

Når du melder dig ind det kan du gøre på telefon Ole Bendtsen 86326687 Eller til Søren Bukdahl på 75320003.. Du vil få noget matriale om klubben som du modtager med posten, idet er der også en girokort på 300 kr. som er for hele året. Hvor du modtager 4 rigtig flotte klubblade. Der er genereal forsamling en gang om året (første weekend i september) Du modtager ligeledes et fin folder med vedtægterne i. Regneskab kan du ligeledes se til generalforsamling... Men alt dette ved både Ole og Søren meget mere om, du kn ringe til alle på telefon listen og de vil kunne give dig rette information... sååå bare ring de bider ikke!!! Hehe... Men husk igen det er hygge og fritid!!

MVH
Brugeravatar
9-5Aero
SAAB-MANIAC
Kontakt:

16. sep 2004, 01:02

Hej gæst.

Du kan se mere via dette link:
http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... opic&t=240

M.v.h.

Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

16. sep 2004, 07:47

saabbat skrev:Heej allesammen

Det var dog en utrolig positiv debat. Lars i Kaas, kan I ikke stikker hovederne lidt tættere sammen og lægge en plan. Vi er mange der gerne vil bidrage til arbejdsopgaverne, så I ikke skal lave alt arbejdet selv.
Jeg synes altså, det vil være et stort tab, hvis turbofolket laver deres egen hjemmeside. Godt nok har jeg ingen turbo på min 900, men jeg følger da interesseret med de sidste nyheder og debat inden for ladetryksmålinger og 3 tommer udstødninger. Der er jo mange årsager til vi bruger tid på saaben. Nogen er glade for fart, nogen elsker at lege med mekaniske "legetøj", Marcel har projekt "save a saab" og så er der dem der kører med klud. Det vi har til fælles er jo, at det stort set er de samme skruer og slanger vi står og undre os over, når der skal gøres noget.

Med venlig hilsen

Bjarne
Hej Bjarne, du må da gerne komme med til vores lille skrive aften, når vi lige engang finder tid og sted! Der er garanteret noget du kan hjælpe med :D
Der var ikke fordi "vi turbo folk :-) " vil lave en anden hjemme side, for det er jo s.... godt her på Jakob's. Her er faktisk meget liv! Vi ville bare for sjov lave et lille logo. Fx i Sverige har nogle lavet griffen med en tand, vores bliver nok også med griffen, som er blevet ændret på en eller anden måde og med lidt tekst, så hvis du har en god idé, som må du/i gerne sige til. Så vil vi lave de DIY hjemmesider, men det skal være en del af denne hjemmeside. SÅÅÅÅ så let slipper du ikke af med os :D
Hvordan går det forresten med dit el spejle projekt?
MVH Lars Kristensen
Flyet
SUPER SAAB FREAK

16. sep 2004, 09:54

hej... jeg blander mig lige.. en smule

Vil lige tilføje nogle små ting... smed har lidt ret i det der med klub, men om igen så er det så´n set bare info´n på siden der er manglefuld, ellers er det sq et fint forum der bære MEGET præg af GørDetSelv-folk udveksling af erfaring osv.... her mangler lidt købefordele, og er de her, så mangler der info syns jeg... og ER info´n der.. så vil jeg bare til sidst sige, jeg har droppet at melde mig ind, altså såen "indmelde"med klubblad og såen... det er sq for svært (ik´sandt Marcel? .. )

Men jeg er stadig glad for at måtte kigge ind, og læse med :O)

Mvh .. Flyveren
Mvh.
Jan
Brugeravatar
marcel

16. sep 2004, 23:30

Det lykkedes mig nu at få telefonisk kontakt med Søren Bukdahl forleden aften, og vi fik en rigtig hyggelig sludder - og jeg fik lovning på tilsendelse af klubblad og girokort.
Jeg tror - og det gælder bestemt også migselv - at vi er nogen, der er så forvænte med at alt kan ordnes via nettet, at der opstår en barriere, når man skal fatte "negerknoglen" (ak - hvor er det dog mange år siden den var sort....) og ligefrem RINGE til nogen. Enten så er klokken et om natten når man sidder ved komputeren, eller osse er der ikke nogen hjemme å sår'n. Men hvis det nu passer bestyrelsen bedst på den måde, så ok da.
I alt fald vil jeg godt spytte de 3 hunde i bøssen for at være med til at holde liv i dette hyggelige forum.
Og så må enelleranden altså godt få MIT turboskilt!! Ganske vist blev det lidt bøjet af varmepistolen, men for MIG er det altså nok at jeg selv ved - og kan mærke - hvad der sker når jeg træder på sømmet...
Mvh
Marcel
Brugeravatar
saabbat

17. sep 2004, 00:50

Hej allesammen

Mit el-spejlprojekt ligger desværre lidt stille. Jeg har et drivhusprojekt og et projekt trådløst internet til djursland før jeg kommer til saab`en. Drivhusprojektet håber jeg kan ende i et saabtræf engang til foråret - det er et lidt stort drivhus.
Jeg er glad for at høre om den opbakning der til det her forum og klubben.
Jeg må jo med skam indrømme at jeg ikke medlem af klubben. Marcel har nok ret i det med at ringe - det er svært at finde knoglen. Tre hundrede er ikke mange penge for al den hjælp man kan finde her på siden. Så nu melder jeg mig altså ind.

Hvis du tror jeg kan hjælpe med at skrive er du hjertelig velkommen til at
give lyd.

Med venlig hilsen

Bjarne
Gæst

17. sep 2004, 09:29

Synes folk er latterlige hvis de mener det er for svært at melde sig ind i klubben, bare fordi de skal løfte røret og ringe til en eller anden.... Men det er jo nok bare såen DK er i dag, ingen tør ringe nogen steder hen mere!!! HVad tror i folk gjorde i gamle dage????

MVH
Brugeravatar
9-5Aero
SAAB-MANIAC
Kontakt:

17. sep 2004, 12:50

Hej gæst.

Jamen dét var jo en vældig fin og konstruktiv kommentar. :roll:

Jeg tror ikke det så meget er det at der skal ringes. Mere at man decideret skal lede, for at finde kontakt-info. Som andre nævner, så ville det være noget helt andet, hvis man laver en enkel e-mail formular, der ryger direkte til Ole eller Søren.

M.v.h.

Flyet
SUPER SAAB FREAK

17. sep 2004, 13:01

9000turbo har ret!!! .. ligger info´n ikke foran snotten en, gider man ikke mere.. jeg opgiver ikke selv let med hensyn til internet, når jeg leder/søger efter noget her eller der.. men det gjorde jeg faktisk på denne side... sorry...

FORSLAG(kun et forslag): links til ANDRE steder end SAAB Danmark at handle reservedele af forskellig art... f.eks i Sverige, da det jo ikke er en ford/opel/vw som du nærmest kan købe ALT til hos materialisten ;o)

Gentager som tidligere skrevet... det er stadig en god side alt ialt...
Mvh.
Jan
Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

17. sep 2004, 13:16

Hejsa flyet.
Der ligger links øverst på siden. Men er du op udkig efter reservedele kan jeg da lige anbefale dig www.partsforsaabs.com
De er bosiddende i England, men fragten derfra er billigere end tilsvarende fra Sverige. Det er i det mindste min opfattelse, efter næsten at have købt ting i Sverige, for blot at aflyse pga fragt-prisen!
Et andet godt sted at kigge er www.saabcentral.com, der har du også et forum der er meget aktivt og har en vanvittig omfattende database fra netop forummet. Kan du ikke finde det du søger her, så bliver det svært at finde :D
Daniel
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
Flyet
SUPER SAAB FREAK

17. sep 2004, 15:10

Jaaarmen jeg takker, for den venlige info Daniel
Mvh.
Jan
Brugeravatar
saabbat

17. sep 2004, 17:25

Hej alle saabfolk

Gæst - var det ikke lige en ide at logge på inden du skyder med skarpt.

Bjarne
Brugeravatar
Saab-daniel
Kontakt:

17. sep 2004, 17:27

saabbat skrev:Hej alle saabfolk

Gæst - var det ikke lige en ide at logge på inden du skyder med skarpt.

Bjarne
Hørt... Irriterende når der bliver holdt en god debat, og en enkelt person så kaster med mudder... Der var jo nok en grund til at smed spurgte, da det ikke nødvendigvis står skrevet med fed, hvilket forum dette "tilhører"
I øvrigt er min holding, at alle er mere end velkomne, uanset hvilken saab de kører, hvis de da har en!
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
TurboAnd
EXTREME SAAB FREAK

17. sep 2004, 19:53

Den grif i leder efter skulle vel ikke være....

Billede
Anders
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

17. sep 2004, 21:31

Hej Anders. Det er nemlig rigtig :D Fik du fat i Daniel?

Billede
MVH Lars Kristensen
TurboAnd
EXTREME SAAB FREAK

17. sep 2004, 22:41

yup yup, den er i vinkel. Logoet er taget fra et speedometer mod på http://www.900aero.com
Anders
Gæst

18. sep 2004, 12:48

her er også en rimelig forhandler: http://www.thesaabsite.com/
per
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

19. sep 2004, 21:22

Hej

Blot en tillægskommentar. Jeg er "nybegynder" her. Dvs. jeg har frekvent besøgt klubbens sider gennem det seneste halve år, med stor glæde.
Der ligger en stor ekspertise og kompetence gemt her. Mange af deltagerne vil meget gerne øse af deres viden, og gør det på en god måde.
Der er ingen grund til at splitte "de nye Saab'ers" klub op i mindre fragmenter. Videnbasen bliver mindre, og det bliver mindre sjovt. Tvært imod er jeg sammen med flere af ovennævnte indlægsskriver tilhænger af at gøre noget mere, og få flere med på vognen.
Jeg antager at arbejdet er startet i det meget små af ganske få, som stadigvæk er driveren i klubben. Os nye kan naturligvis ved at melde os ind i selve foreningen bidrage til at højne den sociale, såvel som faglige standard.
Det vil jeg da overveje efter at have frekventeret klubbens hjemmesider en del med stor fornøjelse.
Hvad koster det at være medlem pr. år.

Mvh.;
Per
#101 - En to tur bo -----

P.t. ingen SAAB. Kørselsbehov overtaget af to nye Peugeot 208. En til herren og en til damen.

Tilbage til "Modern Forum"