Ved ikke om dette er det rigtigt forum, men jeg har på fornemmelsen, at der er mange, der gerne vil høre, hvad man betaler i afgift på importerede 9k'ere.
Hentede i påske i Bonn en 9k fra 11/94 (model 95) CS 170 hk med læder, klima, fartpilot, el-hejs, soltag osv (ikke el-sæder). Den har gået 230.000, er rustfri, og blev ved toldsynet vurderet til middelstand. Synsmanden overså i øvrigt, at bilen var forsynet med amerikanske forlygter, så der sparede jeg lige de første 5.000 kr. i dag (bilen blev importeret fra USA til Tyskland i 2001).
Videre gik turen til SKAT, hvor sommerfuglene i maven virkelig slog med vingerne. Damens første bud: 54.000
Heldigvis havde jeg allieret mig med en udskrift fra SKATS egne vurderinger, der viste 43.000 på en lignende bil i 2005 samt en udskrift fra www.bilpriser.dk, som angav 38.000 som afgift.
Med det som begrundelse protesterede jeg selvfølgelig, hvorefter den rare dame forsvandt ud i baglokalet igen ud til vurderingsmanden. Hjertebankende ventede jeg i 5 minutter, men det var 5 minutter, hvor jeg tjente 14.000, for hun kom tilbage med en regning på 40.065 kr
Bruger de mon "går-den-så-går-den"-metoden? Godt at man ikke bare er godtroende ogautoritetstro ...........
Bilen havde jeg givet godt 23.000 kr. for, så inkl. det træk, jeg fik monteret i går, har jeg nu fået mig en dejlig CSer, der kører som en drøm, til ca. 65.000
Venlig hilsen
En glad mand aka Flemming
Saab 9000 CS LPT 1995 + 900i 16 1990