Banner cycler

Nye stemmpelringe.

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

bornholmeren
SAAB NET NYBEGYNDER

Nye stemmpelringe.

28. aug 2004, 20:16

Gennem saab klub Danmark søger jeg klub med privat værksted.
Der kunne tænke sig at tjene en lille skilling,jeg tænker mig (efter aftale )en weekend hvor jeg kommer til sjælland for at få ordnet et lille problem Jeg er helt sikker på at stempelring,(nok olieskrabering) er knækket i motor( cylinder 1 )der kommer udstødnings røg ud ved olie påfyldnings når man åbner for at tjekke oliepind.Jeg har indtryk af at der er klubber på sjælland der her mere chek på saab end min mekaniker her på bornholm(citroen værksted) har.
Min saab er en 9000 i fra 87 der har kørt 278.000 km.
Jeg er meget interreseret i at finde en klub med mange kloge hoveder der har lyst til at hjælpe mig og give et uforpligted tilbud på rep der skal kunne klares over en weekend,et mindre problem er nye bremse klodser for der lige skal udskiftes ved samme lejlighed
Hilsen bornholmeren.

Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

29. aug 2004, 03:56

Bremseklodser kan næppe være et problem, men at skifte en stempelring på en lille weekend kan nok godt være det.. Håber du finder hjælp på Sjælland, ellers må vi jo lige hitte et par gutter i Jylland der kan klare operationen... Der er mange kloge hoveder her i klubben der sikkert hellere end gerne giver dig en hånd. Jeg kan give dig råd om en del, men er lidt blank når vi snakker om hovedrenovation, har aldrig selv været med til at lave en...
Daniel
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
Brugeravatar
Jakob-Jensen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

29. aug 2004, 14:19

hej bornholmer

at skifte bremse på din vogn er ikke et problem, men at du tror at man bare lige skifter stempelringe på en weekend er nok lidt optimistisk for motoren skal helt ud og totalt skilles ad og samles igen og gøres ren osv. jeg ville nok også skifte lejer og pakninger i motoren hvis det var mig. jeg har renoveret et par motore efterhånden og jeg ved at der altid lige er et eller andet der driller og hvis det skal være billigt så må man nok også påregne en vis vente tid for det skal jo laves efter normal arbejdstid. det er jo vores hobby....
My Turbo Turns Faster Than Yours

Tilbage til "Modern Forum"