Banner cycler

Cd-afspiller

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
LasseB-T8
ULTRA SAAB FREAK

Cd-afspiller

20. aug 2004, 19:25

Hejsa

Har et spørsmål til jer, hva køre i med af radio??
Skal have købt mig en cd-afspiller, da den jeg har i nu, er fra dengang mormor var dreng :shock: !!! Hva ville i foreslå og hvad har i gode erfaringer med??

MVH
Lasse

Brugeravatar
9-5Aero
SAAB-MANIAC
Kontakt:

20. aug 2004, 19:36

Hej Lasse.

Jeg vil helt klart kigge efter en Panasonic model. Merlin har ofte mandagstilbud på en 1300-model til ca. 1.200,- Nedsat fra 2.000,- Den er enkel at betjene - uden at man skal kigge på den. Derudover kan den afspille MP3/WMA-filer så man faktisk kun behøver at have én CD liggende i bilen. Og så er kvaliteten god.

M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm

Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

20. aug 2004, 23:26

Jeg er jo så til blaupunkt, men det er en hel anden pris og kvalitet. Selvom jeg godt ved at de ikke ligefrem har det fedeste design.
Men som 9000t skriver, så er det faktisk en ok radio til den pris, altså panasonic'en :-)
MVH Lars Kristensen
Brugeravatar
9-5Aero
SAAB-MANIAC
Kontakt:

21. aug 2004, 00:12

Hej Lars.

Blaupunkt er så ikke en anden pris og kvalitet, sammenlignet med Panasonic. Blaupunkt er samme kvalitet til en anden pris. ;)

M.v.h.

Gæst

21. aug 2004, 10:03

Måske sku' I overveje en DAB-radio???
(Altså ded hersens nymodens digitalradionoget)
Goodmann har en nogenlunde prisbillig model med cd-spiller, dog desværre ikke med MP3-mulighed.
Blaupunkt tæskedyre DAB-radio (model Woodstock) kan det hele, både MP3 fra cd-rom'er og diverse memorykort, men den kræver egen DAB-antenne - og koster altså en bondegård (Har den i Audien som tjenestemodtager)
Men nu agter jeg at sætte Goodmann'en i SAAB 9K'eren, for den kan nemlig bruge den almindelige FM-antenne også til DAB.
Fidusen ved DAB til autobrug er (jo) at man aldrig skal skifte station, uanset hvor i landet man kører, og at der er 4-5 faste musikkanaler med hhv. pop, soft, rock, klassisk osv.
Udsalgsprisen på Goodmann'en kender jeg ikke på stående fod, men "personaleprisen" er omkring 1.700 kr.
I vil høre nærmere - og en enkelt eller 2 til særprisen vil jeg nu nok kunne skaffe - hvis det sku' være...

Mvh

Marcel

(Å så har Harald Nyborg altså en Roadstar med MP3-mulighed for ikke-ret-mange penge.... hvis man skal ha' det hele uden at det må koste...)
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:

21. aug 2004, 10:06

Er helt klart med på den Blå vogn. og ja designet er måske ikke det fedeste men til gengæld slipper man for et ubrugeligt lys show
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
j.b
SUPER SAAB FREAK

21. aug 2004, 12:39

Hej..

Jeg kører 10000 km om måneden så jeg sætter store krav til mit anlæg i bilen,og jeg har prøvet stort set alle kendte mærker. Mit foretrukne er helt klart Blaupunkt. Det er det anlæg som har klart den bedste radiomodtagelse,og det er vigtigt for mit vedkommende. Hvad angår afspilning af cd og mp3 er både sony og Pioneer ligeså gode efter min mening. Det er jo altid en smagssag og hvor store krav vil man også selv sætte til det . Det er mange gange en ide at gøre op med sig selv hvormange penge man har lyst til at bruge max på et anlæg,og derefter finde et der opfylder ens krav.

:roll: mvh j.b
Gæst

22. aug 2004, 13:40

Hej..

Jeg giver j.b ret..

hilsen Lasse
Brugeravatar
LasseB-T8
ULTRA SAAB FREAK

22. aug 2004, 19:18

Det er nogle gode foreslag i kommer med.... tak for hjælpen tror jeg ved nogenlunde hvad det skal være nu...

Takker og bukker hehe
netroM
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

23. aug 2004, 14:06

- Købte fornylig en Harald Nyborg til ca. 695,-, spiller MP3 og CD og 6 programmerede FMx3 til en anden bil.
Af en eller anden grund er der ikke så meget lys i lysshowet, at det generer, næsten tværtimod.
Vigtigt er det, at knapperne ikke er for små og at de ikke rasler.
Om du kun vil have een CD i instrumentbordet, eller have en skifter under et sæde eller i bagagerummet er en smagssag. Jeg har prøvet begge dele, men er mest til at man skal kunne skifte musikken ud, uden at stå og rage i bagagerummet. Selvom der er plads til 10 i min skifter sker det, at man lige vil høre noget nyindkøbt på vejen hjem, men ikke vil stoppe for at hive en af de andre ud.

DAB. - Marcel, hvordan er programmerne så? Er det det samme de spiller dag ud og dag ind, som da de lavede forsøg med klassisk radiokanal, eller er programmet afvekslende?
Kan man stadig modtage lokale små-underlige-radiostationer eller afskriver man sig så fra Albertslund nærradio og RadioJazz?
Morten Perlegrus
9000 CS '94 / 90 '86 / 99L '73
Brugeravatar
9-5Aero
SAAB-MANIAC
Kontakt:

23. aug 2004, 20:52

Hej.

Blaupunkt er ikke noget specielt, når det kommer til modtagelse af radiostationer. Det er meget model-afhængig. Jo dyrere radio, jo bedre modtagelse. De billigste Blaupunkt radioer er ofte meget ringe, når det gælder modtagelse.

M.v.h.

Brugeravatar
marcel
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

24. aug 2004, 00:46

Hej "PerlegrusMorten"...

Nej DAB-kanalerne er nu blevet meget mere afvekslende. Ganske vist er der tale om rotation, men af flere hundrede numre pr. kanal.
Nærradioerne er ikke på DAB og kommer det heller ikke foreløbig! Men tilsyneladende vil alle nye generationer af DAB-modtagere (herunder Goodmann'en) også indeholde en FM-tuner, og så kan man jo modtage de små lokalstationer ad den vej.
I løbet af 2005 vil Sky og FM100 også komme på DAB. Det er en del af aftalen med dem at de SKAL! dels for at promovere DAB, dels for at betale en del af gildet...Selv om de vist helst er fri, da der jo ikke er så mange DAB-lyttere endnu.
(Men efter at ha' fået regningen på acc'en og konstateret at Audien skal ha' ny startmotor, så bli'r projekt DAB-radio i 9K'eren nok LIGE skudt en månedstid eller 2-3...)

Mvh
Marcel.

Tilbage til "Modern Forum"