tak hjælpen, saab-daniel (www.fischer-saab.com) !!
(også med IC'en/APC'en, eller hvem ??)

Redaktør: Bestyrelsen

jo, men oprindelig er det jo en lavtrykker fra schwizerland, men er nu med eftermonteret IC og APC. (hvem der så end har monteret den...TurboAnd skrev:Hmm, er en Aero ikke en fuldtrykker? For der mangler da et APC ladetryksmåler i instrumenteringen så... eller er det noget specielt?
Lækker maskine ellers, ser rigtigt velholdt ud. Tillykke med den.
Anders

har det reelt nogen betydning, kaas ? bortset fra kosmetikken...Kaas skrev:En anden ting som viser at den ikke er født som en fuldtrykker er intercooleren + rør, men mindre det er blevet lavet om engang!
Den intercooler som du har er en alu cooler! Den som sidder i de nyere 900 er af plastik! Samt det rør hvor der står turbo/intercooler på, er en gammel type med et skarpt knæk! De rør som sad på de nyere fuldtrykker var af alu rør, og knækket var mere blødt! Der stod heller intet der på!
Men, ellers en rigtig fin vogn! Hvis du lige får det turbo meter i, samt en anden intercooler + rør, så er den stort set perfekt!

tja, der stopper min indsigt, hvordan ser man om apc er fra en t16 ?T-Slot skrev:Hej.
Hvis jeg var dig vil jeg lige tjekke om APC boksen stammer fra en Turbo16 og om bankesensoret er spændt med 20 Nm. Hvis det ikke er tilfældet kan du risikere motorskade. (har selv monteret APC på en lavtrykker)

Anonymous skrev:Den er godt nok flot. Tilykke med den.![]()
Den skal vel ikke bruges til hverdags bil ?
Mere klassisk og fin SAAB skal man lede længe efter.
Hvis den er lige så god mekanisk som kosmetisk så skal den "gemmes" til kun søndagskørsel og klub tur. Så har du en bil i 20 år.
Håber du for STOR glæde at vognen.
Skal der ikke lidt lyse træ paneler i ?![]()
Så er SAAB susende om at komme ud at rulle (når salten er regnet væk).
Viking