Banner cycler

Sikke en morgen

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

peterkj
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

Sikke en morgen

11. aug 2004, 13:43

Jeg forlod mit hjem i morges i nedtrykt sindstilstand.

Så var det jeg tænkte.

OK, hvis jeg nu kører lidt tidligere på arbejde og tager en omvej med min Saab så må det da hjælpe.

25 grader, høj sol, ned med kluden og vind i håret.
Yes så er man på vej til godt humør.
Det der fik mig i rigtigt godt humør var, at jeg kørte min apc-justerede saab anderledes end jeg har gjort tidligere.
Før - når den skulle have ræs - fik den bare fuld pedal nedefra (uden at voldtage den selvfølgelig).
Men idag kørte jeg roligt i 3. op til 3000 omdrejninger og så fik den fuld pedal.
Er du VILD mand den trak. Det var lige før den rykkede hjulene i 3.
Samme vilde ryk fik jeg i 4.
Er der andre som oplever det samme.

Og ja så kom humøret på toppunktet. :-) :-)

Brugeravatar
9-5Aero
SAAB-MANIAC
Kontakt:

11. aug 2004, 14:20

Så så knægt.......... ;)

M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm

Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

11. aug 2004, 15:49

Hej Peter " med den dejlige cabriolet"
Det der med at den gerne vil trække hjulene rundt i 3 gear, kender jeg godt! Og det er en super kanon oplevelse!
Jeg tror vi kan afhjælpe det med at den regulere ladetrykket, ved at file lidt i din vacuum dåse til strømfordeleren. Men jeg syntes at det er ved at være på tide at få din trykvagt justeret op, ellers ender du bare med tænderne i rattet en dag, hvor den bare trækker der ud af :D
Du vil også få en mere jævn træk op i gear'ne, som din gearkasse + andet vil blive meget glad for, istedet for de store ryk. Det kan være vi skal have justeret din APC boks igen. Du kan prøve min, så kan du mærke hvordan den trækker jævnt hele vejen op "Selv med klampen i bund" og den regulere over hovedet ikke.
Torben og jeg har snakket om at vi skal mødes evt ved dig eller et andet sted, for hans skal også laves om i vacuumdåsen.
Jeg snakkede med en gut fra Århus, til int. træf. Han kom med en aero, som han gerne vil have jeg skulle kigge lidt på "justering" For ham skal jeg måske lave en handel med en grå læder kabine, som jeg vildt gerne vil have.
MVH Lars Kristensen
Gæst

11. aug 2004, 19:54

hvor er det da bare dejligt at lytte/læse til/om jer drenge der er vild med saab classic, lissom os andre halv- eller helgamle !!!!! keep on goin', boys !!!
smeden (53)

Tilbage til "Modern Forum"