Banner cycler

Arghh. Kaliber i baglås?

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Zodiac
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

Arghh. Kaliber i baglås?

6. aug 2004, 00:02

Hej Alle

Har i dag forsøgt at skifte bremseklodser foran på min 99'er fra 84.

Den første side gik fint, men den anden :twisted: . Det er som om det ikke er muligt at få 'vredet' den større så der bliver plads til den yderste bremseklods. Den inderste kommer let på plads efter at jeg har drejet på cylinderen med specialværktøjet.

Det ser ud som om den tidligere ejer har prøvet før også, da de tre øvrige klodser ikke var så slidte. Den sidste klods har ca.1 mm slidbelægning tilbage. :(

Nogen forslag? Håber I kan hjælpe mig.

Mvh,
Morten

Gæst

Re: Arghh. Kaliber i baglås?

6. aug 2004, 01:08

Efter du har skruet stemplet ind, skal du trykke på stemplet, eks med stort stykke fladjern eller lignende. Du kan (med en klods) slå på bagerste stykke af åget, så det kommer så langt ud som muligt.

Jeg har set flere gange at bagerste runde del af kaliberen (som indeholder mekanismen til håndbremsen) er gået en smule fra hinanden i bunden. Det betyder at man ikke mere kan få en bremseklods ind yderste. Det er lavet på en måde så det er presset sammen, og ikke er meningen man skal kunne skille ad.

Hvis det er det, er du nødt til at skille kaliberen helt ad (hvilket ikke er særlig svært, og under alle omstændigheder en god ide på de gamle saaber). Man kan købe et renoveringssæt med nye pakninger mv. for 80kr pr side. Når du har skillt den af kan du tydeligt se hvor den er gået fra hinanden. Du kan klemme den sammen igen, men hvis det har været i stykker længe, er du nød til at købe en ny del. Den er ikke så dyr igen.

Mvh
Adam
Som er må udkig efter en orginal 900 Aero, vollaustung, nogen der har nogen gode bud?
ex. 90, 900, 900i, 900t16

Tilbage til "Modern Forum"