Det er fjedrene der skal skiftes ikk ?
Hvis man skifter til nogle lidt hårdere, mister man så meget komfort ?
Hænger med røven ved høj last
Redaktør: Bestyrelsen
- JKA
- SUPER SAAB FREAK
Jeg har lidt samme problem. Jeg har godt nok lavere fjedre og originale dæmpere, men jeg synes nu også at den hurtigt kommer i knæ med selv moderat last - og det bliver selvfølgelig endnu værre på ujævn vej. Jeg har nu tænkt mig at forsøge med nogle justerbare dæmpere, da jeg yderligere har det problem at dækkene skraber en anelse på skærmkanterneved stor fjedersammentrykning. Selvfølgelig mister man noget komfort - især hvis du kører rundt inde i københavn
MVH Jakob 9-3 BSR
Jeg har lidt samme problem. Jeg har godt nok lavere fjedre og originale dæmpere, men jeg synes nu også at den hurtigt kommer i knæ med selv moderat last - og det bliver selvfølgelig endnu værre på ujævn vej. Jeg har nu tænkt mig at forsøge med nogle justerbare dæmpere, da jeg yderligere har det problem at dækkene skraber en anelse på skærmkanterneved stor fjedersammentrykning. Selvfølgelig mister man noget komfort - især hvis du kører rundt inde i københavn
MVH Jakob 9-3 BSR
9-3 SC 2.0T, Hirsch 240hk
- Aero-dreamer
- SUPER SAAB FREAK
havde en 900 i fra 1989. den havde et problem med at den hang i røven ved vægt belastning. problemet blev løst billigt, effektivt med et par "camping" fjedre monteret invendigt i de originale fjedre. man kunne ikke rigtig mærke det på komforten. men man kunne lige pludselig læsse bilen uden den hang med røven og skrapte på.
mvh ham sælv
havde en 900 i fra 1989. den havde et problem med at den hang i røven ved vægt belastning. problemet blev løst billigt, effektivt med et par "camping" fjedre monteret invendigt i de originale fjedre. man kunne ikke rigtig mærke det på komforten. men man kunne lige pludselig læsse bilen uden den hang med røven og skrapte på.
mvh ham sælv
- PeterZ
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Et par nye bagfjedre kan evt. løse problemet, fjedre bliver slappe med tiden - jeg har tidligere løst et tilsvarende problem med nye fjedre.
Der findes nogle camping fjedre som ligner de originale, de er lidt kraftigere end de originale, måske lidt forringelse af komforten, men så hænger den ikke så meget med røven.
Der findes nogle camping fjedre som ligner de originale, de er lidt kraftigere end de originale, måske lidt forringelse af komforten, men så hænger den ikke så meget med røven.
/Peter
2009 9-5 Griffin, Estate, Aut., Hirsch
2015 Suzuki Swift
Sidste 35+ år, tæt på 100% selvmekanikker.
Tidligere:
MB E320, 2xBMW540i og BMW530XI
SAAB: 3x99, 3xOG900, 2x9000, OG9-3 og OG9-5
2009 9-5 Griffin, Estate, Aut., Hirsch
2015 Suzuki Swift
Sidste 35+ år, tæt på 100% selvmekanikker.
Tidligere:
MB E320, 2xBMW540i og BMW530XI
SAAB: 3x99, 3xOG900, 2x9000, OG9-3 og OG9-5
- Aero-dreamer
- SUPER SAAB FREAK
jeg har desvære ingen billeder af det. men de var mindre og passede omkring støddæmperen så vidt jeg husker. kom af med bilen i 1999. så jeg kan ikke helt huske hvem, hvad, hvor, hvordan bare at jeg fik det monteret hos min mekker. for under en tusse. desvære kan jeg ikke give dig bedre hjælp lige nu, men jeg roder lige mine ting i gennem, for at se om jeg kan finde noget mere konkret på det.
hilsen HAM SÆLV
jeg har desvære ingen billeder af det. men de var mindre og passede omkring støddæmperen så vidt jeg husker. kom af med bilen i 1999. så jeg kan ikke helt huske hvem, hvad, hvor, hvordan bare at jeg fik det monteret hos min mekker. for under en tusse. desvære kan jeg ikke give dig bedre hjælp lige nu, men jeg roder lige mine ting i gennem, for at se om jeg kan finde noget mere konkret på det.
hilsen HAM SÆLV
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
Camping fjedre = hjælpe fjedre! Det er enten en hel anden fjedre, men idet fleste tilfælde en ekstra lille fjedre, som bliver monteret inden i den gamle, i samme fjedre skål. Vi sælger en del af disse sæt, hvis jeg lige husker det imorgen, så skal jeg se om jeg kan finde en pris!
MVH Lars Kristensen
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/