Har lige tjekket priser på bagfjedrer hos BJ-Autodele. De skal ha ca 250,- pr stk. Hvilket vel er en OK pris ?
MEN de har kun til 1992 og frem - Er der forskel på fjedrene på en årgang 1991 (som min) og 1992 ?
Bagfjedrer - Forskel på '91 & '92 ? (Nu med farvekoden)
Redaktør: Bestyrelsen
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Snakker vi 900 eller 9000?
M.v.h.
Snakker vi 900 eller 9000?
M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm
Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm
Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
Så vidt jeg husker, så er det en CD'er du har, er det ikke? På de gamle fjedre sidder der 2 farve koder, som man skal bruge! Hvis du kan se disse farver, så kan jeg fortælle dig hvilken Ø mål dine fjedre har! Der er nemlig STOR forskel på fjedre på disse vogn og fra 1992 og frem, bliver det da helt tosset. Hvis du finder disse farve mærker, så undersøger jeg lige om du kan bruge fjedre fra 1992 og frem!
Så vidt jeg husker, så er det en CD'er du har, er det ikke? På de gamle fjedre sidder der 2 farve koder, som man skal bruge! Hvis du kan se disse farver, så kan jeg fortælle dig hvilken Ø mål dine fjedre har! Der er nemlig STOR forskel på fjedre på disse vogn og fra 1992 og frem, bliver det da helt tosset. Hvis du finder disse farve mærker, så undersøger jeg lige om du kan bruge fjedre fra 1992 og frem!
MVH Lars Kristensen
- splitbus
- SUPER SAAB FREAK
Kan disse farvekoder ses bare ved at pille hjulet af ?
Er prisen btw OK ?
Speedparts i Sverige har også kun 1 model at vælge imellem
Kan disse farvekoder ses bare ved at pille hjulet af ?
Er prisen btw OK ?
Speedparts i Sverige har også kun 1 model at vælge imellem
Senest rettet af splitbus 16. jul 2004, 20:13, rettet i alt 1 gang.
VWenligst Ciao
Lars
Biler :
VW Splitbus fra '63
SAAB 9000 CD 2.3 Turbo fra '91
Lars
Biler :
VW Splitbus fra '63
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
Hej navne bror! Ja, du kan se farve koderne ved at afmontere et af hjulene, men ta' lige noget rense benzin eller noget med, der er nok møjet "Undskyld jysk" BESKIDT 
Den pris lyder da faktisk meget billigt.
Du man jo også overveje at monterer et par hjælpe fjedre "også kaldt camping fjedre" eller evt et sænkningssæt.
Den pris lyder da faktisk meget billigt.
Du man jo også overveje at monterer et par hjælpe fjedre "også kaldt camping fjedre" eller evt et sænkningssæt.
MVH Lars Kristensen
- splitbus
- SUPER SAAB FREAK
Har overvejet sænkningssæt, men så skal motoren også hæves og HAJ er jeg jo nok ikke lige frem 
Overvejer også de "forstærket" fjedrer (Vist nok nogle med ekstra mange viklinger i toppen) ?
Overvejer også de "forstærket" fjedrer (Vist nok nogle med ekstra mange viklinger i toppen) ?
VWenligst Ciao
Lars
Biler :
VW Splitbus fra '63
Lars
Biler :
VW Splitbus fra '63
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
Ringer evt. Jeg har et program her hjemme hvor jeg kan gå ind og se alt muligt også evt. billeder, men der er desværre ingen af hjælpe fjedre! De koster 831,- for et sæt + moms.
Du kan jo evt. kontakt FTZ, det er samme firma! Eller kan du ringe til mig på mandag 96318895 "direkte nr" Men det er nok bedre du ringer til Vejle afdelingen, de har 5 sæt til at ligge, vi har ingen. Jeg kan jo selvfølgelig skaffe det hjem. Jeg ved så ikke hvad FTZ har, vores EDB system kører ikke sammen endnu.
Du kan jo evt. kontakt FTZ, det er samme firma! Eller kan du ringe til mig på mandag 96318895 "direkte nr" Men det er nok bedre du ringer til Vejle afdelingen, de har 5 sæt til at ligge, vi har ingen. Jeg kan jo selvfølgelig skaffe det hjem. Jeg ved så ikke hvad FTZ har, vores EDB system kører ikke sammen endnu.
MVH Lars Kristensen
- splitbus
- SUPER SAAB FREAK
Jeg skifter standard fjedrene fordi den hang meget med røven på ferien. Så hvis fjedrene er trætte, er det vel som at tisse bukserne at sætte "hjælpe fjedrer" på.
Jeg har desuden nogle "knæk" lyde fra bagenden og forenden ved kraftig acceleration og kraftig opbremsning, tror også dette har noget med fjedrene at gøre ?
Jeg har desuden nogle "knæk" lyde fra bagenden og forenden ved kraftig acceleration og kraftig opbremsning, tror også dette har noget med fjedrene at gøre ?
VWenligst Ciao
Lars
Biler :
VW Splitbus fra '63
Lars
Biler :
VW Splitbus fra '63
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt: