Banner cycler

Køb af saab 9-3 turbo fra 99

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Kheerulff
SAAB NET NYBEGYNDER

Køb af saab 9-3 turbo fra 99

31. okt 2023, 15:17

Hej alle sammen
Jeg er en ung mand på 22 som kigger efter første bil og har forelsket mig i denne saab 9-3 turbo fra 1999 (se link nedenfor) da jeg synes den er utrolig smuk og har kun hørt godt om saab generelt.

Jeg ville høre jer om hvilke ting jeg skal være opmærksom på når jeg tager ud og kigger på den og generelt hvad man skal være opmærksom ved disse modeller
https://www.facebook.com/marketplace/it ... tid=xfxF2i
God eftermiddag
Vh. Kristoffer

Brugeravatar
Gissel
ULTRA SAAB FREAK

Re: Køb af saab 9-3 turbo fra 99

31. okt 2023, 17:27

Hej Kristoffer.
Velkommen her på Sitet.
Det ser ud som en fin SAAB der ikke har kørt alverden og til en god pris.
Men 24 år er lang tid selv for en SAAB!
Så vær først og fremmest opmærksom på rust i vognbunden. Der er en smule rust i skærmkanten på baghjulet, hvilket i sig selv ikke er alvorligt, men hvad er der ellers af den slags under neden? Hvis du ikke selv kan undersøge bilen for det, så tag én med der kan!
Der er fuld service, så se efter hvad der er gjort og hvornår. Er lavtryksturboen skiftet?
Når du prøvekører, skal du sikre dig at alle elektriske funktioner er OK.
Motorrummet? lækker den olie ved ventildækselpakningen? Ved rette pasning er motoren næsten uopslidelig.
Er der AC? Jeg kan ikke se kontakten for ratkransen.
Gå ind på hjemmesiden Tjekbil og skriv registreringsnummeret i søgefeltet. Så får du besked om evt. restancer samt syn gennem tiderne.
Held og lykke.
Det bliver spændende at høre hvad du ender med at gøre.
VH
Søren Gissel
Viby J.
medlem nr.: 259
---
"OG 9-3 er BARE 10-4"
Kheerulff
SAAB NET NYBEGYNDER

6. nov 2023, 20:43

Jeg endte sgu med at gøre det :D
Den lækker lidt olie ved ventil dæksel pakning, men tænker jeg skifter den også burde det være fjong
Brugeravatar
Esbenw
EXTREME SAAB FREAK

6. nov 2023, 22:09

Tillykke med bilen.

Jeg skiftede også ventil pakning på den gamle 9-3 jeg havde. Det er ret lige til. Det der gav mig størst problemer var at få låget på igen uden den nye pakning faldt ud, måske Morten har et godt råd men jeg ende med at bruge et meget tyndt lag flydende pakning til lige at holde den nye med da jeg skulle have låget på. Inden du skifter den skal du dog lige tjekke om det bare er en af møtrikkerne der er gået løs, så vil den også blive utæt.
Nu
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
Brugeravatar
Viggen
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

7. nov 2023, 09:42

Hej.

Ja, pakningerne til ventildækslet falder nemt ud, når dækslet skel på plads. :?
Jeg løste problemet med at fylde pakningssporene delvist op med fedt. Det holdt temmeligt godt fast på de drilagtige pakninger. :idea:

Og så tillykke med nyanskaffelsen

Ole
SAAB 9-3 Cab 2,0T Hirsch+
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+ (solgt)
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)

Tilbage til "Modern Forum"