Banner cycler

Hjælp til "service Intermediate 8%"

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

andthe
SAAB NET NYBEGYNDER

Hjælp til "service Intermediate 8%"

14. okt 2023, 12:06

Hej SKD.

Min Saab skulle have fået skiftet olie for lige godt en 14 dage siden. Umiddelbart under settings, kan jeg se at SID siger Intermediate 8%.

Forhandleren nævnte, at de ikke kunne finde ud af at genstarte den indikator. Ud fra google søgning tyder det på, at denne indikator selv bør justerer sig til?

Er det noget man selv skal genstarte, eller bør den selv gøre det når man skifte olien?

Jeg kan se på slutsedlen, at forhandleren har foretaget service... men de har vidst glemt at stemple servicebogen... Må lige ringe derned i morgen....

Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC

Re: Hjælp til "service Intermediate 8%"

14. okt 2023, 13:53

Kunne man være så heldig at få oplyst, hvilken model vi har med at gøre her?

Skulle det vise sig at være en 9-3 SS/SC - måske af første serie 03-06 - har jeg flg. at sige:

Når der skiftes olie, er man nødt til selv at gå ind i "Settings" og angive et nyt årstal flere år frem, for derefter at vende tilbage til det korrekte årstal. På den måde resettes "Oil Quality" og en ny nedtælling kan begynde.

Dette gør jeg selv på hhv. en M03 og en M06 - begge benzinudgaver - via scrollehjulet i SID´en.

Har værkstedet ikke engang hængt så meget som et lille papskilt op et passende sted som dokumentation for deres arbejde? En forglemmelse? Eller sjusk? Det er vist bedst at få det afklaret snarest muligt, som du jo agter at gøre.

Var svaret det, du søgte?

Mvh. Henrik
andthe
SAAB NET NYBEGYNDER

14. okt 2023, 14:53

Hej Henrik

Det er en 2010 2.0T 175 Sport Sedan.

Umiddelbart har jeg forsøgt, at gå ind i SID og resette eller sætte nyt interval - men det kan jeg ikke få lov til. Hvis jeg vælger settings og ruller igennem menuen så står der udelukkende "Intermediate 8%".
Har værkstedet ikke engang hængt så meget som et lille papskilt op et passende sted som dokumentation for deres arbejde? En forglemmelse? Eller sjusk? Det er vist bedst at få det afklaret snarest muligt, som du jo agter at gøre.
Har dog tjekket med pinden i dag, olien er oppe på max niveauet i følge oliepinden.

Nej, desværre. Jeg ved at den unavngivne forhandler, sælger alle sine biler både nysynet og med service... Jeg kan dog se, der har været nogle små forglemmelser undervejs som vi har aftalt... Eksempelvis sad der en pind fast i stykke af undervognen, som de ikke har fjernet. Men det kan man ikke konkluderer noget ud fra.

Må ringe derned i morgen, og bede om noget dokumentation... Ellers må jeg se hvad der skal ske derfra.
Brugeravatar
Mortenvig
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

16. okt 2023, 05:15

Prøv at nulstille på denne måde
Skærmbillede (121).png
mvh Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk

Tilbage til "Modern Forum"