9000 cs 2,3 turbo
Redaktør: Bestyrelsen
- G9K
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
9000 cs 2,3 turbo
Efter et års tid har jeg fået taget mig sammen til at få lagt en doner motor fra 1998 i min dejlige køremaskine fra 1994, skal lige ha fikset temp. Følerledningen. Da jeg sat tænding på høre jeg et relæ klappe og omdrejningsviseren fare op og ned, prøver at tørne motoren men der sker ingen ting. Så hjælp hvad kan være galt?
De bedste hilsner
Gorm
Gorm
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Re: 9000 cs 2,3 turbo
Hej Gorm
Det lyder som om du mangler strøm. Evt. en dårlig forbindelse?
MVH Mads
Det lyder som om du mangler strøm. Evt. en dårlig forbindelse?
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9000 cs 2,3 turbo
hvad har du flyttet med over fra den nye motor, som et minimum kræver det et ledningsnet og en motorstyrings boks og startspærren skal kodes til den nye boks, eller fjernes helt.
Din bil er født med trionic 5,2 og motoren er født med trionic 5,5 og de er ikke kompatible med hinanden krumtaps sensoren er hoved problemet.
MVH
Morten
Din bil er født med trionic 5,2 og motoren er født med trionic 5,5 og de er ikke kompatible med hinanden krumtaps sensoren er hoved problemet.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- G9K
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: 9000 cs 2,3 turbo
Hej Morten
Der er ikke flyttet noget elektrisk med over, det er jo en identisk motor bortset fra topstykket hvor temperaturføleren er en anden type (større gevindhul) jeg tror som Mads at det kan være en dårlig forbindelse, men hvor? jeg har gået alle stik efter med kontakt spray
Der er ikke flyttet noget elektrisk med over, det er jo en identisk motor bortset fra topstykket hvor temperaturføleren er en anden type (større gevindhul) jeg tror som Mads at det kan være en dårlig forbindelse, men hvor? jeg har gået alle stik efter med kontakt spray
De bedste hilsner
Gorm
Gorm
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Re: 9000 cs 2,3 turbo
Hej Gorm
Jeg tænkte bare måske dårlig forbindelse i terminaler på batteriet eller til starter. Har du husket at montere/spænde alle stelforbindelser?
Relæer der klikker vanvittigt er som regel mangel på strøm. Det er bare et gæt.
Ang. hvad Morten skriver så er de to motorer ikke helt identiske hvis det var en lang top motor du har pillet ud.
Her er lidt jeg fandt på nettet:
MVH Mads
Jeg tænkte bare måske dårlig forbindelse i terminaler på batteriet eller til starter. Har du husket at montere/spænde alle stelforbindelser?
Relæer der klikker vanvittigt er som regel mangel på strøm. Det er bare et gæt.
Ang. hvad Morten skriver så er de to motorer ikke helt identiske hvis det var en lang top motor du har pillet ud.
Her er lidt jeg fandt på nettet:
Jeg mener også at begge motorer kunne fås i '94.Trionic 5.5 9000s will have the 60-2 reluctor wheel on the crank, but Trionic 5.2 and LH 2.4(.2) cars should still use the Hall sensor & aperture disc in the oil pump housing I think. In rough terms, that's -93 = oil pump, 94+ = crank.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- G9K
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: 9000 cs 2,3 turbo
Hej Mads
Det er begge korte motore, alle stelforbindelser er spændt det er en gåde
Det er begge korte motore, alle stelforbindelser er spændt det er en gåde
De bedste hilsner
Gorm
Gorm
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Re: 9000 cs 2,3 turbo
Tændingskontakt kunne også være en mulig fejlkilde. De er notorisk elendige på 9K. Selv helt nye kontakter har jeg hørt kan fejle efter få måneder. Du kan måske prøve med lidt kontaktrens.
MVH Mads
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- SGT
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Re: 9000 cs 2,3 turbo
Har du brugt det motor ledningsnet der var i bilen eller det på den nye motor?
Har selv købt en bil som jeg fik liv i før vi handlede, det var krumtap sensor der havde en anden type stik....
Har selv købt en bil som jeg fik liv i før vi handlede, det var krumtap sensor der havde en anden type stik....
SAAB är bra! 9000CC 2.0I 1987 hvid.
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver Solgt
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 ny vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY03 Solgt
SAAB 9-5 2.0T Sedan MY98, nyt projekt
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver Solgt
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 ny vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY03 Solgt
SAAB 9-5 2.0T Sedan MY98, nyt projekt
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
- G9K
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: 9000 cs 2,3 turbo
Tak allesammen
Fejlen er fundet, det er mig der er årsagen, som Mads skrev stelforbindelse, jeg havde lige glemt stelforbindelse i de ledninger op under indsugningsmanifoldet. For hel?... hvor er det dejligt igen at høre brummen fra sådan en 2,3.
Man bliver sku lidt glemsom når man kommer lidt op i alderen.
Fejlen er fundet, det er mig der er årsagen, som Mads skrev stelforbindelse, jeg havde lige glemt stelforbindelse i de ledninger op under indsugningsmanifoldet. For hel?... hvor er det dejligt igen at høre brummen fra sådan en 2,3.
Man bliver sku lidt glemsom når man kommer lidt op i alderen.
De bedste hilsner
Gorm
Gorm