27. sep 2018, 21:11
4Roger skrev:Gætter på nye Heste
Bingo
Jeg er herinde nærmest blevet moppet af alle fordi jeg ikke ville tune min bil. Alle undtagen Edwins i hvert fald

Så da der var en T7 boks billigt til salg havde jeg jo så muligheden for at få lidt respekt
Her er æsken:
Og indholdet:
Medfølgende certifikat:
Det skulle være en opgradering til 185 HK / 280 NM
Originalt har min 150 HK / 240 NM
Alt sammen fint selvom det dog er til en 9-5 MY04 og min er en og9-3 MY03. Jeg mener dog at de kan køre på samme program.
Hvis ikke kan der jo bare lægges et nyt program i. Certifikatet gælder alligevel ikke for min bil selvom det er stort set samme motor.
En brugt T7 boks koster vist som regel cirka det samme som denne som er helt ny, og jeg havde i en længere periode overvejet at skulle købe en boks til at eksperimentere med.
Det nye Turbo emblem til motorafdækningen er ret cool synes jeg, og 4 nye tændrør som vist ikke er helt de samme som dem jeg kører med. Jeg ved ikke lige hvad forskellen er udover det mindre gab? Men det kan man jo selv bare justere.
Men hvis den skal monteres skal jeg vist have fat i en som har en Tech2, eller også skal jeg have loddet et stik på og lege lidt med trionic suite.
Jeg mener at stelnummeret skal programmers ind i boksen og at den skal kodes sammen med startspærren for at kunne fungere. Kan nogen bekræfte dette?
Men jeg er ikke sikker på at der skal laves noget inden vinteren, selvom den nok ikke bliver noget ustyrligt monster med dette trim.
Jeg er dog spændt på at se om den kommer til at køre bedre. Det er mest ved igangsætning jeg synes den er sløv med nuværende software, så der hjælper 35 ekstra heste i toppen nok ikke det store.
Men som sagt; masser af ubrugeligt skrammel. Udover de fine spændebånd kommer jeg nok ikke til at bruge noget af det de næste par måneder mindst. Men det er jo altid rart at have lidt på lager til kommende projekter.
MVH Mads
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99