Hej Alle.
Jeg har anskaffet mig en MY05 Cab (2.0t Vector), bilen er rigtig fin, men i forhold til min 9-5 MY02, synes jeg den er væsentligt hårdere i affjedringen.
Dertil kommer at jeg synes den ser lidt "høj" ud - ud fra billeder af andre Vector modeller, ser disse en smule lavere ud.
Jeg har bilen mistænkt for at have uoriginale fjedre monteret - Heraf den manglende komfort, og da jeg ikke ønsker at sænke den 35-40mm, overvejer jeg at sætte Aero fjedre på den (15mm) - jeg ved godt de selvfølgeligt er lidt stivere end de originale - men tænker at de sikkert ikke er hårdere end de uoriginale der sidder på bilen nu.
Personligt synes jeg at Aero modellen har den rette højde og giver bilen et harmonisk udtryk.
Da det jo ikke er helt nemt at finde originale Aero fjedre uden at blive lænset for $$$, vil jeg gerne høre jeres mening om hvilke uoriginale Aero fjedre der giver den bedste komfort? Da jeg ikke kører meget i bilen, og den for det meste står tørt og godt, behøver de ikke være af den højeste kvalitet - bare de har samme komfort som de originale Aero eller bedre...
Fjeder anbefalinger til MY05 Cab.
Redaktør: Bestyrelsen
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Fjeder anbefalinger til MY05 Cab.
9-3 og 9-5 er til 2 helt forkellige målgrupper.
9-5 er direktør bilen Med komfort som målet.
9-3 er til mellemlederen der vil have lidt mere sport.
Original eller urorginale Areo fjedre, hvad der er bedst ved jeg ingen ting om
Men fjedre alene gør det ikke.
Der skal støddæmper og krængningsstabilisatorer til for at gøre pakken komplet.
32000525 det er partnummeret på sættet.
MVH
Morten
9-5 er direktør bilen Med komfort som målet.
9-3 er til mellemlederen der vil have lidt mere sport.
Original eller urorginale Areo fjedre, hvad der er bedst ved jeg ingen ting om
Men fjedre alene gør det ikke.
Der skal støddæmper og krængningsstabilisatorer til for at gøre pakken komplet.
32000525 det er partnummeret på sættet.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: Fjeder anbefalinger til MY05 Cab.
Eiback Pro Kit
Giver 20-30 mm ned af - og har stadig god komfot.
Og nogle Bilstein dæmpere.
Giver 20-30 mm ned af - og har stadig god komfot.
Og nogle Bilstein dæmpere.
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!