20. jan 2018, 11:32
For ca. 1 år siden solgte jeg min 9-5 Hermed sluttede et langt bekendtskab. Der har i løbet af de sidste 20 år været mange forskellig modeller i indkørslen, fra og900i over og900T16 samt et par 9-5´ere og et par 2-taktere. Farvel til 9-5 betød farvel til en total lækker bil med et dejligt kraftoverskud og et højt komfort niveau. Takket være vores "fantastiske" afgiftssystem var den efter min mening blevet alt for dyr i grønne afgifter. Næsten 8000,- om året

Den er blevet erstattet af en BMW 118i (ja - nu ved jeg godt, at nogen vil

hvilket også er ok

) med ALT i udstyr, inkl læder.
Hvad byder sådan en BMW så på: Grøn afgift er på ca 1800,- pr. år, så her en kæmpe besparelse. Baghjulstræk

det er fedt! 143 HK og et asmatisk moment sammenlignet med Hirsch-power. En tiltalende benzinøkonomi og en noget mere underholdende køreoplevelse end Saab´ens "flyder egenskaber" Tysk soliditet og et (efter min mening) højere kvalitetsniveau end det Saaben kunne tilbyde. En lille bil, der føles som en stor bil, når den kommer på landevejen,. Smag kan ikke diskuteres, men jeg synes det er en smuk lille bil, og jeg er meget glad for den. Tak for mange underholdende og interessante timer herinde. Må tilstå, at jeg ikke kommer her så tit mere. PS: Der er stadig en lyseblå 2-takter i stalden