Så blev årets sidste Hillclimb afviklet, løbet blev kørt nær Svendborg og det gode sensommervejr viste sig fra sin bedste side, vejret har stor betydning på denne rute der går gennem en skovstrækning hvor der kan være meget glat i vådt vejr (vådt vejr er Saab vejr) men det kræver bare at man er dygtigere bag rattet en i tørvejr. Derfor kan jeg bedst lide tørvejr, vi var 3 Turbo'er til start og det udløste 2 pokaler . Her er et link til en lille film, jeg takker for støtten igennem året der er gået. Herunder et link til en lille film fra løbet. Mvh Steen.
https://youtu.be/e4801ejczqU
http://www.rallyresult.dk/results.aspx?eventid=493
Hillclimb Svendborg.
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
Indlæg
Hillclimb Svendborg.
Fed video
Jeg håber jeg når at blive færdig med min, til næste år så jeg kan kører fra dig
Jeg håber jeg når at blive færdig med min, til næste år så jeg kan kører fra dig
MVH Lars Kristensen
- Stone45
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Hillclimb Svendborg.
Hej Lars
Du kommer bare ,konkurrence er altid godt ,det bliver vi alle skarpere af ,og efter denne weekend blev der vist en plads ledig i klassen.
Du kommer bare ,konkurrence er altid godt ,det bliver vi alle skarpere af ,og efter denne weekend blev der vist en plads ledig i klassen.
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
Indlæg
Hillclimb Svendborg.
Ja, konkurrence er altid sund, det er præcis som i erhvervslivet
Det er var en trist afslutning for vores fælles ven, meeeeen kender jeg ham ret så står bilen snart kniv skarp igen
PS. Skal vi snart på en mtb tur sammen?
Det er var en trist afslutning for vores fælles ven, meeeeen kender jeg ham ret så står bilen snart kniv skarp igen
PS. Skal vi snart på en mtb tur sammen?
MVH Lars Kristensen
- Stoffer
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hillclimb Svendborg.
Hvad hvem hvor.. Er der nogen der har lavet buler ?? Forhåbentligt ikke noget alvorligt !!Kaas skrev:Ja, konkurrence er altid sund, det er præcis som i erhvervslivet
Det er var en trist afslutning for vores fælles ven, meeeeen kender jeg ham ret så står bilen snart kniv skarp igen
PS. Skal vi snart på en mtb tur sammen?
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
Indlæg
Re: Hillclimb Svendborg.
Det er vist kun hans stolthed og pengepung der har taget mest skadeStoffer skrev:Hvad hvem hvor.. Er der nogen der har lavet buler ?? Forhåbentligt ikke noget alvorligt !!Kaas skrev:Ja, konkurrence er altid sund, det er præcis som i erhvervslivet
Det er var en trist afslutning for vores fælles ven, meeeeen kender jeg ham ret så står bilen snart kniv skarp igen
PS. Skal vi snart på en mtb tur sammen?
MVH Lars Kristensen
- Stoffer
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hillclimb Svendborg.
Det blev vi så ikke klogere af... Er det Solgaard ?? Kan se at han har en skidt tid i et heat !!Kaas skrev:Det er vist kun hans stolthed og pengepung der har taget mest skadeStoffer skrev:Hvad hvem hvor.. Er der nogen der har lavet buler ?? Forhåbentligt ikke noget alvorligt !!Kaas skrev:Ja, konkurrence er altid sund, det er præcis som i erhvervslivet
Det er var en trist afslutning for vores fælles ven, meeeeen kender jeg ham ret så står bilen snart kniv skarp igen
PS. Skal vi snart på en mtb tur sammen?
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
Indlæg
Re: Hillclimb Svendborg.
Ja, han var vist uheldig. Jeg kender ikke de præcise omstændigheder, det må han nok hellere selv forklare hvis han vil
Men de halmballer står der heldigvis for en grund
Men de halmballer står der heldigvis for en grund
MVH Lars Kristensen
- Solgaard
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Re: Hillclimb Svendborg.
Årets farligste og sidste racerløb blev dårlig for mig.
1. Test: Tyvestart = -10 sekunder (eller 15) straftid.
2. Test: Sikringen sprang til benzinpumpen midt i løbet og jeg blev ydmyget total ved at blive trukket i pit af en Volvo. Efter lidt fejlfinding på bilen i piten kunne jeg konstatere, der nok var en kortslutning på ledningen fra sikringsboksen og om til benzinpumpen. Jeg trak en ny ledning, som kom på en anden gruppe/sikring.
1. Heat: Bedst som det går over stok og sten går motoren død som i 2. test. Jeg triller ind til siden bag afspæringen og finder hurtig ud af, stelledningen til benzinpumpen er sprunget af under kørslen, da kabelskoen var blevet løs under det lille service i pitten. Det løse kabelsko blev klemt og monteret igen og jeg kunne kører i pit igen.
2. Heat: Da jeg ikke gennemførte 1. heat havde jeg nu ingen chance for at vinde noget, men mulighed for at lave en god tid, som også ville være spændene at samenligne med mine konkurrenter. Bedst som SAABen er hidset godt op lige før et 90* sving skal der bremses, den bremser hårdt og godt, men også for godt på baghjulene så bilen kommer i slinger og drejer en omgang rundt, hvorefter den bliver bremset helt ned med siden ind igennem en stak bigballer (halmballer), der stå ud mod vejen til afspærring (afbremsning?) Højre side af bilen bliver bulet, forreste sideblinklys smadret og resten af bilen tager ikke skade, så jeg kan kører op i pit uden hjælp.
3. Heat: Bilen er bulet og ikke så pæn mere, men kan kører, så jeg kører til start i det sidste heat, hvor jeg endnu engang får chancen for at lave en god tid. Nu skal der køres stærkt hvis jeg skal lave en tid der matcher konkurenterne og ikke mindst Steen’s tid med hans VOLDSOMME SAAB 900 turbo 16v. Jeg kører dog lidt mere forsigtig, da jeg har fået respekt for overbremsningen på baghjulene på min SAAB 99. Få meter før mål springer vacumslangen/prop op af indsugningsmanifoldet, så den hoster og hakker over mål… Tiden blev 01:40.645 ikke helt den tid jeg havde håbet på. Steen’s bedste til med SAAB 900 turbo 16v blev 01:35.260 og en 2. plads i klassen. Min bedste (eneste) tid var da alligevel hurtigere end feks. Ferrari 308 GTBi: 01:48.807.
Nu er min stakkels SAAB 99 turbo delvis adskilt, så bulerne kan udrettes, svejses, spartles, slibes og males.
Overbremsning på baghjulene er et kendt problem på SAAB 99/900, når der ikke er meget vægt i bagenden. Nu skal jeg have bagbremserne til at bremse en del mindre end nu for at undgå flere af den slags uheld.
Jeg ved ikke helt endnu hvilken SAAB-model, jeg skal kører til næste sæson? Jeg vil muligvis deltage med forskellige modeller, som jeg har gjort hidtil. Min favorit SAAB-model at køre race med er nok min SAAB 93f to-takter. Den har gode køreregneskaber og overbremser bestemt ikke på baghjulene. Jeg har også overvejet at lave min 65er SAAB 96 to-takt og så muligvis kører i en historisk klasse med den? Det kunne blive sjovt hvis vi blev nogle flere SAAB to-taktere til race her i Danmark…
Det er ikke nemt at se bulerne på billederne, men under bagerste siderude er hele sidepladen trykket ind, det forreste af forskærmen og lidt i bagskærmen.
1. Test: Tyvestart = -10 sekunder (eller 15) straftid.
2. Test: Sikringen sprang til benzinpumpen midt i løbet og jeg blev ydmyget total ved at blive trukket i pit af en Volvo. Efter lidt fejlfinding på bilen i piten kunne jeg konstatere, der nok var en kortslutning på ledningen fra sikringsboksen og om til benzinpumpen. Jeg trak en ny ledning, som kom på en anden gruppe/sikring.
1. Heat: Bedst som det går over stok og sten går motoren død som i 2. test. Jeg triller ind til siden bag afspæringen og finder hurtig ud af, stelledningen til benzinpumpen er sprunget af under kørslen, da kabelskoen var blevet løs under det lille service i pitten. Det løse kabelsko blev klemt og monteret igen og jeg kunne kører i pit igen.
2. Heat: Da jeg ikke gennemførte 1. heat havde jeg nu ingen chance for at vinde noget, men mulighed for at lave en god tid, som også ville være spændene at samenligne med mine konkurrenter. Bedst som SAABen er hidset godt op lige før et 90* sving skal der bremses, den bremser hårdt og godt, men også for godt på baghjulene så bilen kommer i slinger og drejer en omgang rundt, hvorefter den bliver bremset helt ned med siden ind igennem en stak bigballer (halmballer), der stå ud mod vejen til afspærring (afbremsning?) Højre side af bilen bliver bulet, forreste sideblinklys smadret og resten af bilen tager ikke skade, så jeg kan kører op i pit uden hjælp.
3. Heat: Bilen er bulet og ikke så pæn mere, men kan kører, så jeg kører til start i det sidste heat, hvor jeg endnu engang får chancen for at lave en god tid. Nu skal der køres stærkt hvis jeg skal lave en tid der matcher konkurenterne og ikke mindst Steen’s tid med hans VOLDSOMME SAAB 900 turbo 16v. Jeg kører dog lidt mere forsigtig, da jeg har fået respekt for overbremsningen på baghjulene på min SAAB 99. Få meter før mål springer vacumslangen/prop op af indsugningsmanifoldet, så den hoster og hakker over mål… Tiden blev 01:40.645 ikke helt den tid jeg havde håbet på. Steen’s bedste til med SAAB 900 turbo 16v blev 01:35.260 og en 2. plads i klassen. Min bedste (eneste) tid var da alligevel hurtigere end feks. Ferrari 308 GTBi: 01:48.807.
Nu er min stakkels SAAB 99 turbo delvis adskilt, så bulerne kan udrettes, svejses, spartles, slibes og males.
Overbremsning på baghjulene er et kendt problem på SAAB 99/900, når der ikke er meget vægt i bagenden. Nu skal jeg have bagbremserne til at bremse en del mindre end nu for at undgå flere af den slags uheld.
Jeg ved ikke helt endnu hvilken SAAB-model, jeg skal kører til næste sæson? Jeg vil muligvis deltage med forskellige modeller, som jeg har gjort hidtil. Min favorit SAAB-model at køre race med er nok min SAAB 93f to-takter. Den har gode køreregneskaber og overbremser bestemt ikke på baghjulene. Jeg har også overvejet at lave min 65er SAAB 96 to-takt og så muligvis kører i en historisk klasse med den? Det kunne blive sjovt hvis vi blev nogle flere SAAB to-taktere til race her i Danmark…
Det er ikke nemt at se bulerne på billederne, men under bagerste siderude er hele sidepladen trykket ind, det forreste af forskærmen og lidt i bagskærmen.
Senest rettet af Solgaard 21. sep 2016, 20:47, rettet i alt 1 gang.
- Stone45
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
den uheldige helt fra weekendens løb skal have den ros at han ikke gav op men blev ved med at kæmpe til det sidste, han har desuden lovet at han vil forsøge sig igen i samme bil til det første løb næste år (Jyllands ringen), glæder mig allerede, det er jo altid sjovt at måle sig med de andre i klassen.
PS. Der må da findes en video med dit lille uheld, har du glemt at vedhæfte link ..?
Mvh. Steen
PS. Der må da findes en video med dit lille uheld, har du glemt at vedhæfte link ..?
Mvh. Steen