Banner cycler

Jernpæstkrig

Skriv om jeres renoverings/ombygnings projekter gerne med billeder.

Redaktør: Bestyrelsen

denelias
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

Jernpæstkrig

9. sep 2005, 01:01

Hej Saabister

Konen er på personaletur i Frankrig og jeg har taget fri i 5 dage… Ned med sønnen i børnehaven og så ud i garagen på mit arbejde (50 m2 opvarmet med trykluft, svejseværk, og en masse rod.) Nu var der mulighed for at hygge lidt om min Saab.
Jeg har netop lige skiftet bærekugler, styrekugler, fjedre bag, alle støddæmpere (købt i biltema pga. meget lav pris) og fik den synet uden anmærkninger :-)
Det var en fornøjelse at få synet sin bil efter at der er mulighed for at få synet sin bil i de privat ejede synshaller. Jeg stod med kaffe i hånden, musik i baggrunden! Og gennemgik køretøjet med synsmanden.
Nå, men jeg havde godt set at rusten havde vist sit grimme ansigt hist og her. Og nu tog fanden ved mig. Jeg afmonterede alle pyntelister, gummilister(håber jeg kan få fat i nogle nye plastdimser til dør gummilisterne) kofangerene røg også af. Jeg ville se den nøgne sandhed. Rusten trådte frem i lyset bag de pæne plastlister. Men ikke noget jeg ikke kunne ordne. Jeg gik i krig mod de boblende bylder.
Nu er alt synligt rust fjernet(støn og sved) og behandlet med sinkspray! Nu skal jeg bare ha slipet det hele ned så den er klar til en ny lak. Og det har jeg tænkt selv at prøve efter at have læst et indslag på www.saabklubdanmark.dk at det ikke skulle være så svært enda. Samt at jeg har malet en anden bil matsort med et rimeligt pænt resultat. Så det skal sku prøves.
Vender tilbage med resten af historien når jeg er nået længere. Og prøver at tage lidt billeder.

Hilsen denelias

Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

9. sep 2005, 06:12

Det lyder da som et kanon "gør det selv" projekt :D
'
MVH Lars Kristensen

Tilbage til "Projekt Forum"