Lagde mærke til en lille bitte forskel i dag, når jeg træder på koplingspedalen føles det lidt som om der er hakker i kablet
-der er ihvertfald noget der ikke glider så glat som det plejer
Hvad mon det kan være...
Skal jeg mon bare se at få skiftet kablet i en fart inden
det går sig en tur?
(aner ikke hvornår det sidst er skiftet, og jeg har haft bilen siden
januar)
mvh
David
koblingspedal ikke helt jævn mere...
Redaktør: Bestyrelsen
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Hej David der er hydraulisk kobling i din bil så kabel er der ikke noget af. om marster eller slave cylinder kan lave den form for ravage hvis de er slidt ved jeg ikke lige
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
nogen er lidt hurtigere end andre..... NG900 har rigtig nok kabel (opel del) men der fås faktisk et ombygnings kit så den kan laves om til hydraulisk kobling
Mvh Casper medlem no. 501
- David
- EXTREME SAAB FREAK
Ok - dejligt at blive klogere på sin bil.
Sker der noget ved at køre videre?
Hvis ikke så kan jeg sagtens leve med den lille forskel
-ihvertfald indtil videre.
Jeg vil nemlig hellere bruge tid på rustarbejde pt - mens det endnu er lidt sommer.
mvh
David
Sker der noget ved at køre videre?
Hvis ikke så kan jeg sagtens leve med den lille forskel
-ihvertfald indtil videre.
Jeg vil nemlig hellere bruge tid på rustarbejde pt - mens det endnu er lidt sommer.
mvh
David
SAAB 9000 2.0 - 1996
- Arne-Irmer
- SUPER SAAB FREAK
Det kan lyde som om din slavecylinder er ved at blive træt.
Hvis du skal skifte eller renovere den skal du have gearkassen af.
Hilsen
Arne
Det kan lyde som om din slavecylinder er ved at blive træt.
Hvis du skal skifte eller renovere den skal du have gearkassen af.
Hilsen
Arne
- David
- EXTREME SAAB FREAK
Uf det lyder dyrt (tidskrævende)
Hvordan kan man forvente at sådan noget udarter sig
-ender det med at pedalen sætter sig fast eller ...
og så kan man ikke skifte gear på et eller andet tidspunkt
Nogen der har et bud på en fremtidsprognose i den henseende?
mvh
Peter Pedal
(David)
Uf det lyder dyrt (tidskrævende)
Hvordan kan man forvente at sådan noget udarter sig
-ender det med at pedalen sætter sig fast eller ...
og så kan man ikke skifte gear på et eller andet tidspunkt
Nogen der har et bud på en fremtidsprognose i den henseende?
mvh
Peter Pedal
(David)
SAAB 9000 2.0 - 1996
- David
- EXTREME SAAB FREAK
Jeg kan se man kan få et sålaldt rep. sæt
til slavecylinder til 80 kr.
Man kan også få en ny slavecylinder til godt 1000,-
Hva mon sådan et rep sæt indeholder
og er det overhovedet til at hitte ud af at lave selv...
rep sæt - set hos MECA
http://catalog.meca.dk/ProductSheet.asp ... RefID=4180
mvh
David
til slavecylinder til 80 kr.
Man kan også få en ny slavecylinder til godt 1000,-
Hva mon sådan et rep sæt indeholder
og er det overhovedet til at hitte ud af at lave selv...
rep sæt - set hos MECA
http://catalog.meca.dk/ProductSheet.asp ... RefID=4180
mvh
David
SAAB 9000 2.0 - 1996
- Rød9000turbo91
- EXTREME SAAB FREAK
har en 9000 der er hos Saab i birkerød for at få lavet netop slavecylinderen. I samme ombæring fik jeg skiftet koblingen (ekstra 1500kr sagde de) da de nu alligevel havde det skilt ad. Jeg kan da lige vende tilbage med hvad det koster når jeg har hentet den.
Med hensyn til hvordan det udarter sig, startede det hos mig med bare at være koblingen der nogen gange ikke fulgte helt med op når man koblede ud. Til sidst var bilen næsten umulig at sætte i gear, især med kold motor.
Med hensyn til hvordan det udarter sig, startede det hos mig med bare at være koblingen der nogen gange ikke fulgte helt med op når man koblede ud. Til sidst var bilen næsten umulig at sætte i gear, især med kold motor.
- David
- EXTREME SAAB FREAK
-vil det sige at omtalte slavecylinder er en del af koblingen?
håber ikke den her evt lille fjeder som Kenneth nævner, ender med at blive til historien om "fjeren der blev til 5 høns"
Men at forestille mig at koblingen skal skiftes bare fordi pedalen køre lidt ujævn
...det lyder lidt overdrevent i mine øre.
hmmm - så havde et godt gammeldags kabel måske ikke været så tosset alligevel.
-Well, er spændt på at se hvad det ender med.
Er Saab i Birkerød kendt for at være OK eller er de dygtige til at få
problemet/regningen til at "vokse"?
Er der noget jeg hader, så er det fornemmelsen af at en mekaniker
har taget mig ved næsen, og jeg ikke har en jordisk chance for
at vide om det er rigtigt. - jeg tror mange kender den fornemmelse.
-og derfor er det her forum bare så skide godt
mvh
David
-vil det sige at omtalte slavecylinder er en del af koblingen?
håber ikke den her evt lille fjeder som Kenneth nævner, ender med at blive til historien om "fjeren der blev til 5 høns"
Men at forestille mig at koblingen skal skiftes bare fordi pedalen køre lidt ujævn
...det lyder lidt overdrevent i mine øre.
hmmm - så havde et godt gammeldags kabel måske ikke været så tosset alligevel.
-Well, er spændt på at se hvad det ender med.
Er Saab i Birkerød kendt for at være OK eller er de dygtige til at få
problemet/regningen til at "vokse"?
Er der noget jeg hader, så er det fornemmelsen af at en mekaniker
har taget mig ved næsen, og jeg ikke har en jordisk chance for
at vide om det er rigtigt. - jeg tror mange kender den fornemmelse.
-og derfor er det her forum bare så skide godt
mvh
David
SAAB 9000 2.0 - 1996
- Aresdk
- SAAB-MANIAC
David, ja det koblingsværk er ikke for "normale" folk .. jeg er også stået helt af når det kommer til kobling og gearkasse - med mindre det er skift af gearolie det kan jeg da finde ud af 
// Martin Johansen
http://Saabklub.dk - For dig der er tosset med SAAB.
http://Saabklub.dk - For dig der er tosset med SAAB.
- Peter
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Da det stadig er et autoriseret SAAB servicecenter, er timeprisen ganske høj - og kvaliteten af det udførte arbejde til tider af tvivlsom håndværksmæssig kvalitet (egen erfaring). Det kan ikke skæres tydeligere ud i pappet, vel? Når dét er sagt, så er det ikke givet at det var en dårlig disposition at skifte koblingen når tingene var skilt ad alligevel, for det tager tid at splitte en 9000 så meget at at man kan komme til koblingen.
"Rød9000turbo91", fik du også skiftet f.eks. slangen mellem hoved- og slavecylinderen? Den "billige" koblingsreparation på en 9000 ender altid med at blive den dyreste, for man skal ikke springe noget over - næ, man skifter det hele på én gang, betaler hvad det koster - og kører de næste 200.000 km uden at skulle tænke på kobling mere. Kvaliteten huskes efter at prisen er glemt.
Jeg tror man holder sig på den rigtige side af injurielovgivning ved blot at at antyde, at Saab/Skoda Birkerød prioriterer indtjeningen højere end interessen for biler. Og der er faktisk ingen folk tilbage på værkstedet fra dengang det var et "rigtigt" SAAB-værksted (definitionen på et sådant ta'r vi en anden gang, men det handler om viden, håndværk, faglig stolthed og entusiasme).
Jeg synes at man gør klogt i at køre til slettet grundet GDPR.... i ..Slettet grundet GDPR... (lidt syd for Hillerød) i stedet. Fordi: Timepriserne er mere spiselige. Du betaler kun for den tid der bruges på bilen (lyder som en selvfølge, men det er det IKKE på et aut. værksted.) Du taler selv med manden der reparerer bilen, ikke en værkfører. Og så er det et RIGTIGT SAAB-værksted, se ovenstående definition.
Da det stadig er et autoriseret SAAB servicecenter, er timeprisen ganske høj - og kvaliteten af det udførte arbejde til tider af tvivlsom håndværksmæssig kvalitet (egen erfaring). Det kan ikke skæres tydeligere ud i pappet, vel? Når dét er sagt, så er det ikke givet at det var en dårlig disposition at skifte koblingen når tingene var skilt ad alligevel, for det tager tid at splitte en 9000 så meget at at man kan komme til koblingen.
"Rød9000turbo91", fik du også skiftet f.eks. slangen mellem hoved- og slavecylinderen? Den "billige" koblingsreparation på en 9000 ender altid med at blive den dyreste, for man skal ikke springe noget over - næ, man skifter det hele på én gang, betaler hvad det koster - og kører de næste 200.000 km uden at skulle tænke på kobling mere. Kvaliteten huskes efter at prisen er glemt.
Jeg tror man holder sig på den rigtige side af injurielovgivning ved blot at at antyde, at Saab/Skoda Birkerød prioriterer indtjeningen højere end interessen for biler. Og der er faktisk ingen folk tilbage på værkstedet fra dengang det var et "rigtigt" SAAB-værksted (definitionen på et sådant ta'r vi en anden gang, men det handler om viden, håndværk, faglig stolthed og entusiasme).
Jeg synes at man gør klogt i at køre til slettet grundet GDPR.... i ..Slettet grundet GDPR... (lidt syd for Hillerød) i stedet. Fordi: Timepriserne er mere spiselige. Du betaler kun for den tid der bruges på bilen (lyder som en selvfølge, men det er det IKKE på et aut. værksted.) Du taler selv med manden der reparerer bilen, ikke en værkfører. Og så er det et RIGTIGT SAAB-værksted, se ovenstående definition.
- PoulDue
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Jeg ved ikke hvor svært det er at komme ind til hovedcylinderen i de nye 9000'ere, men på de gamle er det nemt. Og det er meget nemt at renovere dem- koster ca en hund. Det bøvlede er at lufte ud bag efter. Den gamle skal i hvert fald fyldes op bagfra.
Mvh Poul Martin Due
Klubmedlemnr: 257 håndbremsebruger
9000 CS 2,3 turbo 92, 3" udstødning.
Klubmedlemnr: 257 håndbremsebruger
9000 CS 2,3 turbo 92, 3" udstødning.