Åhh nej, hvad nu, har kørt en tur i dag hvor turbo'en blevet aktiveret, skal så ud og kører 3 timer sener, starte fint kører ud af indkørelsen og skal derudaf, men-men der er en som holder i gaspedalen, den er ligsom hård at træde ned!!! Er der nogen som har oplevet det, og vigtigst af alt hvad skal der ske for det bliver iorden igen???- Har fået skiftet lamda-sonde tjek engine lyser nogle dage for så og gå væk igen og sådan har det kørt i nogle uger dog uden og gør sådan som den gør nu!- er snar træt af den bil!!-billig 9000 cst til salg.............!!! den er 100% iorden..........!
Rgds:.
Carsten
åhh nej, hvad nu....!
Redaktør: Bestyrelsen
- rene
- SAAB-PSYCHO
Kan sgu godt forstå du er lidt træt af den..det var ikke lige det annoncen lagde op til...
Har du fået testet og kalibreret bilen med en tech-2 tester?...de check engine fejl den har haft bliver gemt i boksens hukommelse og kan måske spøge lidt..
Kan sgu godt forstå du er lidt træt af den..det var ikke lige det annoncen lagde op til...
Har du fået testet og kalibreret bilen med en tech-2 tester?...de check engine fejl den har haft bliver gemt i boksens hukommelse og kan måske spøge lidt..
Vacuum sucks!!...

- Carsten.R.B
- EXTREME SAAB FREAK
Tja, jeg må snart hen og lægge mig på sofaen
Ja, jeg har fået kalibreret og nulstillet den(det er måske det samme..) Mekanikeren sagde, at man ikke skulle kører for lang tid med check engine
Men da den skulle havde ny tændingslås igen-igen havde den lyst i 4 dage, og så tænkte jeg, at det var super når det nu skulle værer så kunne han jo se på det med det samme, men så slukkede den dagen før!- og så skulle det ikke være noget alvorligt, men som du skriver så bliver fejlene lageret, så det kan da være, at der ikke er mere plads.............. nu..........
- Ja men kan snart ikke få hænderne ned......
Carsten
Tja, jeg må snart hen og lægge mig på sofaen
Ja, jeg har fået kalibreret og nulstillet den(det er måske det samme..) Mekanikeren sagde, at man ikke skulle kører for lang tid med check engine
Men da den skulle havde ny tændingslås igen-igen havde den lyst i 4 dage, og så tænkte jeg, at det var super når det nu skulle værer så kunne han jo se på det med det samme, men så slukkede den dagen før!- og så skulle det ikke være noget alvorligt, men som du skriver så bliver fejlene lageret, så det kan da være, at der ikke er mere plads.............. nu..........
Carsten
- K.Hansen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Det er da surt at din bil bliver ved at drille dig
Så vidt jeg husker har din bil TCS og det er jo så= el-gasspjæld
Når den går i nød program bliver speederpedalen hård at træde ned .
Ved en nulstilling går man ind med testeren og sletter de fejl der ligger i hukommelsen i boxen.
Ved en kalibrering justere man el-gasspjældet .
Hvis motorlampen lyser hele tiden er fejlen tilstede = lidt nemmer at fejl søge på.
Hvis den kun lyser kort tid også er slukket = sporadisk fejl . = skod at fejlsøge på.
Det er da surt at din bil bliver ved at drille dig
Så vidt jeg husker har din bil TCS og det er jo så= el-gasspjæld
Når den går i nød program bliver speederpedalen hård at træde ned .
Ved en nulstilling går man ind med testeren og sletter de fejl der ligger i hukommelsen i boxen.
Ved en kalibrering justere man el-gasspjældet .
Hvis motorlampen lyser hele tiden er fejlen tilstede = lidt nemmer at fejl søge på.
Hvis den kun lyser kort tid også er slukket = sporadisk fejl . = skod at fejlsøge på.
Hilsen Kenneth
9-5 2,0T 1999
"9-3 Aero 2002 Salomon Line" RIP
9-3 2,0t SC 2009
9-5 2,0T 1999
9-3 2,0t SC 2009
- Carsten.R.B
- EXTREME SAAB FREAK
Joh, du husker rigtigt, at den har TCS, og den bliver hård og trykke ned, men det hjælper og tage sikkerhedsfodtøj på??? Ja de vejer noget mere en sandaler....
Men den skriver ikke mere end den hele tiden har gjort! Men er så begyndt på det her..
- Ok så er den ikke blevet kalibret - men nulstillet, det blev den kort efter, at jeg købte den, hvor den havde en del fejl lageret..!
Carsten
Joh, du husker rigtigt, at den har TCS, og den bliver hård og trykke ned, men det hjælper og tage sikkerhedsfodtøj på??? Ja de vejer noget mere en sandaler....
Men den skriver ikke mere end den hele tiden har gjort! Men er så begyndt på det her..
- Ok så er den ikke blevet kalibret - men nulstillet, det blev den kort efter, at jeg købte den, hvor den havde en del fejl lageret..!
Carsten
- K.Hansen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Jeg fik vist skrevet det med kalibreringen så det kunne misforståes.
Det er ik sådan at man fysisk skruer på gasspjældet det gøres med testeren Tech2 eller den gamle Isat tester , med isat testeren taster man en kode ind og starter bilen og den står så og søger efter den korrekte tomgang hvor efter den så stiger til ca 3000 omd. og falder til ro i tomgang , så er den just.
Jeg fik vist skrevet det med kalibreringen så det kunne misforståes.
Det er ik sådan at man fysisk skruer på gasspjældet det gøres med testeren Tech2 eller den gamle Isat tester , med isat testeren taster man en kode ind og starter bilen og den står så og søger efter den korrekte tomgang hvor efter den så stiger til ca 3000 omd. og falder til ro i tomgang , så er den just.
Hilsen Kenneth
9-5 2,0T 1999
9-3 2,0t SC 2009
9-5 2,0T 1999
9-3 2,0t SC 2009
- Elswing
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
en ide ku være at finde en anden box at prøve med, det er vist i trionic boxen det hele styres fra, også TCS.
det kan jo osse være en dårlig forbindelse i multistikket til den, der er jo mange stik ben det kan gå galt for der... :-I , det her med at fejlen kommer og går,lugter lidt af en af de 2 muligheder
det kan jo osse være en dårlig forbindelse i multistikket til den, der er jo mange stik ben det kan gå galt for der... :-I , det her med at fejlen kommer og går,lugter lidt af en af de 2 muligheder
9k cse 2.3t/97 + NG9-3 cab.04
- Carsten.R.B
- EXTREME SAAB FREAK
Problemet løste sig da jeg fik en opringning og fik fortalt lidt om hvad og hvordan ( tak til H.C) det viste sig og være en vacum slange som går fra spjælhuset og op i en ventil ( Manöverventil på svensk ) der ikke havde det så godt.
Så klippe-klippe det dårlig af på slangen og på med slangen igen, og vupti pedalen kan komme i bund og turbotrykket i det røde felt igen
Tror, at jeg skal have købt noget slange og udskifte alle slangerne som jeg kan se, så kan det da ikke være det som kan blive problemet de næste mange år...?
Carsten
Problemet løste sig da jeg fik en opringning og fik fortalt lidt om hvad og hvordan ( tak til H.C) det viste sig og være en vacum slange som går fra spjælhuset og op i en ventil ( Manöverventil på svensk ) der ikke havde det så godt.
Så klippe-klippe det dårlig af på slangen og på med slangen igen, og vupti pedalen kan komme i bund og turbotrykket i det røde felt igen
Tror, at jeg skal have købt noget slange og udskifte alle slangerne som jeg kan se, så kan det da ikke være det som kan blive problemet de næste mange år...?
Carsten
- Elswing
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Ja, det var garanteret en tcs-ventil den var galt med, Carsten??
Godt du fik styr på den, det andet er da ikke til at holde ud!
Daniel.
Godt du fik styr på den, det andet er da ikke til at holde ud!
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
- Carsten.R.B
- EXTREME SAAB FREAK
Ja,det kan være, at det er sådan en, der går 2 stk vacumslanger ind i den og en plus og minus ud men den ville ikke havde registret det på en techII tester så skulle der vel havde været 3 ledninger, nej Daniel det er /var snart ikke til, at holde ud....
Carsten
Carsten