Når mit varmeanlæg har lavet varm luft og jeg derefter slår over på kold luft går der 3-5 minutter inden luften ikke er varm længere.
1.
Er dette normalt.
2.
Hvis ikke hvad er så fejlen.
Jeg får kun kold luft når den står helt nede på det blå.
Bare den står lige i det første røde giver det varm luft.
Den er svær at lave "lunken" luft med.
3.
Er dette normalt.
Bilen er en 900 turbo fra 89
Varm luft
Redaktør: Bestyrelsen
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
Hej Peter, det er et typisk problem med varme reguleringen på sådan en ny vogn, som din. De gamle gamle biler, sidder der en anden produktion af varmehaner, som ikke laves mere. De har en bedre regulerings mulighed. Du kan prøve at skifte varmehanen, men den er dyr af h. til. Det er jo noget vi kan se på til næste træf!
MVH Lars Kristensen
- PeterM
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Du skal bare være glad for, at du overhovedet kan skrue ned for varmen! Selv om det godt nok er en kold sommer, minder min kabine mest af alt om en finsk svedehytte. Der er FULD knald på varmen hele tiden og det er bestemt ikke rart, da min AC heller ikke virker. Jeg går ud fra min varmehane er af den gamle type ('84) og, at det er den der er i stykker? Er de nogen der ved om det er nødvendigt at afmontere hele instrumenteringen for at komme til hanen og om der evt. kan være andre årsager til fejlen?
Peter
Du skal bare være glad for, at du overhovedet kan skrue ned for varmen! Selv om det godt nok er en kold sommer, minder min kabine mest af alt om en finsk svedehytte. Der er FULD knald på varmen hele tiden og det er bestemt ikke rart, da min AC heller ikke virker. Jeg går ud fra min varmehane er af den gamle type ('84) og, at det er den der er i stykker? Er de nogen der ved om det er nødvendigt at afmontere hele instrumenteringen for at komme til hanen og om der evt. kan være andre årsager til fejlen?
Peter
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
Nej det er ikke nødvendigt at skille det hele af! Du kan med meget besvær nå den nede fra, men jeg tror det vil være næmmere at afmonterer det nedreste del af indstrumentbordet. Det er nemt, der sidder bare 2 bolte ude fra motor rummet og 1 inde bag askebæret!
MVH Lars Kristensen