SAAB RULLEFELT TRÆF og BAGAGERUMS SALG
Redaktør: Bestyrelsen
- P.O
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
SAAB TRÆF LØRDAG D. 24 MAJ
RULLEFELT
BAGAGERUMS SALG
I år laver jeg RULLEFELT TRÆF og BAGAGERUMS SALG på samme tid og sted.
Natmekanikeren kommer og ruller bilerne for 250.-
Der skal være minimum 15 biler tilmeldt 14 dage inden træfet.
Samtidig kan du fylde dit bagagerum med uundværlige SAAB dele.
Så er der noget og handle med.
kom og vær med
Der vil være kaffe og rundstykker.
Vi starter kl. 10
https://maps.google.dk/maps/myplaces?vp ... 15&iwloc=A
Mvh. Peter
Hovedvejen 38
8990 fårup
28499477
RULLEFELT
BAGAGERUMS SALG
I år laver jeg RULLEFELT TRÆF og BAGAGERUMS SALG på samme tid og sted.
Natmekanikeren kommer og ruller bilerne for 250.-
Der skal være minimum 15 biler tilmeldt 14 dage inden træfet.
Samtidig kan du fylde dit bagagerum med uundværlige SAAB dele.
Så er der noget og handle med.
kom og vær med
Der vil være kaffe og rundstykker.
Vi starter kl. 10
https://maps.google.dk/maps/myplaces?vp ... 15&iwloc=A
Mvh. Peter
Hovedvejen 38
8990 fårup
28499477
Follow Me
Har nu
Saab 9-5 2,3 2004 Troll-R
Saab 9-5 2,3 2004 Aero
Saab 9-5 2,3 2003 Biopower
Åbne din SID
Tech 2 tester
Ring 28499477
Har nu
Saab 9-5 2,3 2004 Aero
Åbne din SID
Tech 2 tester
Ring 28499477
- swolff
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Natmekanikkeren
er det Ole fra Otterup, mig bekendt lukkede han da sit værksted den 15 oktober 2012 og solgte alt sit grej.
Er der tale om en anden natmekanikker
:mrcool
Er der tale om en anden natmekanikker
:mrcool
----------------------------------------------------------------------
Smart 453 Passion 2016
Cadillac STS 3.6 V6 Sport Luxury 2006 - LY7
#nofacebook #notmee #saabforlife #andnowcadillac #;-)
AL magt til tvivlerne.................måske!
Smart 453 Passion 2016
Cadillac STS 3.6 V6 Sport Luxury 2006 - LY7
#nofacebook #notmee #saabforlife #andnowcadillac #;-)
AL magt til tvivlerne.................måske!
- casper-fischer
- SAAB-MANIAC
Jeg kommer og jeg har sikkert flere med i bilen .
9000 aero 1993 3"jt GT3076r turbo M: extern wastegate 3"downpipe "banan"Kort top m.storre ventiler.frakoblet ballance aksler.850ml dyser.Knaster 268/9,6 520hk 669 nm
- BrittOgLars
- EXTREME SAAB FREAK
Natmekanikeren i Otterup er lukket og Otto er gået på pension eller efterløn
Natmekanikeren i Otterup er lukket og Otto er gået på pension eller efterløn
Medlem nummer 785
Sekretær i SAABklubDanmark
Lars@saabklubdanmark.dk
40841988
Saab 9000 2,3 1997
Saab 9-3 Cabriolet 2001
Saab 9-3 2.0T 2009 Sport Sedan 361Hk,486Nm, lææææækker bil:)
Lars@saabklubdanmark.dk
40841988
Saab 9000 2,3 1997
Saab 9-3 Cabriolet 2001
- P.O
Han er lukket. Men Det er ham der har købt Natmekanikerens mobile rullefelt.
http://www.natmekanikeren.dk/
Det er fedt at at der er opbakning for det
Han er lukket. Men Det er ham der har købt Natmekanikerens mobile rullefelt.
http://www.natmekanikeren.dk/
Det er fedt at at der er opbakning for det
Follow Me
Har nu
Saab 9-5 2,3 2004 Aero
Åbne din SID
Tech 2 tester
Ring 28499477
Har nu
Saab 9-5 2,3 2004 Aero
Åbne din SID
Tech 2 tester
Ring 28499477
- MXP
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Hvor risikabelt er det at sætte den på rullefelt? ......er der ikke gode chancer for at motoren eksploderer? ......ser man aldrig at det går helt galt?
Hvordan måles effekten egentlig? .....forsøger rullerne at "kvæle" motoren ved at bremse forhjulene ned så man får en direkte effektmåling på forhjulene?
Hvordan måles effekten egentlig? .....forsøger rullerne at "kvæle" motoren ved at bremse forhjulene ned så man får en direkte effektmåling på forhjulene?
- casper-fischer
- SAAB-MANIAC
Max du skal med . Den bremser ikke motoren . Der er noget modstand men den får lov til at kærer op på begrænseren . Motoren holder nemt til det
9000 aero 1993 3"jt GT3076r turbo M: extern wastegate 3"downpipe "banan"Kort top m.storre ventiler.frakoblet ballance aksler.850ml dyser.Knaster 268/9,6 520hk 669 nm
- ClausSAAB
Ja, ja Jeg må da også med og se, hvad trylleriet fra Als dur til :aliensunglasses
Venlig hilsen
Claus
Venlig hilsen
Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
- MXP
Men hvor måles der så man får moment og effektkurve ud? ....er det i rullerne der sidder noget som måler momentet og ud fra o/min kan man regne en effekt ud?
Man kan selvfølgelig estimere noget ud fra en belastning og hvor meget den falder i omdrejninger ved den belastning. Hvis kurven siger f.eks. 500 Nm......har motoren så rent faktisk været belastet med 500 Nm.....eller er det blot en estimeret værdi?
Begrænseren.......den har jeg aldrig været i nærheden af......tror 5500 o/min (der begynder den jo at blive rød på omdrejningstælleren) er det højeste jeg har været oppe på. Hvor ligger begrænseren......6000? .....og hvis den ikke virker så ryger stemplerne op i ventilerne?casper-fischer skrev:Max du skal med . Den bremser ikke motoren . Der er noget modstand men den får lov til at kærer op på begrænseren . Motoren holder nemt til det
Men hvor måles der så man får moment og effektkurve ud? ....er det i rullerne der sidder noget som måler momentet og ud fra o/min kan man regne en effekt ud?
Man kan selvfølgelig estimere noget ud fra en belastning og hvor meget den falder i omdrejninger ved den belastning. Hvis kurven siger f.eks. 500 Nm......har motoren så rent faktisk været belastet med 500 Nm.....eller er det blot en estimeret værdi?
- casper-fischer
- SAAB-MANIAC
Den bliver målt på hjulene også trækkes gearkasse modstand fra også har du ydelse på motoren . Nå men det er joben anden tråd . Må heldere holde os til træffet
- Niels-Utoft
- ULTRA SAAB FREAK
Øv bøv, der kan vi desværre ikke være med, det er unge fra mit lokal område der har overtaget natmekanikerens rullefelt, de går meget op i det med hk og nm under hjelmen
de er også med til dhb med deres pænt vilde biler, de holder til skrå over for os, hvor vi bor
nå men håber i får et godt traf.
Niels.
Niels.
- old_Skoust
- SAAB FREAK
Det er et lækkert rullefelt, hvis man vil ha flotte målinger.. Men langt fra realistisk..
M.v.h. Skoust
skoust [a] gmail.com
skoust [a] gmail.com
- P.O
TUNINGS CAMP
Casper Ficher og mig har snakket om at lave en
TUNINGS CAMP dagen før her ved mig.Fredag kl.15. hvor folk der vil have
justeret
tunet
Lagt et trim i bilen T5 eller T7
Fejl koder læst/rattet TECH 2
lavet det sidste inden vi skal på rullerne.
MM.
Så vil Casper & jeg være behjælplig med det, for en beskeden sum penge.
Hjælpe hinanden.
eller i kan selv lave noget
Der er mulighed for at overnatte / spise
Hvis vi ikke bruger hele natten på at tune.
Hvis i har nogle Tun dele/ Trim til at ligge så ta det med. Det kan være der er andre der kan bruge det.
Så få købt dele hjem så i er klar.
Tuning er på ejet ansvar.
HVIS DETTE ER NOGET FOR DIG SÅ SKRIV DET SÅ ARBEJDER VI VIDERE PÅ DET.
Vh. Peter & Casper
TUNINGS CAMP
Casper Ficher og mig har snakket om at lave en
TUNINGS CAMP dagen før her ved mig.Fredag kl.15. hvor folk der vil have
justeret
tunet
Lagt et trim i bilen T5 eller T7
Fejl koder læst/rattet TECH 2
lavet det sidste inden vi skal på rullerne.
MM.
Så vil Casper & jeg være behjælplig med det, for en beskeden sum penge.
Hjælpe hinanden.
eller i kan selv lave noget
Der er mulighed for at overnatte / spise
Hvis vi ikke bruger hele natten på at tune.
Hvis i har nogle Tun dele/ Trim til at ligge så ta det med. Det kan være der er andre der kan bruge det.
Så få købt dele hjem så i er klar.
Tuning er på ejet ansvar.
HVIS DETTE ER NOGET FOR DIG SÅ SKRIV DET SÅ ARBEJDER VI VIDERE PÅ DET.
Vh. Peter & Casper
Follow Me
Har nu
Saab 9-5 2,3 2004 Aero
Åbne din SID
Tech 2 tester
Ring 28499477
Har nu
Saab 9-5 2,3 2004 Aero
Åbne din SID
Tech 2 tester
Ring 28499477
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Skyd bilen af 1 gang på vejen i et vilkårligt gear vil jeg vurdere er hårdere end en tur på rullefelt...
Det er hurtigt overstået og der er ikke samme modstand (rullemodstand/vægt/vind) er anderledes og hårdere på vejen...
Lyder som en super fed weekend i har gang i der, MISUNDELIG!!
Nyd det
/Daniel
Det er hurtigt overstået og der er ikke samme modstand (rullemodstand/vægt/vind) er anderledes og hårdere på vejen...
Lyder som en super fed weekend i har gang i der, MISUNDELIG!!
Nyd det
/Daniel
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
- Søren-Bukdal-Pedersen
- EXTREME SAAB FREAK
Jeg kigger forbi, men skal ikke på rullefelt.
Min er blevet rullet en gang og da jeg ikke har trimmet på den siden, ja så er der nok ikke de store udsving ift. sidste gang.
Men rundstykke og kaffe og lidt savlen over alle jer med +300 hk, det skal jeg have med
Min er blevet rullet en gang og da jeg ikke har trimmet på den siden, ja så er der nok ikke de store udsving ift. sidste gang.
Men rundstykke og kaffe og lidt savlen over alle jer med +300 hk, det skal jeg have med
Søren Bukdal Pedersen
Saab 9-3 SW 2008 1,8t Hirsch
+ konebil
Saab 9-3 SW 2008 1,8t Hirsch
+ konebil
- casper-fischer
- SAAB-MANIAC
Skovst hvor har du det fra ? Otto har altid haft et godt ry angående hans felt
- ClausSAAB
Du skal vist ud at prøve noget SAAB, min sidst indkøbte SAAB har kørt mere end 320000km og kører uden den mindste mislyd og den skal da på rullefeldt, det er jeg da ikke det mindste nervøs for
Jeg er da helt sikker på, med den behandling jeg giver den vil den da køre endog rigtigt langt før jeg regner med den er slidt op, Ja, jeg er ret sikker på stålormene får bugt med den før motoren dør. En turbo bil kører jo som en almindelig sugebil når den ikke bliver presset modsat en tunet bil med høj kompression og skarpe knaster og andet, der altsammen hele tiden kører sådan og slidder unormalt meget på det mekaniske uanset, hvor ofte der bliver skiftet olie.
En lille smagsprøve på en SAAB motor der får lov til at bestille noget: http://www.google.com/imgres?sa=X&biw=1 ... =0&ndsp=11
Venlig hilsen
Claus
Du skal vist ud at prøve noget SAAB, min sidst indkøbte SAAB har kørt mere end 320000km og kører uden den mindste mislyd og den skal da på rullefeldt, det er jeg da ikke det mindste nervøs for
En lille smagsprøve på en SAAB motor der får lov til at bestille noget: http://www.google.com/imgres?sa=X&biw=1 ... =0&ndsp=11
Venlig hilsen
Claus
- old_Skoust
- SAAB FREAK
Casper: Det ved jeg fra flere der har krydsmålt hans felt med Aalborg El-Diesel, Landberg, Bosch Center i Aalborg og Bosch Sæby..
M.v.h. Skoust
skoust [a] gmail.com
skoust [a] gmail.com
- P.O
Skoust så må du da vide hvilket mobile rulllefeldt vi skal have i stedet for når du er så meget inde i stoffet.
Hvis du har noget dokumention skal jeg nok ta vare på det.
Hvis du har noget dokumention skal jeg nok ta vare på det.
Follow Me
Har nu
Saab 9-5 2,3 2004 Aero
Åbne din SID
Tech 2 tester
Ring 28499477
Har nu
Saab 9-5 2,3 2004 Aero
Åbne din SID
Tech 2 tester
Ring 28499477
- old_Skoust
- SAAB FREAK
Så skal jeg til at bede flere af mine kammerater om at lede efter deres tidligere udskrifter osv? Det tror jeg næppe.. Men du kan jo prøve selv? Og nej, jeg kender ingen mobile rullefelter der er præcise, så der har jeg ingen forslag..
M.v.h. Skoust
skoust [a] gmail.com
skoust [a] gmail.com
- tknage
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Var engang til Mercedes træf hvor natmekanikeren rullede. Første år havde jeg stadig min W124 med 2,5 liter diesel og 90 heste på baghjulet. Han målte den til 90,6 Hk, hvilket jo borger for kvaliteten, både for bilen, som havde kørt 610.000 og feltet. Næste år var jeg hoppet over til Saab og mødte op i min 900 T16, til stort chok for mine Mercedes kammerater.
Den målte 180 og det løse med en Casper Ankersen APC. Nu kan vi så se om den viser i nærheden af fabrikstallene denne gang. Jeg kommer nemlig og ruller min 9000 med 130 fabriks hk.
Du vender bare bilen.MXP skrev:Kan sådan et rullefelt også klare en baghjulstrækker......eller bliver det specifikt sat op til enten det ene eller det andet?
Var engang til Mercedes træf hvor natmekanikeren rullede. Første år havde jeg stadig min W124 med 2,5 liter diesel og 90 heste på baghjulet. Han målte den til 90,6 Hk, hvilket jo borger for kvaliteten, både for bilen, som havde kørt 610.000 og feltet. Næste år var jeg hoppet over til Saab og mødte op i min 900 T16, til stort chok for mine Mercedes kammerater.
Mvh. Thomas
9-3 TS Aero Cabriolet 2005, "hverdagsbilen"
9-3 2006SC Hirsch aut,
99 Turbo, akaciegrøn 2-dørs 1980
9-3 2006SC Hirsch aut,
- MXP
OK.....jeg tænkte om der var noget praktisk mht. rampen man kører op på og om opstillingen var optimeret til netop forhjulstrækkere......placering af udstyr osv...så hvis der kom en på besøg med sin Koenigsegg agera r .......eller måske Volvo 245....ville han blive afvisttknage skrev:Du vender bare bilen.MXP skrev:Kan sådan et rullefelt også klare en baghjulstrækker......eller bliver det specifikt sat op til enten det ene eller det andet?![]()
Var engang til Mercedes træf hvor natmekanikeren rullede. Første år havde jeg stadig min W124 med 2,5 liter diesel og 90 heste på baghjulet. Han målte den til 90,6 Hk, hvilket jo borger for kvaliteten, både for bilen, som havde kørt 610.000 og feltet. Næste år var jeg hoppet over til Saab og mødte op i min 900 T16, til stort chok for mine Mercedes kammerater.Den målte 180 og det løse med en Casper Ankersen APC. Nu kan vi så se om den viser i nærheden af fabrikstallene denne gang. Jeg kommer nemlig og ruller min 9000 med 130 fabriks hk.
- tknage
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Jeg ved ikke om han skal sætte et flueben eller noget i programmet. Men det gør ingen praktisk forskel jeg kan se. Jeg har selv prøvet både en baghjulstrækker og en Saab. Der er ikke problemer med at komme op på rampen med sænkede biler heller. Der er vel grænser, men kan bilen færdes på almindelige veje kan den også komme op på rampen. Jeg mener han engang har målt en bil med 1000 hk eller så. 4 hjuls træk kan han ikke klare. Det eneste der kan sætte en stpper for festen er at bilen kun kører med 2 hjul. Det kan få nogen biler til at begrænse trækkraften hvis man ikke kan slukke tilstrækkeligt for tcs, esp, asr og hvad det ellers kaldes.
Mvh. Thomas
9-3 2006SC Hirsch aut,
9-3 2006SC Hirsch aut,
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Det er pudsigt, Skoust, for rigtigt mange er kørt skuffede fra Otto's felt...
Man kan ret nemt justere RIGTIGT meget effekt rundt som man lyster - blot ændring i atmosfærisk tryk giver en betragtelig forandring i den MÅLTE effekt...
Casper-Fischer - har du nogenlunde sammenlignelige målinger fra 2 forskellige felter? Tænker på du blev rullet i Esbjerg engang - mon du blev rullet ved Otto med samme opsætning?
/Daniel
Man kan ret nemt justere RIGTIGT meget effekt rundt som man lyster - blot ændring i atmosfærisk tryk giver en betragtelig forandring i den MÅLTE effekt...
Casper-Fischer - har du nogenlunde sammenlignelige målinger fra 2 forskellige felter? Tænker på du blev rullet i Esbjerg engang - mon du blev rullet ved Otto med samme opsætning?
/Daniel
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
- old_Skoust
- SAAB FREAK
Jamen det er måske blevet justeret bedre de senere år.. Det skal jeg ikke kunne sige, men vi har i Honda Klub Danmark mange målinger fra natmekanikeren (eller havde) der var super flotte, men efter træf ved Aalborg El Diesel eller Bosch Center i Sæby, var tallene langt lavere.. Også flere der har fået målt med Landberg, fik meget "bedre" tal ved natmekanikeren.. Men det er som sagt ved at være mange år siden, jeg sidst ved med til div træfs rundt omkring, så det er da ikke sikkert det forholder sig sådan længere..
Jeg var bl.a med til det her træf: http://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/trae ... _el_diesel hvor der kom en gut i en ~550 hk Mercedes.. Han blev pisse hidsig over at den "kun" havde 450 hk på El Diesels rullefelt og klagede over at det målte helt åndssvagt..
Jeg var bl.a med til det her træf: http://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/trae ... _el_diesel hvor der kom en gut i en ~550 hk Mercedes.. Han blev pisse hidsig over at den "kun" havde 450 hk på El Diesels rullefelt og klagede over at det målte helt åndssvagt..
M.v.h. Skoust
skoust [a] gmail.com
skoust [a] gmail.com
- MXP
Hvis bare det er det samme felt man benytter fra gang til gang så kan man se effekten af det man laver på bilen......om det giver mere eller mindre. Hvis man skal have en meget præcis måling skal motoren nok op i en bænk hvor man så kan lave en absolut måling og ikke en afledt måling som det lyder til man laver på et rullefelt.
Det med luftfugtighed osv. betyder også meget. Det variere meget og det giver så stor en forskel at man tydeligt selv kan mærke at bilen yder mere når luften er kold og fugtig. En varm tør sommerdag er nok ikke den bedste dag at komme på rullefelt såfremt man vil have høje tal. Man skal nok skrive temp. og luftfugtighed ned sammen med rapporten så man har det til næste gang bilen kommer på rullefelt.
Tester man i en bænk kan man sikkert styre luftfugtighed og temperatur så man får en standardiseret måling som f.eks. kan bruges i fabriksopgivne data på bilens ydelse. Der er nok visse krav til den slags.
Det med luftfugtighed osv. betyder også meget. Det variere meget og det giver så stor en forskel at man tydeligt selv kan mærke at bilen yder mere når luften er kold og fugtig. En varm tør sommerdag er nok ikke den bedste dag at komme på rullefelt såfremt man vil have høje tal. Man skal nok skrive temp. og luftfugtighed ned sammen med rapporten så man har det til næste gang bilen kommer på rullefelt.
Tester man i en bænk kan man sikkert styre luftfugtighed og temperatur så man får en standardiseret måling som f.eks. kan bruges i fabriksopgivne data på bilens ydelse. Der er nok visse krav til den slags.
- Jake
- EXTREME SAAB FREAK
Natmekanikeren korrigerede mig bekendt altid for luftfugtighed og temperatur.MXP skrev:Hvis bare det er det samme felt man benytter fra gang til gang så kan man se effekten af det man laver på bilen......om det giver mere eller mindre. Hvis man skal have en meget præcis måling skal motoren nok op i en bænk hvor man så kan lave en absolut måling og ikke en afledt måling som det lyder til man laver på et rullefelt.
- old_Skoust
- SAAB FREAK
Det tror jeg bestemt de gør? Står det ikke også på alle udskrifter?

Senest rettet af old_Skoust 14. feb 2014, 11:21, rettet i alt 1 gang.
M.v.h. Skoust
skoust [a] gmail.com
skoust [a] gmail.com
- casper-fischer
- SAAB-MANIAC
Jeg har altid fået rullet på ottos felt . Jeg har set både skuffede og glade folk. Jeg mener det passer . Hvis man ca regner ud hvad ens motor opsætning skal give så ligger man meget tæt på .
Jeg har været på hans felt 4 gangs på 4 år og har hvert år øget med mellen 40-60 hk . De ting jeg havde lavet på bilen svarede fint til forventede hk.
PS kan nogen hjælpe med at lægge et billede fra sidste gang ind
Jeg har været på hans felt 4 gangs på 4 år og har hvert år øget med mellen 40-60 hk . De ting jeg havde lavet på bilen svarede fint til forventede hk.
PS kan nogen hjælpe med at lægge et billede fra sidste gang ind
- old_Skoust
- SAAB FREAK
Du kan sende det til min mail, så skal jeg sætte det ind.. Står i min signatur.. 
M.v.h. Skoust
skoust [a] gmail.com
skoust [a] gmail.com
- MXP
Man er i stand til at korrigere målingen så man kan få en kurve ud svarende til en bestemt standardiseret luftfugtighed og temperatur?
Aha.......jeg er aldrig blevet rullet. Fint at et rullefelt også består af div. metrologiske måleinstrumenter. Så skal de blot kalibreres en gang om året.....så man kan stole på demJake skrev:Natmekanikeren korrigerede mig bekendt altid for luftfugtighed og temperatur.MXP skrev:Hvis bare det er det samme felt man benytter fra gang til gang så kan man se effekten af det man laver på bilen......om det giver mere eller mindre. Hvis man skal have en meget præcis måling skal motoren nok op i en bænk hvor man så kan lave en absolut måling og ikke en afledt måling som det lyder til man laver på et rullefelt.
Man er i stand til at korrigere målingen så man kan få en kurve ud svarende til en bestemt standardiseret luftfugtighed og temperatur?
- casper-fischer
- SAAB-MANIAC
- BrittOgLars
- EXTREME SAAB FREAK
Jeg har set kalibrerings rapporten fra Teknologisk institut på Ottos Rullefelt.
Der var max 5 hk's afvigelse ved 1000 hk, så vidt jeg husker.
Jeg fik engang min bil rullet af Otto, og var fælt skuffet. Efter at have kigget på udskriften havde han glemt at aktivere temperatur korrigeringen, så den stod på nul istedet for de 15 grader det var. Efter den kom ind gik jeg fra 298 Hk til 315 Hk.
Jeg var den første der blev rullet den morgen, så hvad.......
Det viser bare hvor meget de meteorlogiske ting betyder, og jeg er helt sikker på at de rulninger som Otto leverede gennem de sidste år var fuldstændigt Ok.
Der var max 5 hk's afvigelse ved 1000 hk, så vidt jeg husker.
Jeg fik engang min bil rullet af Otto, og var fælt skuffet. Efter at have kigget på udskriften havde han glemt at aktivere temperatur korrigeringen, så den stod på nul istedet for de 15 grader det var. Efter den kom ind gik jeg fra 298 Hk til 315 Hk.
Jeg var den første der blev rullet den morgen, så hvad.......
Det viser bare hvor meget de meteorlogiske ting betyder, og jeg er helt sikker på at de rulninger som Otto leverede gennem de sidste år var fuldstændigt Ok.
Medlem nummer 785
Lars@saabklubdanmark.dk
40841988
Saab 9000 2,3 1997
Saab 9-3 Cabriolet 2001
Lars@saabklubdanmark.dk
40841988
Saab 9000 2,3 1997
Saab 9-3 Cabriolet 2001
- ClausSAAB
Hvis der ikke sker noget uventet kommer jeg og jeg glæder mig til arrangementet
Venlig hilsen
Claus
Venlig hilsen
Claus
- Laur
- SAAB FREAK
Laur
2001 Saab 9-3 2,0t coupe lettere ombygget
Griffin Outlaws...
Saab Tuning Denmark
https://www.facebook.com/groups/895476973848632/
2001 Saab 9-3 2,0t coupe lettere ombygget
Griffin Outlaws...
Saab Tuning Denmark
https://www.facebook.com/groups/895476973848632/
- Den_Gamle
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Træf er godt. Rullefeltstræf er endu bedre
Jeg håber jeg kan trylle lidt spark i damen her i foråret. Hun er blevet lidt sløv med det mindre turbinehus jeg har monteret for bedre spool (har nu tændingsudsættere ved fuld last)
Træf er godt. Rullefeltstræf er endu bedre
Jeg håber jeg kan trylle lidt spark i damen her i foråret. Hun er blevet lidt sløv med det mindre turbinehus jeg har monteret for bedre spool (har nu tændingsudsættere ved fuld last)
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.