Hejsa alle gæve SAAB-folk
Én af mine bekendte har en 9-3 fra dec. '02 (måske årgang 2003) med 150HK.
Han kigger langt efter mig og min og900 Aero - især når stiften trykkes dérhen hvor den skal.
Hvilke muligheder har han for at komme i nærheden for en overkommelig penge? Evt. noget med APC-boksen (hvis han har så'n en fætter) eller og hvor meget gi'r det???
Flemming
9-3 - lidt mere saft og kraft?
Redaktør: Bestyrelsen
- PeterM
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kender desværre ikke så meget til 9-3 modellen, men 150 hk, lugter det ikke lidt af at turboen er "faldet af" på samlebåndet?
I så fald har den jo ingen APC og hvis der mangler kræfter er det helt klart en dødssejler (eller ufatteligt dyrt) at begynde at tune. Jeg har hørt en tommelfingerregel der siger ca 1000 kr pr hk på en bil uden turbo. Så I skulle hellere lede efter en og900 aero som er lige så fin som din
PM
Kender desværre ikke så meget til 9-3 modellen, men 150 hk, lugter det ikke lidt af at turboen er "faldet af" på samlebåndet?
I så fald har den jo ingen APC og hvis der mangler kræfter er det helt klart en dødssejler (eller ufatteligt dyrt) at begynde at tune. Jeg har hørt en tommelfingerregel der siger ca 1000 kr pr hk på en bil uden turbo. Så I skulle hellere lede efter en og900 aero som er lige så fin som din
PM
- hemsen
- SAAB NET NYBEGYNDER
93 af den årgang kører med trionic 7 styresystem og lavtryksturbo... Den kan uden videre bankes op på 215 hk og over 300 Nm ved at opdatere styreboksen.... Partsforsaab sælger opgraderingen for ca 500 pund og det er en ren softwareopgradering (= ingen beskidte fingre)
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

" R D IK " en 9-3 1,8T 150 HK Så se http://www.nordictuning.se/se/9-3ss_18t_st1.htm
Så skal der tunes
Så skal der tunes
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Jakob-Jensen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
jeg kan evt. tilbyde noget tun til din kammerat. fra speedparts eller maptun.
jeg kan evt. tilbyde noget tun til din kammerat. fra speedparts eller maptun.
My Turbo Turns Faster Than Yours
- Flemming
- ULTRA SAAB FREAK
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Ja da, alle saab'er med turbo kan få MANGE kræfter uden de store anstrengelser, så længe vi snakker 16v-motorer, hehe... Og det er alle de nyere jo, men ikke min gamle '83... Men det er der nu også løsninger på, hehe...
Daniel.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
- per
- Kontakt:
I al beskedenhed, - er der en del information omkring 9-3 performance og chiptuning her på beated. Det kan godt være man ikke bliver klog af det, men man får da lidt information.
Du behøver ikke nødvendigvis at tage til drag i Sverige for at få informationerne, - selvom jeg er sikker på, at de er der - på den ene eller anden måde!!
.
Mvh.,
Per
I al beskedenhed, - er der en del information omkring 9-3 performance og chiptuning her på beated. Det kan godt være man ikke bliver klog af det, men man får da lidt information.
Du behøver ikke nødvendigvis at tage til drag i Sverige for at få informationerne, - selvom jeg er sikker på, at de er der - på den ene eller anden måde!!
Mvh.,
Per
#101 - En to tur bo -----
P.t. ingen SAAB. Kørselsbehov overtaget af to nye Peugeot 208. En til herren og en til damen.
P.t. ingen SAAB. Kørselsbehov overtaget af to nye Peugeot 208. En til herren og en til damen.
- Flemming
- ULTRA SAAB FREAK
Enig - jeg er helt på det rene med, at også de dér drag-fyre kunne lære meget (og forskelligt) af at følge lidt med her på sitet.
Men du ved - det gælder om at sætte sig nye målsætninger her i livet, og det kunne være at man kunne få sat sig et nyt mål for f.eks. acceleration...
Flemming
Enig - jeg er helt på det rene med, at også de dér drag-fyre kunne lære meget (og forskelligt) af at følge lidt med her på sitet.
Men du ved - det gælder om at sætte sig nye målsætninger her i livet, og det kunne være at man kunne få sat sig et nyt mål for f.eks. acceleration...
Flemming
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Hvis det er en 9-3 årgang '02 (eller '03), så er det den nye generations 9-3. Hvilket igen betyder at det er en fuld-alu GM 2-liters, som er lidt mere følsom m.h.t. tuning. Den har ikke helt samme "margin", som den gamle 2-liters Saab-motor.
Derudover er den ikke med Trionic 7, men derimod med Trionic 8.
M.v.h.
Hvis det er en 9-3 årgang '02 (eller '03), så er det den nye generations 9-3. Hvilket igen betyder at det er en fuld-alu GM 2-liters, som er lidt mere følsom m.h.t. tuning. Den har ikke helt samme "margin", som den gamle 2-liters Saab-motor.
Derudover er den ikke med Trionic 7, men derimod med Trionic 8.
M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm
Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Er det en '02 (fra september og frem), eller '03, er det jo netop en 9-3 SS.
M.v.h.
Er det en '02 (fra september og frem), eller '03, er det jo netop en 9-3 SS.
M.v.h.
Senest rettet af 9-5Aero 8. aug 2005, 13:06, rettet i alt 1 gang.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
- per
- Kontakt:
Lidt forvirring omkring 9-3 2002/2003 ??
Den i ser på billedet til venstre er en 2.0T Jubilee 185 hk, Trionic 7. Indregistreret 14. dec. 2002, med med MY 2003 i VIN koden.
Så,... ja det er ikke enkelt, men det er naturligvis ikke en SS'er med T8 baseret motor.
Og jeg er enig i, at Jubilæumsmodellen leveres 1st. halvdel af 2003, hvor også SS'eren kom på banen.
Mvh.,
Per
Lidt forvirring omkring 9-3 2002/2003 ??
Den i ser på billedet til venstre er en 2.0T Jubilee 185 hk, Trionic 7. Indregistreret 14. dec. 2002, med med MY 2003 i VIN koden.
Så,... ja det er ikke enkelt, men det er naturligvis ikke en SS'er med T8 baseret motor.
Og jeg er enig i, at Jubilæumsmodellen leveres 1st. halvdel af 2003, hvor også SS'eren kom på banen.
Mvh.,
Per
#101 - En to tur bo -----