Hej saabfolk...
Jeg har et par problemer - håber at I kan hjælpe....
Bakgear:
Der skulle vel ikke være nogen her der ved hvad problemet er, når min saab 900 2.0 fra 1989 der har gået 250.000 hopper ud af bakgearet når det belastes? De andre gear fejler tilsyneladende ikke noget.
Oliespild:
Min bil drypper en smule olie fra motoren, men da den er så gammel vil jeg helst ikke investere i at få pakningerne skiftet og ville derfor gerne høre om der skulle findes et middel der kan tætne smøresystemet inden bilen skal til syn. Måske noget i retn. af det man kan bruge til at tætne lækager i køleanlægget eller servosystemet... Håber at nogen kan hjælpe!!!
bakgear og oliespild
Redaktør: Bestyrelsen
- lars
- ULTRA SAAB FREAK
Har du prøvet at holde en hånd på gearstangen når du bakker evt. for at fornemme om
der er meget træk på.
Kan evt. være en just. af gearstangen hvis den ikke kan komme langt nok tilbage
når du sætter den i bakgear.
Med hensyn til tætning af motor er der kun en vej nye pakninger.
Problemet med at andvende noget der ligner det som bruges til at tætne køler med
er at alle de små smørekanaler også bliver tætnet det vil sige ingen smøring
Du kan også prøve med en lidt mere fed olie evt. 15/40 eller 15/50
alt efter hvor meget den drypper.
MVH
Lars
Saab 9000
Har du prøvet at holde en hånd på gearstangen når du bakker evt. for at fornemme om
der er meget træk på.
Kan evt. være en just. af gearstangen hvis den ikke kan komme langt nok tilbage
når du sætter den i bakgear.
Med hensyn til tætning af motor er der kun en vej nye pakninger.
Problemet med at andvende noget der ligner det som bruges til at tætne køler med
er at alle de små smørekanaler også bliver tætnet det vil sige ingen smøring
Du kan også prøve med en lidt mere fed olie evt. 15/40 eller 15/50
alt efter hvor meget den drypper.
MVH
Lars
Saab 9000
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
- T-Slot
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Saab biler har altid været nogle "svin".
Jeg har lært at leve med det, og aften før bilen skal til syn, rengør jeg motor mm - så stryger den gennem syn uden problemer.
MVH Tommy
Saab biler har altid været nogle "svin".
Jeg har lært at leve med det, og aften før bilen skal til syn, rengør jeg motor mm - så stryger den gennem syn uden problemer.
MVH Tommy
Mvh Slot -Medl. nr. 242.
Saab 900S 1991
Saab 9000CDEt 2,3 200Hk, 1995
Saab 9000CST 2,3 200Hk, 1995
Saab 900S 1991
Saab 9000CDEt 2,3 200Hk, 1995
Saab 9000CST 2,3 200Hk, 1995
-
GæstGæ
I skal have mange tak for den kyndige vejledning. Jeg vil prøve det med at mærke efter på gearstangen når jeg bakker og i første omgang prøve med en mere tyktflydende olie og se om det kan afhjælpe problemet - eller må der åbenbart nye pakninger til... desværre... Men som sagt - mange tak for hjælpen!