SAAB 96 v4. VS. SAAB 93 to-takt.
Så sker det i morgen på Striben Esbjerg. Jeg har udfordret Lars Kristensen som skalle kører 201m race i sin ørkenfarvet/rust SAAB 96 mod min gule SAAB 93
SAAB 96 v4 1972 4 cyl. 1500 ccm fire-takts motor.
...
SAAB 93 1960: 3 cyl. 820 ccm to-takts motor.
Den store dyst finder sted d. 13-7 013 Striben-Esbjerg Raceday
Er der andre der vil tage kampen op mod de to SAABer eller andre vilde biler så læs mere her: http://striben-esbjerg.dk/raceday2013
SAAB V4 fire-takt vs to-takt RACE ;-)
- Solgaard
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
SAAB V4 fire-takt vs to-takt RACE ;-)
Senest rettet af Solgaard 14. jul 2013, 16:05, rettet i alt 2 gange.
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Fedt, men giftigt race. Jeg holder klart med den gule.
Osteklokken er jo tungere over forhjulene, som skulle give fordel ved acc. fra standstille, og hvad med HK/kg. forhold de to biler imellem?
- Må det fedeste design vinde..
Osteklokken er jo tungere over forhjulene, som skulle give fordel ved acc. fra standstille, og hvad med HK/kg. forhold de to biler imellem?
- Må det fedeste design vinde..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Solgaard
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Er der andre der vil tage kampen op mod de to SAABer eller andre vilde biler så læs mere her: http://striben-esbjerg.dk/raceday2013
- Solgaard
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Det gik godt til 201m. Race i Esbjerg. Vi fik kørt en masse gange mod hinanden Lars og jeg og vi skiftes til at være hurtigst
Film fra SAAB to-takt vs V4 firetakt:
http://www.youtube.com/watch?v=xMyC5afQ ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=1bwUI0Zu ... e=youtu.be
Film fra SAAB to-takt vs V4 firetakt:
http://www.youtube.com/watch?v=xMyC5afQ ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=1bwUI0Zu ... e=youtu.be
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Jeg ville have tippet på at 2T ville vinde, pga vægt og 2T nornalt er rigtig hurtig ude af starthullerne...
Men er de to biler helt std. trimmet eller ?
En V4 de to dobbelt faldstrømkarb. enheder kan godt være rimelig vild.....
Mens den trecyl. Motor med tre karb enheder giver god fødning....
Jeg burde jo komme med Sonetten og give dem æderen, ned på havnen i Esbjerg.
Men er de to biler helt std. trimmet eller ?
En V4 de to dobbelt faldstrømkarb. enheder kan godt være rimelig vild.....
Mens den trecyl. Motor med tre karb enheder giver god fødning....
Jeg burde jo komme med Sonetten og give dem æderen, ned på havnen i Esbjerg.
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Gode billeder. Der er sgu noget ZZ Top-brutalitet over Trubbnosan. :sunglasses
Hvem var så først over 201 m. stregen? Jeg kunne gætte på den gule, men V4'eren nakker den nok på en 402 m. test.
Min mekanikerven som ikke er mere, havde en vision om at lægge en 150 HK Evinrude V4, 2.3 L. totakter på en Audi-gearkasse i en Trubbnos. Der ville komme en lille indbulning ind i kabinen for at give plads til gearkassen, men idéen var ikke tosset, og det ville stadig være en totakter. :sunglasses
Hvem var så først over 201 m. stregen? Jeg kunne gætte på den gule, men V4'eren nakker den nok på en 402 m. test.
Min mekanikerven som ikke er mere, havde en vision om at lægge en 150 HK Evinrude V4, 2.3 L. totakter på en Audi-gearkasse i en Trubbnos. Der ville komme en lille indbulning ind i kabinen for at give plads til gearkassen, men idéen var ikke tosset, og det ville stadig være en totakter. :sunglasses
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
- Solgaard
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
De 201m. slutter ved de orange keglers ophør hvor jeg lettede speederen og tog farten af mens Lars den bølle bare blev ved med at hidse V4eren op Hvis jeg ikke havde taget farten af og bremset ned efter de 201m. så havde vi nok endt ude i havet Til at starte med da vi kørte race stak to-takteren også godt af fra V4eren men til sidst var V4eren blevet kvikkere. To-takteren føltes til at være en del hurtigere når motoren ikke var alt for varm, når den var godt varm var det som om at den mistede lidt kræfter. Det var lige omvendt med V4eren som som gik bedst ved gennemvarm motor. Indsugningstemperaturen var nok blevet før høj på totakteren? måske skulle den have et nr. støre dysser i de 3x sutteflasker? Jeg har også hørt om nogle der blander ethanol i benzinen på to-takts motorer til race.
Der er 201m. race på havnen i Esbjerg igen d. 10-8 2013. Der regner jeg med at kører race med min NG900 turbo. Læs mere her: http://striben-esbjerg.dk/raceday2013
Der er 201m. race på havnen i Esbjerg igen d. 10-8 2013. Der regner jeg med at kører race med min NG900 turbo. Læs mere her: http://striben-esbjerg.dk/raceday2013
Senest rettet af Solgaard 1. aug 2013, 23:34, rettet i alt 2 gange.
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Som jeg ved det, må man ikke blande sprit eller benzol i totaktsbenzin, da det kan dekomponere totaktsolien og give rivninger.
Tävlingstotakterne fra SAAB kørte vist med 55°C. thermostat for bedre fyldning af den køligere motor.
To takter. Fordi én er for lidt og fire er for meget. :sunglasses
Tävlingstotakterne fra SAAB kørte vist med 55°C. thermostat for bedre fyldning af den køligere motor.
To takter. Fordi én er for lidt og fire er for meget. :sunglasses
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Solgaard
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Der er 201m. race på havnen i Esbjerg igen d. 10-8 2013. Der havde jeg regner med at kører race med min NG900 turbo.
Men jeg kommer ikke til at kører mere race på havnen i Esbjerg i år alligevel da jeg skal deltage til Munkebjerg Hillclimbe 10-11 August med min SAAB 93f
Men jeg kommer ikke til at kører mere race på havnen i Esbjerg i år alligevel da jeg skal deltage til Munkebjerg Hillclimbe 10-11 August med min SAAB 93f