Hej allesammen
Jeg havde de bagerste bremser afmonteret den anden dag. Det virkede som om justereskruen til håndbremsen i den ene side "takkede over".
Jeg kunne ikke få den rigtige justering på håndbremsen. Er der nogen der har et eksploderet billede af bagkaliberen til en saab 900 fra 90. Jeg vil gerne se om jeg kan skifte justereskruen ud - uden skille det hele ad.
Bedste sommerhilsner
saabbat
Baghjulsbremser
Redaktør: Bestyrelsen
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
Hej saabbat. Jeg har desværre kun et billed af den forreste og den gamle type! Nu ved jeg ikke lige hvad du har gjort for at skrue stemplerne tilbage. Der skal man jo være lidt forsigtig, med at løsne den 7mm. umbraco skrue. Du skal samtidig presse på stemplet med en tang, så når du har monteret nye klodser osv. igen, så skruer du umbraco skruen helt ind " uden at knogle spænde " end til hjulet et låst/bremset. Så løsner du skruen ca. 3/4 omgang igen, eller end til hjulet går frit uden bremserne slæber på. Jeg tror ikke at det er til at skrifte den skrue, men jeg er ikke sikker!
Hvor i landet bor du?
Hvor i landet bor du?
MVH Lars Kristensen
- autoanders
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
- Kontakt:
-
GæstGæ
Tak for svar slettet grundet GDPR.... og Kaas
Jeg har gjort som du beskriver Kaas. Jeg fik bilen for 3 mdr. siden så jeg tror den havde skaden med. Du siger du har et eksploderet billede af forbremsen til den gamle type. Hvor finder man de billeder?
slettet grundet GDPR.... skal man have hele kaliberen skilt ad - eller kan det laves uden at dræne. Sommerhilsen Saabbat
Jeg har gjort som du beskriver Kaas. Jeg fik bilen for 3 mdr. siden så jeg tror den havde skaden med. Du siger du har et eksploderet billede af forbremsen til den gamle type. Hvor finder man de billeder?
slettet grundet GDPR.... skal man have hele kaliberen skilt ad - eller kan det laves uden at dræne. Sommerhilsen Saabbat
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
- autoanders
- Kontakt:
- saabbat
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Mener du virkelig at man kan skrue justerskruen til håndbremsen ud . uden at skille noget ad.
Saabbat
Mener du virkelig at man kan skrue justerskruen til håndbremsen ud . uden at skille noget ad.
Saabbat
Bjarne Dalgaa
og900,2,1,93,5dørs,rød, venter
og900 16v, 92, 3 dørs, hvid
0g900, 2,1,`92, 3 dørs, hvid
Og900 2,1,`93, 5 dørs. rødlig
og900,2,1,93,5dørs,rød, venter
og900 16v, 92, 3 dørs, hvid
0g900, 2,1,`92, 3 dørs, hvid
Og900 2,1,`93, 5 dørs. rødlig
- autoanders
- Kontakt:
- autoanders
- Kontakt:
- autoanders
- Kontakt:
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
Bare spørg igen, hvis du / i skal bruge nogle billeder. Jeg har nemlig lige idag, fået fat en Saab EPC Electronic Parts Catalogue CD og la´ vær med at spørge hvor fra! 
Der i er moddelerne -
900 M86-94
9000 M85-98
9-3 (9400) M98-
9-5 (9600) M98-
9-3 (9440) M03-
Der i er moddelerne -
900 M86-94
9000 M85-98
9-3 (9400) M98-
9-5 (9600) M98-
9-3 (9440) M03-