Hej allesammen
De sidste par morgener har min c900 ikke startet. Når den så får lov at stå lidt starter den fint.
Er der nogen som har oplevet noget ligende eller har en god ide til hvad der kan være i vejen.
Bjarne
Morgensur saab
Redaktør: Bestyrelsen
- Jakob-Jensen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
hva for en model er det du har ??? karb. eller indsprøjt eller turbo ???
hva for en model er det du har ??? karb. eller indsprøjt eller turbo ???
My Turbo Turns Faster Than Yours
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Iflg. Bjarne's signatur, så er det en og900, 8-ventilet fra 1990. Så mon ikke vi kan konkludere, at det er en 900i?
M.v.h.
Iflg. Bjarne's signatur, så er det en og900, 8-ventilet fra 1990. Så mon ikke vi kan konkludere, at det er en 900i?
M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm
Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm
Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
- saabbat
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Ja, det rigtigt det er en 900 med k-jetronic indsprøjtning.
Jeg har lige fået den synet med ny lamdasonde og den kørte rigtig godt. Mon det kan være varmen der snyder den. Kan den stå og miste trykket på benzinen i løbet af natten? Den starter sådan lidt drukne-agtigt.
Bjarne
Ja, det rigtigt det er en 900 med k-jetronic indsprøjtning.
Jeg har lige fået den synet med ny lamdasonde og den kørte rigtig godt. Mon det kan være varmen der snyder den. Kan den stå og miste trykket på benzinen i løbet af natten? Den starter sådan lidt drukne-agtigt.
Bjarne
- Jakob-Jensen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
ups. jeg så ikke lige at det stod i under din logon navn.
jeg tror det måske er en af dine dyser som står og drypper, og derfor er løbet tror for benzin når du vil starte bilen om morgenen.
hvis du prøver at køre med starteren bare to sek. og så prøver igen to sek. efter at du har haft slået tændingen fra, og så bliver ved bliver ved med at køre med starteren ved tredie forsøg starter bilen så. ????
ups. jeg så ikke lige at det stod i under din logon navn.
jeg tror det måske er en af dine dyser som står og drypper, og derfor er løbet tror for benzin når du vil starte bilen om morgenen.
hvis du prøver at køre med starteren bare to sek. og så prøver igen to sek. efter at du har haft slået tændingen fra, og så bliver ved bliver ved med at køre med starteren ved tredie forsøg starter bilen så. ????
My Turbo Turns Faster Than Yours
- saabbat
Jakob, nej den starter først når den har fået lov at stå lidt. Der kommer ikke meget røg ud af udstødningen som tegn på den er druknet. Hvis en af dyserne er løbet tør - halter den så når den starter for det synes jeg nemlig den gør.
Lars - der sidder en temp.sensor til "warm-up" reguleringen.
Det jeg tænkte på med det varme vejr - var om den forsøger at starte uden et skvæt benzin fra tilskudsventilen.
Bjarne
Jakob, nej den starter først når den har fået lov at stå lidt. Der kommer ikke meget røg ud af udstødningen som tegn på den er druknet. Hvis en af dyserne er løbet tør - halter den så når den starter for det synes jeg nemlig den gør.
Lars - der sidder en temp.sensor til "warm-up" reguleringen.
Det jeg tænkte på med det varme vejr - var om den forsøger at starte uden et skvæt benzin fra tilskudsventilen.
Bjarne
Bjarne Dalgaa
og900,2,1,93,5dørs,rød, venter
og900 16v, 92, 3 dørs, hvid
0g900, 2,1,`92, 3 dørs, hvid
Og900 2,1,`93, 5 dørs. rødlig
- saabbat
Problemet viste at være et ringe batteri. En morgen ville den slet ikke og jeg måtte hente strøm fra et reservebatteri. Så sprang den i gang lige med det samme. Nu har den fået nyt batteri og kører og starter fint. Bare lidt mærkeligt for batteriet manglede ikke strøm - det kunne trække startmotoren mange mange. Men spændingen har nok ikke været høj nok
Bjarne
Problemet viste at være et ringe batteri. En morgen ville den slet ikke og jeg måtte hente strøm fra et reservebatteri. Så sprang den i gang lige med det samme. Nu har den fået nyt batteri og kører og starter fint. Bare lidt mærkeligt for batteriet manglede ikke strøm - det kunne trække startmotoren mange mange. Men spændingen har nok ikke været høj nok
Bjarne
Bjarne Dalgaa