Hej alle i Saab Klub Danmark.
Jeg har et problem, som jeg håber I kan hjælpe mig med.
Jeg mangler en bærearm (øverste venstre), eller en fjederskål, til en Saab 99 fra 1970, som jeg er ved at lave. Jeg har søgt lidt på nettet, og spurgt Saab-forhandlere, men desværre uden resultat (Saab i Sverie er stoppet med at producere dem).
Håber på hurtig respons, da den står på liften.
Hans Peter
Saab 99 reservedele?
Redaktør: Bestyrelsen
- Jensen
- Administrator

eller har jeg misforstået noget, for de er da meget almindelige
MVH Mads

eller har jeg misforstået noget, for de er da meget almindelige
MVH Mads
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- 900C
- SAAB FREAK
Fjeder skål kan købes som orginal del hos SAAB det er den samme som til en 900..
Bære arm er straks værre .. Jeg har jaget rundt for at finde nogle til 900 for nyligt det bedste du kan gøre at prøve div autoophug...
Den kan nemmest afmonteres med det grove værktøj inde fra hjulkassen... Brug en vinkelsliber & 3-4 skære skiver (skær fjederen over) skær herefter i karossen indtil armen er fri... det tager ca ½ time med fast arbejde...
Husk at kontrolere om armen er rusten inden... det kan godt snyde..
Skift evt i modsat side også ... det er rivende farligt hvis de brækker under kørsel.... det kan koste en bil... forhjulet smutter ind under bilen
Armen passer også fra en Model 90 (85-87) held & Lykke med Jagten
Fjeder skål kan købes som orginal del hos SAAB det er den samme som til en 900..
Bære arm er straks værre .. Jeg har jaget rundt for at finde nogle til 900 for nyligt det bedste du kan gøre at prøve div autoophug...
Den kan nemmest afmonteres med det grove værktøj inde fra hjulkassen... Brug en vinkelsliber & 3-4 skære skiver (skær fjederen over) skær herefter i karossen indtil armen er fri... det tager ca ½ time med fast arbejde...
Husk at kontrolere om armen er rusten inden... det kan godt snyde..
Skift evt i modsat side også ... det er rivende farligt hvis de brækker under kørsel.... det kan koste en bil... forhjulet smutter ind under bilen
Armen passer også fra en Model 90 (85-87) held & Lykke med Jagten
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Brug dog noget ordentligt vækktøj til at fjerne fjederne med istedet for at komme alvorligt til skade ved at fægte med en vinkel sliber på en spændt fjeder900C skrev:Den kan nemmest afmonteres med det grove værktøj inde fra hjulkassen... Brug en vinkelsliber & 3-4 skære skiver (skær fjederen over) skær herefter i karossen indtil armen er fri... det tager ca ½ time med fast arbejde...
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model