Jeg skal bruge nogle træk-knuder til min bil.
Har et eller andet med gearkassen at gøre.
De skulle sidde ind i noget som hedder et trægpodeled.
Vil gerne vide hvad de hedder på engelsk så jeg kan søge dem på www.partsforsaabs.com
Hvis nogen skulle ligge inde med sådanne led til en c900 turbo 16 vil jeg gerne købe dem.
trækknuder oversættes
Redaktør: Bestyrelsen
- peterkj
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
Det er den her Peter http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2158
Men du må ikke købe dem brugt!
Men du må ikke købe dem brugt!
MVH Lars Kristensen
- PeterM
Ok, det kunne godt være tripoderne (son Lars har linket til). Men når du får skilt det ad, så gør klokkerne på gearkassen rene for fedt indvendigt og kig/føl efter om der er slidkanter på de trækkende flader. Hvis dette er tilfældet skal de også skiftes eller evt. ombyttes højre med venstre.
PS. Har du udelukket at det er defekte hjullejer eller evt. motor/gearkasse?
PM
PS. Har du udelukket at det er defekte hjullejer eller evt. motor/gearkasse?
PM
- peterkj
Min mekaniker har åbnet ind til stedet og siger det jeg skal bruge er klokkerne.
De er nemlig slidt.
Er der en som kan give et link til www.partsforsaabs.com
så jeg kan få den rigtige del købt hjem.
Det går nok ikke jeg søger på "Watches"
.
Den der I kalder tripoder er det, det samme som indvendige knokkelled.
De er nemlig slidt.
Er der en som kan give et link til www.partsforsaabs.com
så jeg kan få den rigtige del købt hjem.
Det går nok ikke jeg søger på "Watches"
Den der I kalder tripoder er det, det samme som indvendige knokkelled.
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Hej Peter driv klokkerne eller driv knuderne er er bestemt ikke billige som nye. start med at føle efter om de har været byttet hvis ikke er det langt den billigste løsning at bytte dem rundt, og nej der sker altså ikke noget ved at pille begge knuder ud af differentialet på samme tid se blot billedet fra dengang kristoffer og jeg bytte dem rundt på hans bil

Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
- peterkj
Det var da værd at prøve.
Inden jeg drøner over til mekankeren for at høre om han kan bruge Caspers trick har jeg lige endnu et gæt.
Er det denne her del som er klokken:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2147
Og ja, jeg er klar over de er dyre for min mekaniker skal give 2800 stk.
Det er derfor jeg prøver om ikke jeg kan fikse dem billigere et eller andet sted
.
Det var da værd at prøve.
Inden jeg drøner over til mekankeren for at høre om han kan bruge Caspers trick har jeg lige endnu et gæt.
Er det denne her del som er klokken:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2147
Og ja, jeg er klar over de er dyre for min mekaniker skal give 2800 stk.
Det er derfor jeg prøver om ikke jeg kan fikse dem billigere et eller andet sted
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Hej Peter det var tæt på men alligevel langt fra. den du har fundet der er den der sidder helt ude i hjul navet. men den du skal bruge ligner den umiddel bart. men der skal altså være plads til den del med de 3 rulle lejer inde i den. (fra det tidligere viste objekt fra pfs) du kan også se at der ikke er nogen møtrikker med til den
- PeterM
Hej Peter, nej, glemte at skrive, at du ikke kan finde delen på partsforsaabs, da de slet ikke har den. Jeg har selv fundet dem på nettet engang men som Casper skriver er de hundedyre, et par tusser pr stk. Normalt slides den højre klokke hurtigere end den venstre, da fedtet nedbrydes af udstødningsvarmen. Derfor skal du lige tjekke om du evt kan nøjes med den ene... Eller evt bytte den rundt. Din mekaniker vil sten-sikkert fortælle dig at det ikke kan lade sig gøre eller i hvert fald er en dårlig ide og der er det muligvis også hvis timelønnen under alle omstændigheder er den største udgift.
Her er et link hvor du kan købe dem, de hedder "inner drive shaft" altså "indre drivaksler".... http://www.thesaabsite.com/900old/c900cvparts.htm til et par hundrede $. Men det ser sq også ud til at der er nogle "aftermarket" til 98$... Det er billigt!
Vær opmærksom på type/årgang. Du skal kigge på dine egne og se om der er to eller tre "fortykkede" ringe på "klokken". Prøv også at ringe til Asbjørm auto og få en pris..
PS, er bilen sænket meget?
Held og lykke.
PM
Her er et link hvor du kan købe dem, de hedder "inner drive shaft" altså "indre drivaksler".... http://www.thesaabsite.com/900old/c900cvparts.htm til et par hundrede $. Men det ser sq også ud til at der er nogle "aftermarket" til 98$... Det er billigt!
Vær opmærksom på type/årgang. Du skal kigge på dine egne og se om der er to eller tre "fortykkede" ringe på "klokken". Prøv også at ringe til Asbjørm auto og få en pris..
PS, er bilen sænket meget?
Held og lykke.
PM
- peterkj
Den jeg skal bruge må være denne her:
https://ssl.protech1inc.com/basket.php? ... vparts.htm
da min bil er en turbo fra dec 88.
Hvad ville eksperterne gå efter.
En uorginal til 98 dollars eller en original til 300 dollars.
Fragten er 60 dollars så den uoriginale må med dagens dollarskurs ca. blive: 1000 kr.
Den originale 2200
Bilen er ikke sænket en tomme og bliver det aldrig
.
Nu har jeg kun haft bilen i et år, men jeg er næsten stensikker på den aldrig har været sænket.
Ham jeg købte bilen af var sådan lidt blød hat og lummer cigartypen
.
Den jeg skal bruge må være denne her:
https://ssl.protech1inc.com/basket.php? ... vparts.htm
da min bil er en turbo fra dec 88.
Hvad ville eksperterne gå efter.
En uorginal til 98 dollars eller en original til 300 dollars.
Fragten er 60 dollars så den uoriginale må med dagens dollarskurs ca. blive: 1000 kr.
Den originale 2200
Bilen er ikke sænket en tomme og bliver det aldrig
Nu har jeg kun haft bilen i et år, men jeg er næsten stensikker på den aldrig har været sænket.
Ham jeg købte bilen af var sådan lidt blød hat og lummer cigartypen
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Jeg har brugte i min bil, det har kørt i over 2 år uden en mislyd! Skiftede både aksler og tripoder, vi havde kun 1 ude af gangen, men Casper siger det andet kan lade sig gøre, og han er vist ikke kendt for at lyve
Forresten kan du klikke på linket til højre på siden på www.partsforsaabs.com der hedder "quote me", der står, at de stort set kan levere alle saab-dele der produceres, og du kan skrive der hvad du har brug for, så finder de en pris til dig!
Så du kan jo fínde ud af det på den måde
daniel.
Jeg har brugte i min bil, det har kørt i over 2 år uden en mislyd! Skiftede både aksler og tripoder, vi havde kun 1 ude af gangen, men Casper siger det andet kan lade sig gøre, og han er vist ikke kendt for at lyve
Forresten kan du klikke på linket til højre på siden på www.partsforsaabs.com der hedder "quote me", der står, at de stort set kan levere alle saab-dele der produceres, og du kan skrive der hvad du har brug for, så finder de en pris til dig!
Så du kan jo fínde ud af det på den måde
daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
- saabbat
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Ja, det er billigt. Men fidusen kan hurtigt forsvinde i forsendelsesomkostninger.
Hvad koster de i Sverige? Er der nogen der har et link derop.
Jeg ville også være forsigtig med at tage begge sider ud samtidig. Så vidt jeg ved sidder det løst inde i krydset.
Bjarne
Ja, det er billigt. Men fidusen kan hurtigt forsvinde i forsendelsesomkostninger.
Hvad koster de i Sverige? Er der nogen der har et link derop.
Jeg ville også være forsigtig med at tage begge sider ud samtidig. Så vidt jeg ved sidder det løst inde i krydset.
Bjarne
Bjarne Dalgaa
og900,2,1,93,5dørs,rød, venter
og900 16v, 92, 3 dørs, hvid
0g900, 2,1,`92, 3 dørs, hvid
Og900 2,1,`93, 5 dørs. rødlig
og900,2,1,93,5dørs,rød, venter
og900 16v, 92, 3 dørs, hvid
0g900, 2,1,`92, 3 dørs, hvid
Og900 2,1,`93, 5 dørs. rødlig
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
jeg skal da ikke afvise at differentialet kan falde ned på en eller anden måde jeg ved bare at kristoffers differentiale ikke ble skånet da vi skilte det ad og side byttede dem. som det fremgår af billedet jeg linkede til tidligere så kan man se tværs igennem differntialet på bilen. Gert ude fra Gepa auto som kristoffer havde snakket med inden vi gik i gang havde aldrig oplevet at det skulle være et problem at pille dem begge ud på en gang og skulle det ske er det altså ikke værre end man kan pille bag pladen af differentialehuset og få fat på det. så burde det være muligt at redde det den vej