Banner cycler

Projekt højttalere i dørbeklædninger

Skriv om jeres renoverings/ombygnings projekter gerne med billeder.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Solgaard
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

Projekt højttalere i dørbeklædninger

26. maj 2005, 23:58

Da jeg lige har monteret koksgrå læder stue i min 99er manglede jeg beklædninger til bag og dørene, da det ikke var nemt at finde nogle i koksgrå uden at det var den "træls" type med stof på og da jeg helst ville have de fuld støbt så fandt jeg nogle blå beklædninger på mit reservedelsloft som jeg malede koksgrå, jeg startede med at male de bagerste for at se om det var til at male så det blev godt, beklædningerne fik først noget plastic primer og så bagefter noget koksgrå maling i sædernes farve, resultatet blev godt syntes jeg.

Inden jeg malede de foreste beklædninger lavede jeg en lille kasse/kabinet til mine 16 cm pioneer basenheder i det nederste hjørne.

Billede

Jeg startede med at tage mål til kassen og lavede pap modeller og skære noget af lommen i dørbeklædningerne hvor kassen skal være da de passede lavede jeg stykkerne i træ.

Billede

Da det hele passede sammen blev det skruet sammen med små skruer og for at lave kassen 100% lufttæt brugte jeg noget Sikaflex-221 klæbe og forseglingsmasse som kan overlakeres.

Billede

Da det hele sad godt fast blev det rengjord, grundet og lakeret.

Billede
Billede

Det næste der skal ske er at lave huller til 10 cm pioneer mellemtoner som skal være der hvor håndsvinget til rudehejs var for så får man den bedste lyd når de sidder forand frem for at have dem til at spille ind i albuen som der eller er forberedt til bag på dørbeklædningen originalt. Når det er lavet skal jeg montere el-rudehejs i dørene.
Senest rettet af Solgaard 4. jun 2005, 18:15, rettet i alt 3 gange.

Billede

Mine SAAB billeder mm: http://solgaard.ljbk.dk/
Brugeravatar
Carsten.R.B
EXTREME SAAB FREAK

27. maj 2005, 00:11

Ser sq godt ud det du har lavet.

Skal du ikke også have diskant i bilen nu hvor "proppen" er af? Jeg har sat mine i "dæksle" som sidder ved spejlene (hvis de er el justerbar red) og der ikke er den til manual justering og så vinklede ind mod lytteren, det virker og man kan stadigvæk se ud af bilen :wink:

Rgds:.
Carsten
Brugeravatar
Solgaard
Kontakt:

27. maj 2005, 00:20

Det er et komplet Pioneer komponent sæt jeg har med 17cm bas, 10cm mellemtoner, diskanter og delfilter. Diskanterne sidder i hjørnerne i instrumentboret og der sidder de godt i en 99er men jeg vil da lige tænke over det med at montere dem i "dækslet" ved spejlene som godt kan lade sig gøre da jeg har el-spejle.
Billede

Brugeravatar
Solgaard
Kontakt:

4. jun 2005, 07:51

Nu er der monteret højttalere og delefilter
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

4. jun 2005, 09:14

Det ser da godt ud Henrik, det glæder jeg mig til at høre på fredag!
MVH Lars Kristensen
Brugeravatar
Solgaard
Kontakt:

4. jun 2005, 09:54

Jeg har lige testet det i dag og det spiller rigtig godt med noget mere lyd i fronten
:D
Billede

Brugeravatar
Carsten.R.B
EXTREME SAAB FREAK

4. jun 2005, 12:11

Hello.

Ja, det ser super ud.. Jeg tror/mener/har læst/prøvet, at diskanten skal op i nærheden af ørehøjde, men hvis du er tilfreds så er det jo super, Havde også lige beklædningen af 9k'er i front, det er vist ikke der pengene er brugt!!! Så det må der laves om på snarest.

Rgds:.
Carsten
Brugeravatar
Solgaard
Kontakt:

4. jun 2005, 18:09

Diskanterne peger op ad så lyden skal nok nå op til ørene :D Jeg har også haft diskanterne i a-stolpen lige ud for ørene men jeg synes de kommer til at skrige for meget igennem så jeg er mere tilfreds med den nye plasering, hvis de ikke kan høres er det bare et spørgsmål om at skrue op for volumen :twisted:

Mit anlæg:

Headunit : Pioneer DEN-P6400R

Front : komplet Pioneer komponnent sæt bas, mellemtoner, diskanter og delfilter.

Hathylde : "klon" af JBL DECADE 6x9

Begagerum : 2 stk. 12" Boston Rally Pro (måske montere jeg kun 1 af dem)

Forstærkere : Til front 1 stk. Pioneer GM-X364 4 kanals (brokoblet) Til hathylden 1 stk. XSa 720 4 kanals (brokoblet) Til BAS i begagerum 1 stk. Pioneer GM-X 702 med blæser 2 kanals (brokoblet)

Jeg har to styks batterier i bilen for at have strøm nok :twisted:

Anlæget kan godt spille et godt stykke julemusik nu :twisted:
Billede

Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

10. jun 2005, 14:04

det kan være det har en gavnlig effekt også på kæresten:

mms://wms.dr.dk/storage/p3/morten/video/blaupunkt_auto.wmv

men ellers er der jo den her:

mms://wms.dr.dk/storage/p3/morten/video/2CV.wmv

og den her:

mms://wms.dr.dk/storage/p3/morten/video/kedsomhed.wmv

Go weekend !!
Øffe
EXTREME SAAB FREAK

10. jun 2005, 17:51

Hej Drage

hehehe, det var da noget af det sjoveste jeg længe har set.

Mvh.
Øffe

Tilbage til "Projekt Forum"