Banner cycler

Hjulnav/lejer

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

beier
SAAB NET NYBEGYNDER

Hjulnav/lejer

5. jun 2005, 10:35

Halløj allesammen.
Håber i kan hjælpe mig med et lille problem jeg har fået med min gamle bil.Jeg er den lykkelige ejer af 9000T cd 2,0 fra 88´med abs,en dejlig vogn men nu er det ene baghjulsleje gået og jeg kan ikke få et nyt.Det jeg er kommet fra til er,at i 88´var abs ekstraudstyr og tandkrandsen har 48 tænder,da abs blev standard i 89´havde tandkrandsen 96 tænder. Saab i både dk og S har ingen da det er en udgået vare for lang tid siden. GB og D har jeg også prøvet uden held.Så troede jeg at jeg var skidesmart, og skifte kun lejerne men disse har specielmål og kan ikke købes løse. :evil:
Hvis der er nogle der ligger inde med et brugt men OK baghjulsnav m/48 tænder vil jeg meget høre fra jer,da "hun" står og griner af mig lige nu ude i garagen og jeg må tage cyklen på arbejde i morgen.
Jeg har også hørt at man skifte krandsen da navet er det samme. Jeg gider bare ikke at smadre et nyt leje hvis det ikke dur aligevel.
Håber at høre fra jer.
Mange hilsner Beier :D

Øffe
EXTREME SAAB FREAK

5. jun 2005, 13:25

Hej Beier

Prøv evt. Verninge Auto. www.verningeauto.dk som har SAAB-speciale. Jeg handler selv en masse ting der. Om ikke andet, så kan man sandsynligvis hjælpe dig videre.

Mvh.
Øffe
Brugeravatar
nsb
SAAB-PSYCHO

5. jun 2005, 18:47

Hej,

Surt...

Har du prøvet www.Bilteam.dk eller www.eEuroparts.com?

Ellers Asbjørn eller SAAB i Hobro (Er yderst flinke og rimelige)?

Søren
NSB

Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt 8)

Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm

9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!

Tilbage til "Modern Forum"