Banner cycler

Ønske om en chat-funktion her på siden!

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Skal der være chat på saabklubdanmark.dk?

Ja der skal da, det ville være fedt!
17
85%
Jeg er fløjtende ligeglad...
3
15%
Niksen, gider ikke bruge det skrammel!
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 20
Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

Ønske om en chat-funktion her på siden!

9. jun 2004, 00:30

Hej alle jer saab-folk!
Dette er en lille undersøgelse jeg foretager, for at se om der er stemning for at oprette en chat-funktion her på siden, således man hurtigt kan komme i kontakt med hinanden online.
Det er ikke værd at bruge mere tid på at søge info om det, hvis ikke interessen er der, men personligt syntes jeg det kunne være sjovt med en ugentlig eller månedlig fast dag, hvor man kunne mødes og snakke...
Så giv jeres mening tilkende, vi vil høre alle udsagn, gode som dårlige :lol: !
Daniel.

2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
lars
ULTRA SAAB FREAK

9. jun 2004, 01:17

Hej.

Det lyder som en god ide.

Også hvis man lige har et spøgsmål ang bil.

MVH

Lars
Saab 9000
Livet er for kort til O. T. F. !
ps. Golf er det ikke noget man spiller ?
Brugeravatar
Jakob-Jensen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

9. jun 2004, 16:15

hej

jeg synes os det lyder som en god ide med et ugentlig chat aften, men jeg synes ikke rigtigt at det bliver brugt på de sites hvor jeg surfer rundt på selv på sites med mange brugere. er der nogen der har nogen erfaringer ???
My Turbo Turns Faster Than Yours
Brugeravatar
Saab-daniel
Kontakt:

9. jun 2004, 18:49

Jeg syntes det bliver brugt rimeligt godt på f.eks. www.saabcentral.com hvor der hver mandag er en fast dag! JEg har f.eks. fået knyttet et par gode kontakter, og fra en af dem modtaer jeg inden længe en IC med de fleste rør, bare jeg betaler portoen, det er da for lækkert :D
Så ja, på saabcentral bliver den brugt, jeg har ikke prøvet andre...
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
peterkj
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

9. jun 2004, 23:07

Se nu ligger landet sådan at jeg i et tidligere liv brugte mange timer hver dag på en hjemmeside med et sådan forum.
Der havde vi også en chatfunktion, men den blev ikke benyttet dagligt.
Det kræver virkeligt mange besøgende at kunne have en chatfunktion.
Da min side kørte bedst lå den på 1000 om dagen og hvis I ser på antallet af indlæg på saabcentral tror jeg den ligger på 10.000 om dagen.
Uden at vide noget som helst vil jeg tro ud fra antallet af indlæg at denne side ligger på mellem 100 og 500 hits om dagen.
Hvad siger webmaster.
En ugentlig chataften vil give mange besøgende de første uger, men herefter dør det ud.
En månedlig kunne også gøre det, men min erfaring var at en feature chat istedet af og til (med 1-4 måneders mellemrum) gav mange deltagere i chatten.
Især hvis man havde en ekspertperson på som man kunne spørge om dit og dat.
Når vi havde haft chatten lagde vi et transcript ud som brugerne så kunne læse.
Spørg mig ikke om teknikken bag for det har jeg lykkelig glemt alt om idag :-)
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

10. jun 2004, 08:00

Et alternativ er vel at man opgiver sin MSN email og bruger MSN, selvom jeg nu holder med Daniel på den her!

MVH. Lars - Nordjylland
MVH Lars Kristensen
Tony
SAAB NET NYBEGYNDER
Kontakt:

11. jun 2004, 23:17

Som peterkj er inde på, så mener også jeg, at en selvkørende chat kræver, at den ’kritiske masse’ er nået. D.v.s. at der er et antal simultante brugere til stede der ønsker at involverer sig i et givet emne / provokation / manipulation. Dernæst kræver en sådan en håndfuld moderatore der hver især moniterer og driver en eller flere kategorier ved at stimulere dialog og ved at have evnen til at terminerer dem der (altid) løber af sporet.

Min erfaring er, at det i bund og grund er det meget basalt. Det drejer sig om ’value for money’ eller ROI (Return Of Investment), som det vist hedder på Nydansk. På jysk hedder det vist: Ka’et betåle sig? D.v.s. er der muligheder for at indlægsgivere kan iscenesætte sig selv og opnå gevinster i form af f.eks. status, økonomi, anerkendelse eller et ’adrenalin-rush’ i en (selv-provokeret) diskussion m.v. Selvfølgelig er der også begrebet ’lystfuld glemsel’, hvor indlægsgivere ’glemmer’ omgivelserne a la ustruktureret surfing på nettet og bare er med fordi det er hyggeligt og uforpligtende. Desværre vågner mange af de ovennævnte grupper op til erkendelsen af at have givet indlæg de blot troede var ligegyldige a la SMS’er, men i et forum står de der også til offentlig skue i dage og år efter, hvis der ikke er en anerkendt politik om ’levetiden’ af indlæg.

Daniel, det der er specielt godt ved din forespørgsel her er, at den (desværre) er undtagelsen der bekræfter reglen om at webmaster og siteowner alene er den udfarende kræft (uden at have sin brugergruppe med sig).

Jeg er sikker på, at en chatfunktion her i forummet vil være værdiskabende, hvis den tilrettelægges efter det trods alt lave antal tilmeldte brugere dette forum har. I den forbindelse tror jeg, at det vil være godt, hvis spørgere og svarere kan spontan-kommunikerer udenfor de officielle tråde ved at tilkendegive, at kommunikation er ønskværdig. Og jeg tror, at en chat-funktion bygget op om tidsbestemte temaer vil kunne fungerer.

For at dette ikke blot skal være en meningstilkendegivelse, vil jeg tilbyde forummet gratis plads på en medieserver, jeg har adgang til og hvorudfra streaming media – f.eks. video – vil kunne foregå og hvoromkring en given chat vil kunne etableres.

Mvh.
Tony
tony.breindal [at] streamteam.dk

Tilbage til "Modern Forum"