Kan en SAAB drukne????
Redaktør: Bestyrelsen
- Poul
- SAAB FREAK
Hejsa
Da jeg i dag skulle hjem fra arbejde, ville jeg lige starte min 9k 2,3 91 op inden jeg skulle have noget med i bilen. Jeg satte mig derfor kun "halvt" ind i bilen og klaskede foden på speederen så den gik i bund.... og drejede nøglen.
Den gik næsten i gang i første hug, men ligesom druknede.... Jeg prøvede igen, stadig med foden på speederen og så var der ellers lukket for det varme vand. Der skete bare intet....
Jeg snakkede med en kammerat og han mente at på nogen biler bliver der lukket for tilførslen af benzin, hvis den er ved at drukne. Men også for at sikre sig at der ikke kommer benzin i katalysatoren.
Kan det passe. Jeg lånte en anden bil hjem og er lidt spændt på at prøve dreje nøglen i morgen!
Mvh
Poul
Da jeg i dag skulle hjem fra arbejde, ville jeg lige starte min 9k 2,3 91 op inden jeg skulle have noget med i bilen. Jeg satte mig derfor kun "halvt" ind i bilen og klaskede foden på speederen så den gik i bund.... og drejede nøglen.
Den gik næsten i gang i første hug, men ligesom druknede.... Jeg prøvede igen, stadig med foden på speederen og så var der ellers lukket for det varme vand. Der skete bare intet....
Jeg snakkede med en kammerat og han mente at på nogen biler bliver der lukket for tilførslen af benzin, hvis den er ved at drukne. Men også for at sikre sig at der ikke kommer benzin i katalysatoren.
Kan det passe. Jeg lånte en anden bil hjem og er lidt spændt på at prøve dreje nøglen i morgen!
Mvh
Poul
- Arne-Irmer
- SUPER SAAB FREAK
En insprøjtnings bil skal startes uden at man rører ved speederen.
Så ja! Du har nok forstyrret den lidt.
Du bør dog kunne starte lidt efter da tændrørene bliver renset automatisk.
Jeg går ud fra at din bil har DI-kassete, altså ingen tændrørskabler.
Har du fejl koder/check engine lys på?
MVH.
Arne
En insprøjtnings bil skal startes uden at man rører ved speederen.
Så ja! Du har nok forstyrret den lidt.
Du bør dog kunne starte lidt efter da tændrørene bliver renset automatisk.
Jeg går ud fra at din bil har DI-kassete, altså ingen tændrørskabler.
Har du fejl koder/check engine lys på?
MVH.
Arne
- Poul
- SAAB FREAK
Ja, noget tyder på at den ikke kunne lide måden jeg startede den på...
Men jeg prøvede bare nogle gang med max. 2 minutters mellemrum. Dog uden held.
Den er med DI-modul. Jeg havde tændingen på og den blinkede konstant 3 gang "check engine" efter hinanden. Jeg har ikke udlæst koden.
Mvh
Poul
Ja, noget tyder på at den ikke kunne lide måden jeg startede den på...
Men jeg prøvede bare nogle gang med max. 2 minutters mellemrum. Dog uden held.
Den er med DI-modul. Jeg havde tændingen på og den blinkede konstant 3 gang "check engine" efter hinanden. Jeg har ikke udlæst koden.
Mvh
Poul
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
3 blink er: 3 flashes - Intake Air Temperature Sensor
M.h.t. speederen, så må den under ingen omstændigheder røres, når du starter en indsprøjtningsmotor. Så JA, du har helt sikkert druknet motoren.
M.v.h.
3 blink er: 3 flashes - Intake Air Temperature Sensor
M.h.t. speederen, så må den under ingen omstændigheder røres, når du starter en indsprøjtningsmotor. Så JA, du har helt sikkert druknet motoren.
M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm
Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
- Poul
- SAAB FREAK
Hvad kan man gøre for at gøre hende glad igen???
Jeg talte med en fyr som mente at det muligvis kunne være brændstofpumpen der kunne være stået af. Grunden til at han troede det er at lige da jeg drejede nøglen gik motoren næsten igang, men døde igen. Men kan det passe at man skal komme frem til pumpen fra bagagerummet på en SAAB 9000 CD 91' ???
Mvh
Poul
Hvad kan man gøre for at gøre hende glad igen???
Jeg talte med en fyr som mente at det muligvis kunne være brændstofpumpen der kunne være stået af. Grunden til at han troede det er at lige da jeg drejede nøglen gik motoren næsten igang, men døde igen. Men kan det passe at man skal komme frem til pumpen fra bagagerummet på en SAAB 9000 CD 91' ???
Mvh
Poul
- saabbat
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
På min gamle indsprøjtningsbil skulle man skrue minuspolen af batteriet et par minutter for at nulstille elektronikken.
Jeg vil foreslå du lufter motoren ud ved at trykke lidt på speederen og dreje nøglen nogle sekunder. Derefter nulstille ved at skrue minuspolen af.
Bjarne
På min gamle indsprøjtningsbil skulle man skrue minuspolen af batteriet et par minutter for at nulstille elektronikken.
Jeg vil foreslå du lufter motoren ud ved at trykke lidt på speederen og dreje nøglen nogle sekunder. Derefter nulstille ved at skrue minuspolen af.
Bjarne
Bjarne Dalgaa
og900,2,1,93,5dørs,rød, venter
og900 16v, 92, 3 dørs, hvid
0g900, 2,1,`92, 3 dørs, hvid
Og900 2,1,`93, 5 dørs. rødlig
- Poul
- SAAB FREAK
hmmm, nu fandt jeg pumpen..... men da jeg lagde under vognen kunne jeg lugte benzin og opdagede at der var benzin på ydersiden af brændstofrørene fremme ved der foreste knæk på rørene....
Kunne det ikke være synderen??? Da jeg kørte lidt med starteren igen kunne jeg se at der var presset noget mere ud igen. Det var ikke så det stod ud, men det smådryppede da der var pres på!
Mvh
Poul
Kunne det ikke være synderen??? Da jeg kørte lidt med starteren igen kunne jeg se at der var presset noget mere ud igen. Det var ikke så det stod ud, men det smådryppede da der var pres på!
Mvh
Poul
- saabbat
Det er ikke for at være uforskammet - men er der benzin på bilen?
Hvis den drypper benzin skal du have gjort noget ved det. Men jeg tror nu nok den skulle kunne starte.
Måske skulle du tage tændrørene af for at se om den er druknet og lade den stå og lufte ud. Undersøg om der er gået en sikring til tændingssystemet.
Bjarne
Det er ikke for at være uforskammet - men er der benzin på bilen?
Hvis den drypper benzin skal du have gjort noget ved det. Men jeg tror nu nok den skulle kunne starte.
Måske skulle du tage tændrørene af for at se om den er druknet og lade den stå og lufte ud. Undersøg om der er gået en sikring til tændingssystemet.
Bjarne
Bjarne Dalgaa
- Poul
- SAAB FREAK
Hø hø, ja der skulle gerne være benzin på...
Ja, jeg skal ihertfald ikke hælde de dyre dråber ud på jorden....
Jeg har kigget til tændrørene og de er helt tørre, så de er vel som de skal være så. Meen jeg har godt nok ikke tjekket nogle sikringer....
Det prøver jeg lige!
Mvh
Poul
Jeg har kigget til tændrørene og de er helt tørre, så de er vel som de skal være så. Meen jeg har godt nok ikke tjekket nogle sikringer....
Det prøver jeg lige!
Mvh
Poul
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Hvis dine tændrør er helt tørre, så er den jo ikke druknet... Jeg holder klart på benz-pumpen. Men det er jo noget så simpelt at teste! Smid 12v på plus-polen og en stel på stel-polen på pumpen (sidder under bagsædet), og hvis den kører, tja, så skal du lede videre. Hvis den ikke kører, så har du dit problem... Det kunne også være et relæ, det er set før...
Daniel.
Daniel.
Senest rettet af Saab-daniel 24. maj 2005, 22:50, rettet i alt 1 gang.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Hej Poul. på nogle (måske alle) 9kilos sidder benzin filteret ude i motor rummet lige i nærheden af batteriet. filteret sidder så vidt jeg lige husker på højkant
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
- Poul
- SAAB FREAK
Ligger pumpen også under bagsædet på en CD?? Jeg kan ikke ligge sædet ned i den. Så skal jeg til at bolte den ud! Den har jeg aldrig haft ude før! Man kunne da være heldig at den tidligere ejer har tabt en formue derned i mellem...
Kan det passe at filteret er placeret omme på siden af tanken.?? Der stødte jeg nemlig på en rund aflang dåse, der kunne ligne et filter!
Mvh
Poul
Kan det passe at filteret er placeret omme på siden af tanken.?? Der stødte jeg nemlig på en rund aflang dåse, der kunne ligne et filter!
Mvh
Poul
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Pumpen sidder ikke under bagsædet, men under pladen i bagagerummet...
M.v.h.
Pumpen sidder ikke under bagsædet, men under pladen i bagagerummet...
M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
- Saab-daniel

- Kontakt:
Ja, rigtigt 9000turbo, opdagede også lige at jeg havde skrevet forkert... Den er ikke særlig svær at komme til...
Daniel.
Daniel.
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
- saabbat
Du har min dybeste medfølelse, men jeg tror den er død.
Spøg til side. Hvis tændrørene er tørre tyder det jo på at den ikke er drunknet.
Jeg synes det lyder lidt som du har tabt styringen til benzintilførelsen. Altså at dyserne ikke får besked ´på at give benzin.
Du er nok nødt til at gå den lange vej med checkhæftet.
Bjarne
Du har min dybeste medfølelse, men jeg tror den er død.
Spøg til side. Hvis tændrørene er tørre tyder det jo på at den ikke er drunknet.
Jeg synes det lyder lidt som du har tabt styringen til benzintilførelsen. Altså at dyserne ikke får besked ´på at give benzin.
Du er nok nødt til at gå den lange vej med checkhæftet.
Bjarne
Bjarne Dalgaa
- labr_dk
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Fra en ende af:
Kommer der benzin TIL motoren ?
Prøv at afmontere en af dyserne fra blokken, sæt tænding på og lad startemotoren køre.
Der bør jo så komme benzin ud af dysen (få en anden til at holde dysen ned i et glas, så du ikke spule benzin ud over det hele).
Hvis Nej:
Prøv at tage tilslutningsslangen af dysen og se om der pumpes benzin til dysen, men at dysen bare ikke åbner.
Herefter må du arbejde dig baglæns indtil du finder ud af, hvor benzin-tilførslen stopper.
Hvis ja: .... hmmmm .... pas .... herfra. Så skal der nok måles på den af en med TechII og mere viden end jeg har.
mvh
Lars
Fra en ende af:
Kommer der benzin TIL motoren ?
Prøv at afmontere en af dyserne fra blokken, sæt tænding på og lad startemotoren køre.
Der bør jo så komme benzin ud af dysen (få en anden til at holde dysen ned i et glas, så du ikke spule benzin ud over det hele).
Hvis Nej:
Prøv at tage tilslutningsslangen af dysen og se om der pumpes benzin til dysen, men at dysen bare ikke åbner.
Herefter må du arbejde dig baglæns indtil du finder ud af, hvor benzin-tilførslen stopper.
Hvis ja: .... hmmmm .... pas .... herfra. Så skal der nok måles på den af en med TechII og mere viden end jeg har.
mvh
Lars
Livet begynder ved én bar; navnet på min bar er 9-5 aero '00 
- Saab-daniel

- Kontakt:
Sørgeligt, håber du finder svaret... Vi vil gerne høre hvordan det går!
Daniel.
Daniel.
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
- Poul
- SAAB FREAK
Min SAAB er stadig hos mekanikeren. Han har skiftet brændstofpumpen, da han mente at den ikke pumpede.
Men den vil dog stadig ikke starte. Og holdte jo selvfølgelig tidlig om fredagen, så jeg er spændt på mandag for at se om den kommer igang.
Kan en evt. kortslutning i en startspærre lave en konflikt?? Jeg er ikke sikker på at der er startspærre i, men der er en alarm i som jeg ikke bruger.
Mvh
Poul
Men den vil dog stadig ikke starte. Og holdte jo selvfølgelig tidlig om fredagen, så jeg er spændt på mandag for at se om den kommer igang.
Kan en evt. kortslutning i en startspærre lave en konflikt?? Jeg er ikke sikker på at der er startspærre i, men der er en alarm i som jeg ikke bruger.
Mvh
Poul
- SAW
- EXTREME SAAB FREAK
Hvis den drypper benzin kan den som regel godt starte.. Så vil det bare tage en del forsøg før du får tryk på systemet igen (selvfølgelig afhængig af lækagens størelse).. Når den er startet vil bilen køre fint. Når den igen har stået stille et stykke tid vil den så hae samme problem... (man kan da ofte lugte benzinen.. der skal ikke mange dråber til før man kan lugte det udenfor bilen..)
- Saab-daniel

- Kontakt:
Daniel.
Daniel.
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
- Poul
- SAAB FREAK
Ja så er SAABen igen på vejen. Men det tog også noget tid.... Jeg fik skiftet benzinpumpen pga. der havde sat sig noget skidt i røret så den ikke kunne klare presset længere! Så derfor blev brændstoffilteret også skiftet. MEN da jeg skulle hente vognen hos mekanikeren i mandags, kom jeg ikke længere end 5 km fra ham inden den døde igen......
Denne gang var det fordi jeg kunne se at den ikke ladede på batteriet. Så jeg fik ladet lidt op på batteriet med hjælp fra en anden bil og fik den pænt leveret tilbage til mekanikeren.
Det var så generatoren der var slidt godt og grundig igennem. Så den måtte lige renoveres med nyt kul og lejer. I samme omværende blev remmen også skiftet. Grunden til at den gik lige på dette tidspunkt, var sikkert fordi at jeg havde kørt den godt flad i starteren, da jeg skulle prøve at finde ud af hvad der var galt. Så den var blevet ret hårdt belastet da den endelig kom igang igen.
Der var ellers lige en overgang hvor jeg ikke var den største SAAB-freak, selvom jeg lige er steget lidt i rang her på siden!
Jeg vidste med det samme hvad klokken havde slået da alle viser mm. bare faldt ned og senere begyndte den at gå mærkeligt. Jeg havde prøvet det samme da jeg var i Australien i et halvt års tid. Jeg var rigtig kommet hjemmefra i min Holden (Opel
) Commodore 3,8 V6, da genratoren stod af. Jeg var lige imellem to byer med godt 100 km til hver. Det var ikke sjovt. Jeg ventede i en god times tid, til der kom en bil forbi og gav mig en lift.
Men tilbage til SAABverdenen... Jeg syntes at jeg skal køre den ualmindelig meget i starteren før den går igang nu siden jeg har fået den tilbage fra mekker!
Hvad kan det skyldes??? Tændrørene er forholdsvis pæne og har ikke gået så frygtelig langt.
Mvh
Poul
Ja så er SAABen igen på vejen. Men det tog også noget tid.... Jeg fik skiftet benzinpumpen pga. der havde sat sig noget skidt i røret så den ikke kunne klare presset længere! Så derfor blev brændstoffilteret også skiftet. MEN da jeg skulle hente vognen hos mekanikeren i mandags, kom jeg ikke længere end 5 km fra ham inden den døde igen......
Denne gang var det fordi jeg kunne se at den ikke ladede på batteriet. Så jeg fik ladet lidt op på batteriet med hjælp fra en anden bil og fik den pænt leveret tilbage til mekanikeren.
Det var så generatoren der var slidt godt og grundig igennem. Så den måtte lige renoveres med nyt kul og lejer. I samme omværende blev remmen også skiftet. Grunden til at den gik lige på dette tidspunkt, var sikkert fordi at jeg havde kørt den godt flad i starteren, da jeg skulle prøve at finde ud af hvad der var galt. Så den var blevet ret hårdt belastet da den endelig kom igang igen.
Der var ellers lige en overgang hvor jeg ikke var den største SAAB-freak, selvom jeg lige er steget lidt i rang her på siden!
Jeg vidste med det samme hvad klokken havde slået da alle viser mm. bare faldt ned og senere begyndte den at gå mærkeligt. Jeg havde prøvet det samme da jeg var i Australien i et halvt års tid. Jeg var rigtig kommet hjemmefra i min Holden (Opel
Men tilbage til SAABverdenen... Jeg syntes at jeg skal køre den ualmindelig meget i starteren før den går igang nu siden jeg har fået den tilbage fra mekker!
Hvad kan det skyldes??? Tændrørene er forholdsvis pæne og har ikke gået så frygtelig langt.
Mvh
Poul