"Kronofogden" har beslaglagt bilerne i museet - dog er de ikke flyttet, og fogeden kan heller ikke sælge dem under den bevilgede rekonstruktionsproces.
Læs med her:
http://di.se/Default.aspx?sr=23&tr=2934 ... enu%3Dtrue
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=4710325
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1369205- ... adapt_mp=0
Tænk hvis fabrikken lukkede og der så ikke engang var et bilmuseum man kunne besøge? Suk...
Bilerne på museet er blevet beslaglagt af fogeden....
Redaktør: Bestyrelsen
- Peter
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Det skriger jo på et politisk indgreb,
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
- khrisdk
- Webmaster
Fogden er en kedelig herre
Så må de altså godt få hele maskineriet til at køre på skinner i en fart
Fogden er en kedelig herre
Så må de altså godt få hele maskineriet til at køre på skinner i en fart
For Those About To Rock..We Salute You..
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
Det er muligt at de rundbarberer virksomheden, ned til mindste éngangsbestik i en skuffe, men museet lader de fanme være i fred! :bigcrying
SAAB har sat et så kraftigt industrihistorisk præg på Sverige, at om staten ikke formår at bevare museet, med dets indhold, er jeg ikke en skid bleg for at sætte en tændstik til Wasa, da det skiv så ozze kan være ligemeget og er ubetydeligt for landets historie..
Nu skal SÄPO ikke misforstå mig, jeg tænder ikke ild til deres rådne træskiv...
Det er muligt at de rundbarberer virksomheden, ned til mindste éngangsbestik i en skuffe, men museet lader de fanme være i fred! :bigcrying
SAAB har sat et så kraftigt industrihistorisk præg på Sverige, at om staten ikke formår at bevare museet, med dets indhold, er jeg ikke en skid bleg for at sætte en tændstik til Wasa, da det skiv så ozze kan være ligemeget og er ubetydeligt for landets historie..
Nu skal SÄPO ikke misforstå mig, jeg tænder ikke ild til deres rådne træskiv...
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- Asch
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Hvis det kommer så vidt vil jeg stille mig klar ved havelågen, når auktionen starter:
- Catherina
- SAAB 98
- Monster
- SAAB 96V4 Jubi
Osv.
Listen kunne blive lang. Det er kun plads og penge der mangler
Jeg kan dog ikke forestille mig at nogen vil driste sig til at sælge ud af kronjuvelerne i svensk industrihistorie.
- Catherina
- SAAB 98
- Monster
- SAAB 96V4 Jubi
Osv.
Listen kunne blive lang. Det er kun plads og penge der mangler
Jeg kan dog ikke forestille mig at nogen vil driste sig til at sælge ud af kronjuvelerne i svensk industrihistorie.
Saab 96 V4 1970
Saab 900 T16 Cab 1987
Saab 900 T16 Cab 1987
- Jensen
- Administrator
Mon ikke det bare drejer sig om at den svenske stat beslaglægger samlingen så de ikke bliver solgt fordi SAAB pudselig har akutte likviditetsproblemer?
Hvis det hele sprænger i luften deroppe, så kan man jo risikere at samlingen bliver spredt for alle vinde. Ved at den svenske stat tager pant i dem har de jo forkøbsret på dem hvis pludselig SAAB ikke eksisterer længere. Hvis det kun var for at lave penge ud af dem, så var de nok blevet pantsat for længe siden.
Just my :twocents
MVH Mads
Hvis det hele sprænger i luften deroppe, så kan man jo risikere at samlingen bliver spredt for alle vinde. Ved at den svenske stat tager pant i dem har de jo forkøbsret på dem hvis pludselig SAAB ikke eksisterer længere. Hvis det kun var for at lave penge ud af dem, så var de nok blevet pantsat for længe siden.
Just my :twocents
MVH Mads
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Edwins

- Kontakt:
Og betryggende.
Bilerne har markant kulturel værdi, og det er bedøvende hvad de er værd i klingende mønt. De må aldrig være til salg.
Og betryggende.
Bilerne har markant kulturel værdi, og det er bedøvende hvad de er værd i klingende mønt. De må aldrig være til salg.
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- Peter
Det er sådan set ikke andet end en "almindelig" fogedforretning hos en skyldner der ikke kan betale. Kreditorerne er gået til fogedretten med deres krav, og fogedretten foretager derfor udlæg i skyldnerens værdier. Indestående på bankkonti - sølle få millioner - er allerede beslaglagt, og bilmuseet er valgt fordi man kan foretage udlæg i bilerne uden at det forstyrrer driften hvis produktionen ellers genoptages.
Bilerne i museet vil - hvis denne ulyksalige proces kører videre - ikke tilfalde den svenske stat, men blive solgt med henblik på at skaffe likvider til SAAB's kreditorer. Den svenske stat er ganske rigtigt også kreditor, men formålet med øvelsen er altså at sælge bilerne til højstbydende - ikke at bevare museet.
Men det er da bestemt noget der strammer tommelskruerne et par omgange ude på Stallbacka. Gid en løsning må åbenbare sig snart.
Det er IKKE dét som det handler om.Jensen skrev:Mon ikke det bare drejer sig om at den svenske stat beslaglægger samlingen så de ikke bliver solgt fordi SAAB pudselig har akutte likviditetsproblemer?
Det er sådan set ikke andet end en "almindelig" fogedforretning hos en skyldner der ikke kan betale. Kreditorerne er gået til fogedretten med deres krav, og fogedretten foretager derfor udlæg i skyldnerens værdier. Indestående på bankkonti - sølle få millioner - er allerede beslaglagt, og bilmuseet er valgt fordi man kan foretage udlæg i bilerne uden at det forstyrrer driften hvis produktionen ellers genoptages.
Bilerne i museet vil - hvis denne ulyksalige proces kører videre - ikke tilfalde den svenske stat, men blive solgt med henblik på at skaffe likvider til SAAB's kreditorer. Den svenske stat er ganske rigtigt også kreditor, men formålet med øvelsen er altså at sælge bilerne til højstbydende - ikke at bevare museet.
Men det er da bestemt noget der strammer tommelskruerne et par omgange ude på Stallbacka. Gid en løsning må åbenbare sig snart.
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
- Edwins

- Kontakt:
Hmm, man er jo nok for subjektiv, men museet er dog stadig kulturarv, uanset hvordan det går SAAB, må Gud hjælpe dem.
- Så hvis Amerika går rabundus, kan Smithsonian blive solgt til Uzbekistan, hvis de byder højest?
Nationalmuseet kan sælges til et Sydtysk konsortium?
- Så hvis Amerika går rabundus, kan Smithsonian blive solgt til Uzbekistan, hvis de byder højest?
Nationalmuseet kan sælges til et Sydtysk konsortium?
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- tknage
Der tænkes hårdt over, hvordan museet kan redes. Det er opløftende læsning.
http://www.saabsunited.com/2011/09/muse ... more-27116
http://www.saabsunited.com/2011/09/muse ... more-27116
Mvh. Thomas
9-3 TS Aero Cabriolet 2005, "hverdagsbilen"
9-3 2006SC Hirsch aut,
99 Turbo, akaciegrøn 2-dørs 1980
9-3 TS Aero Cabriolet 2005, "hverdagsbilen"
9-3 2006SC Hirsch aut,
99 Turbo, akaciegrøn 2-dørs 1980