Banner cycler

Kobling, oktantal, eller ??

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Mr.finans
SAAB NET NYBEGYNDER

Kobling, oktantal, eller ??

23. maj 2005, 19:59

Hej Alle!

Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber en (eller flere) af jer entusiaster kan hjælpe med:

Min Saab 9-3 1, 8 i fra 2004 gør nogle lidt sjove ting:

Når den er kold, kan den finde på at "hakke" lidt i første gear, når den sætter igang, den gør det også lidt i tredje, hvis omdejninger bliver lidt for lave (sejtrækker). Samtidig kan den finde på at "børste" lidt tænder, når den skal i bakgear ( uanset om den er kold eller ej).........

Er det koblingen der er ved at være kaput, eller ???

Det med at den hakker hørte jeg kunne have noget at gøre med, at man kører med for lavt oktantal ?? Jeg kører på blyfri 95, som der står i dækslet.

Håber der er nogle der kan hjælpe ??

Med venlig hilsen

En ikke særlig mekanikerferm Saab ejer..

Henrik :roll:

rene
SAAB-PSYCHO

23. maj 2005, 20:09

Hej mr.finans..

At den børster bisser når den skal i bakgear kan være pga dit koblingsnav ikke glider ordentligt på akslen, og ikke kobler helt fri..

Det kan klares med lidt fedt på strålerne.. :)
Vacuum sucks!!...

Billede
Billede
Brugeravatar
Jakob-Jensen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

23. maj 2005, 21:18

hej

du skal da slet ikke selv kigge på så ny en bil, der burde stadig være en form for garanti på den...

det lyder lidt som om din gearkasse olie skal skiftes, har du tjekket at der overhovedet er noget på den ???

de lyde den siger kan også skyldes syncromesse ringene er dårlige men bilen er så ny at det burde de ikke være allerede.
My Turbo Turns Faster Than Yours

Tilbage til "Modern Forum"