Kørte på noget ujævn vej i Sverige sidste weekend, og opdagede efterfølgende at højre for og højre baglys var gået ud. Senere kom forlygte tilbage, men nu er den slukket igen...
Hvad skal man kigge efter når det er en løs forbindelse? Skal der skrabes ir af på nogle fatninger, eller skal jeg tjekke ledninger? Hvad er det typiske for SAAB, og er det en typisk sygdom efter 200k km?
vh.
løs forbindelse for og baglygter i 900cl
Redaktør: Bestyrelsen
- Morten_Snoer
- SAAB FREAK
Check alle samlinger. Dvs. fjedre, forbindelser og skrab evt. ir af, som du selv nævner. Prøv også at skifte pærerne, da de også kan finde på at "gå" når de bliver rystet tilpas meget. Selve ledningerne er der højst sandsynligt ikke noget i vejen med, for de burde i sig selv ikke kunne "ryste fra hinanden".
Hvis ovennævnte ikke hjælper, så kan det være du har rystet noget mere centralt fra hinanden, som f.eks. stelforbindelser, forbildelser til relæ osv.. De sidste muligheder tror jeg dog ikke så meget på, bortset fra den med stelforbindelsen, som der forresten også godt kan være ir i.
Held og lykke med detektiv arbejdet.
/Morten
Check alle samlinger. Dvs. fjedre, forbindelser og skrab evt. ir af, som du selv nævner. Prøv også at skifte pærerne, da de også kan finde på at "gå" når de bliver rystet tilpas meget. Selve ledningerne er der højst sandsynligt ikke noget i vejen med, for de burde i sig selv ikke kunne "ryste fra hinanden".
Hvis ovennævnte ikke hjælper, så kan det være du har rystet noget mere centralt fra hinanden, som f.eks. stelforbindelser, forbildelser til relæ osv.. De sidste muligheder tror jeg dog ikke så meget på, bortset fra den med stelforbindelsen, som der forresten også godt kan være ir i.
Held og lykke med detektiv arbejdet.
/Morten
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Hej Gramstrup... Har du tjekket din sikring? Der sidder en sikring for højre side (frem og bag) samt en til venstre side, på samme måde... Så tjek lige den først 
Daniel.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/