Heyysa
Jeg har lig fået min bil tilbage fra mekker i dag, kunne ikke selv lave noget med indsprøjtningen... Inden den kom derud skiftede vi turbo på den, da den anden var helt færdig...
Jeg nåede ikke at kører i bilen inden den røg til mekaniker.. MEn så i dag da jeg henter den, synes jeg den trækker mærkeligt... Den lader helt vildt, den ryger lige med det samme over i det røde felt og bliver der over i 1,2,3,4 gear og i 5 bliver den lige på kanten til det røde felt.. Det er rimelig mærkeligt, kan høre den tændings banker rimelig kraftigt... Tænkte på om det er fordi den nye turbo er skruet op i tyrk og den derfor ikke får benzin nok??
MVH
Lasse
Ny turbo-lader underligt!!
Redaktør: Bestyrelsen
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
Kører du med den APC boks du fik med da du købte bilen, altså den der skulle være pillet ved!
Det kan jo være den boks du kører med enten er defekt eller så har den evt fået mod'en fra saabworks!
Prøv og pil boksen fra, så skal den gerne kører på grundladetryk!
Men husk hvad jeg fortalte dig i Brædstrup vedr tænding og tændings advancering! Prøv evt at kontrollerer din standart tænding først, om den står rigtig!
Ellers ændrer din vacuumdåse på strøm fordeleren! Det er rimeligt nemt!
Kører du med den APC boks du fik med da du købte bilen, altså den der skulle være pillet ved!
Det kan jo være den boks du kører med enten er defekt eller så har den evt fået mod'en fra saabworks!
Prøv og pil boksen fra, så skal den gerne kører på grundladetryk!
Men husk hvad jeg fortalte dig i Brædstrup vedr tænding og tændings advancering! Prøv evt at kontrollerer din standart tænding først, om den står rigtig!
Ellers ændrer din vacuumdåse på strøm fordeleren! Det er rimeligt nemt!
MVH Lars Kristensen
- Jakob-Jensen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
du skal tjekke om din wastegate sidder fast, for det lyder som om den sidder fast så den bare lader helt vildt. det ryger motoren ved, hvis du bliver ved med at køre mens du kan høre den TB. fy fy lasse.
hvad var der galt med bilen ellers før det røg til mekaniker.
du skal tjekke om din wastegate sidder fast, for det lyder som om den sidder fast så den bare lader helt vildt. det ryger motoren ved, hvis du bliver ved med at køre mens du kan høre den TB. fy fy lasse.
hvad var der galt med bilen ellers før det røg til mekaniker.
My Turbo Turns Faster Than Yours
- LasseB-T8
- ULTRA SAAB FREAK
jamen slipper self også gassen når den TB... hmm, det var noget benzin halløj der var faldet sammen, kan det passe noget med en bi-metal fjedre!!!??!!!
.. den trækker heller ikke rigtig i 2. gear, ligesom om den lidt tøver og tør sku ik blive ved med at presse den.. Men nu lunter jeg rundt i den til den sakl på rulle feldt...
Den skulle gerne være standard den boks der sidder i nu, den anden ligger her ved siden af sengen!!!
Men hvordan pokker tjekker jeg om west gaten siddder fast=??
.. den trækker heller ikke rigtig i 2. gear, ligesom om den lidt tøver og tør sku ik blive ved med at presse den.. Men nu lunter jeg rundt i den til den sakl på rulle feldt...
Den skulle gerne være standard den boks der sidder i nu, den anden ligger her ved siden af sengen!!!
Men hvordan pokker tjekker jeg om west gaten siddder fast=??
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Hej Lasse pil stikket af magnet ventilen så skal den gå på grun lade tryk og der ved blive et sted midt i det gule feldt. du bør kunne bevæge waste gaten med hånden men pas på hvis bilen er varm så brænder du meget nemt fingrene
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
- Jakob-Jensen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
prøv som casper siger at tage stikket af på magnet ventilen over køleren, men tjek lige din wastegate alligevel....
prøv som casper siger at tage stikket af på magnet ventilen over køleren, men tjek lige din wastegate alligevel....
My Turbo Turns Faster Than Yours
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Når du har taget wastegate'n fra den gamle turbolader, har du så i det hele taget justeret grundladetrykket ind, på den nye turbo??
M.v.h.
Når du har taget wastegate'n fra den gamle turbolader, har du så i det hele taget justeret grundladetrykket ind, på den nye turbo??
M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm
Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
- LasseB-T8
- ULTRA SAAB FREAK
jamen har en formodning om at dem som havde bilen før har skruet på west gaten fordi, der var så meget slør i turboen så den stadig kunne trække lidt..
Prøver lige at hive stikket til magnet ventilen..hvis jeg kan finde det hehe..
Har på fornemelsen at trygvagten lukker af, sådan kunne det godt føles de 2 gange den har gjort det, men hva skal jeg helt præcist mærke efter på west gaten=???
Prøver lige at hive stikket til magnet ventilen..hvis jeg kan finde det hehe..
Har på fornemelsen at trygvagten lukker af, sådan kunne det godt føles de 2 gange den har gjort det, men hva skal jeg helt præcist mærke efter på west gaten=???
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
Ta' slangen fra magneventilen af og blæs forsigtig luft ned til wastegate actuatoren "ca 1 bar" Kig så efter om stanger arbejder frem og tilbage uden problemmer! Du kan også bruge en cykel pumpe!
Du skal selvfølgelig have justeret din grundladetryk igen, men hvis stangen er for lang "lidt eller normal grundladetryk" så vil den ikke lade for meget. Det vil lade for lidt!
Du skal selvfølgelig have justeret din grundladetryk igen, men hvis stangen er for lang "lidt eller normal grundladetryk" så vil den ikke lade for meget. Det vil lade for lidt!
MVH Lars Kristensen
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Det tyder på at dit grundladetryk står en del for højt. Justér trykket ned på wategatearmen.
M.v.h.
Det tyder på at dit grundladetryk står en del for højt. Justér trykket ned på wategatearmen.
M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Lars, der står han kører med den gamle wastegate
Men ellers ja, den står ALT for højt i grundladetryk... Få fat i et ordentligt tryk-ur og juster dit glt ind rigtigt 
Daniel.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
- LasseB-T8
- ULTRA SAAB FREAK
>> Det skulle gerne side rigtig, værkstedet gik det også efter da de havde den der ude.. MEn nu skla den på rulle felt på fredag så må han kunne justere ladetrykket osv.... regner med at smide den anden apc boks i bilen når den skal der over så den kan blive justeret efter den, hvis det kan lade sig gøre?````??